BMW X6 este primul şi singurul automobil din lume care dispune de o finisare Vantablack VBx2. "În trecut am refuzat numeroase cereri din partea a diferiţi constructori auto", explică Ben Jensen, fondator şi director tehnic executiv al Surrey NanoSystems. "Am folosit BMW X6 şi designul său expresiv unic pentru a pune ideea în aplicare." Cu elemente de design spectaculoase precum grila opţională Iconic Glow, farurile duble distinctive şi stopurile desenate expresiv, noul BMW X6 oferă contraste fascinante pentru a pune în valoare finisarea Vantablack VBx2, care schimbă percepţia vizuală a privitorului asupra formei tridimensionale a unui obiect.
O suprafaţă acoperită cu Vantablack îşi pierde trăsăturile definitorii pentru ochiul uman, obiectele părând a fi bidimensionale. Acest lucru poate fi interpretat de creier ca o privire într-o gaură sau chiar în gol, ceea ce face Vantablack un finisaj mai degrabă nepotrivit pentru un automobil, pentru că elimină aproape toate detaliile de design. Din acest motiv, BMW X6 a fost acoperit în varianta VBx2, dezvoltată iniţial pentru utilizare în aplicaţii arhitecturale şi ştiinţifice. Această vopsea poate fi pulverizată şi are o reflectare emisferică totală (THR) de un procent, ceea ce înseamnă că încă este considerată "supernegru", cu un nivel mic de reflexie din orice unghi. Astfel, materialele vopsite cu ea par să-şi piardă apariţia tridimensională - aşa cum demonstrează în mod impresionant la BMW X6.
Numele Vantablack a devenit deja sinonim cu o întreagă gamă de lacuri şi vopseluri foarte negre precum VBx2. În primele două silabe conţine un acronim al tehnologiei care permite acest negru profund, care vine de la Vertically Aligned Nano Tube Array (matrice de nanotuburi aliniate vertical), o matrice realizată din carbon. Fiecare dintre aceste nanotuburi de carbon are o lungime de 14-50 micrometri, cu un diametru de 20 nanometri, de aproape 5.000 de ori mai subţire decât părul uman. În consecinţă, aproape un miliard de aceste nanotuburi de carbon aliniate vertical intră într-un centimetru pătrat. Orice sursă de lumină incidentă pe această suprafaţă este absorbită aproape complet, nu reflectată, şi este transformată eficient în căldură.
Iniţial, această tehnologie a fost dezvoltată pentru acoperirea componentelor utilizate în spaţiu. Întrucât Vantablack poate fi aplicată la temperaturi de până la 430 de grade Celsius, este potrivită pentru materiale delicate precum aluminiu, iar componentele optice acoperite cu Vantablack permit observarea stelelor slabe şi a galaxiilor îndepărtate ce sunt greu de detectat prin lumina împrăştiată de soare. Prima generaţie de Vantablack, introdusă de Surrey NanoSystems în 2014, absorbea până la 99,965% din lumină, eliminând astfel aproape complet reflexia şi lumina împrăştiată.
Cea mai nouă întruchipare a automobilului care a pus bazele segmentului inovator şi distinctiv al Sports Activity Coupé-urilor (SAC) va avea premiera mondială la ediţia 2019 a Salonului Auto de la Frankfurt, între 12 şi 22 septembrie. Lansarea în showroom va începe la puţin timp după aceea, în noiembrie 2019. A treia generaţie BMW X6 utilizează un limbaj de design precis şi exclusiv pentru a sublinia apariţia sa încrezătoare şi dominantă. În plus, tehnologia sa avansată pentru trenul de rulare şi şasiu este combinată cu numeroase inovaţii pentru a oferi o experienţă a condusului deopotrivă sportivă şi luxoasă. Asemenea predecesorilor săi, noul BMW X6 este produs la uzina BMW din Spartanburg, în SUA.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!