No SSO cookie

Boss-ul Ferrari spune nu vehiculelor electrice!

voteaza
(0/ 0)
Boss-ul Ferrari spune nu vehiculelor electrice!
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Luca di Montezemolo nu crede in masinile electrice, insa da unda verde tehnologiei hibrid.

 
 

Masinile electrice sunt masinile momentului. Fiecare producator auto care se respecta are deja, sau cel putin are pe masa de lucru, un vehicul electric, in ideea promovarii valentelor ecologice ale firmei si in acelasi timp, pentru a reduce emisiile de CO2 si rentabilizare a masinilor din punctul de vedere al consumului.


Cu toate acestea, presedintele Ferrari, Luca di Montezemolo, este un tip diferit. Si aici vorbim despre omul care este responsabil de transformarea supercarurilor de la Maranello din jucarii fragile si deloc practice, in cele mai apreciate si mai reusite din clasa lor. In acelsi timp, tot el este responsabil de schimbarea "norocului" Scuderiei F1, aducand cinci titluri consecutive de campion mondial. Asadar, acest om stie ce vorbeste!


"N-o sa vedeti niciodata un Ferrari electric, pentru ca eu nu cred in masinile electrice" a declarat Montezemolo pentru publicatia Engagdet. "Nu cred ca ele repreznta un pas important inainte, in calea poluarii si a emisiilor de CO2, sau in vederea pritectiei mediului."
Iata o pozitie cel putin controversata. Si care este raspunul lui Montezemolo in vederea satisfacerii noilor reglementari? Raspunsul este: hibrizii.


"Muncim din greu la hibridul Ferrari. Acesta ar trebui sa fie viitorul si sper ca in cativa ani sa-l puteti vedea."

O pozitie anticipata dealtfel, dupa ce Ferrari a prezentat la Geneva modelul 599 bazat pe HY-KERS hybrid concept, in 2010, urmat de echiparea moldelului California cu sistemul stop-start. Si conform unor speculatii de pe piata auto, inlocuitorul modelului 599, care se afla deja in teste, va fi primul Ferrari care va avea in componenta sistemul KERS.


Planul lui Montezemolo este de a crea o legatura directa intre Formula 1, unde Kinetic Energy Recovery System (KERS) este deja folosit si masinile de strada ale Calutului Cabrat. KERS recupereaza energia kinetica din timpul franarii, care la masinile normale este pierduta sub forma de caldura. Aceasta este preluata de un motor electric care incarca un acumulator.
In cazul Ferrari, un sistem sofisticat de management, care foloseste tehnologiile dezvoltate pentru F1, se ocupa de preluarea, transformarea si stocarea energiei.


Sistemul hibrid prezent pe prototipul 599 este foarte compact, cantarind doar 40 de kilograme si este cuplat la partea din spate a unei transmisii cu dublu ambreiaj, de unde preia controlul unuia dintre axele principale ale cutiei de viteze si asigura o tranzitie nesesizabila intre motorul electric si cel termic V12. Hibridul Ferrari poate de asemenea fi folosit 100% in modul electric, insa numai pentru o perioada scurta, timp in care asigura in acest mod, functionarea tuturor sistemelor, ca aerul conditionat, servodirectia si servofrana.

In ciuda dimensiunilro sale reduse, sistemul Ferrari KERS aduce un aport de 100 CP la puterea maxima a masinii, marind astfel nivelul de performanta si in acelasi timp scazand emisiile de CO2 cu aproximativ 35%.
La aceasta cifra se mai adauga si HELE system, care reduce cu inca 23% emisiile de CO2. Sistemul, lansat in octombrie 2010, in California, include in afara sistemului stop-start, o gama de caracteristici cum ar fi: controlul "inteligent" al racirii, pompa de benzina controlata de computerul motorului, la fel ca sistemul de aer conditionat, toate destinate sa transforme supercarul italian intr-un vehicul prietenos cu mediul.

Pana la urma, Luca di Montezemolo s-ar putea sa aiba dreptate: viitoarele modele Ferrari vol polua mai putin, insa vor fi i continuare capabile sa scoata acele minunate sunete ce provin din motoarele V8 sau V12, in ciuda scancetului anemic al motoarelor electrice.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.6950 :: 22.18MB