Ziua lansarii oficiale a BMW X6 ActiveHybrid a coincis pentru Automobile Bavaria cu livrarea primului autoturism de acest fel din Romania la showroomul din Baneasa. Primul BMW X6 ActiveHybrid din Romania va putea fi admirat pe strazile Judetului Prahova distingandu-se de alte modele BMW X6 prin nuanta Bluewater metalizat - folosita in premiera pentru aceasta gama si prin prezenta simbolului "ActiveHybrid" pe pragurile haionului si usilor. Pretul noului BMW X6 ActiveHybrid este de 87.000 Euro fara TVA (103.350 euro cu TVA).
Primul model Sports Activity Coupe din lume cu transmisie complet hibrida este construit avand ca obiectiv principal o dinamica superioara de condus, alaturi de o eficienta fara precedent. Tehnologia BMW ActiveHybrid ofera un surplus semnificativ de cuplu si, in acelasi timp, reduce consumul de combustibil cu aproximativ 20 de procente fata de un automobil echipat numai cu motor cu combustie. Rezultatul face ca BMW X6 ActiveHybrid sa fie un BMW autentic intre modelele hibride.
Sistemul de transmisie BMW X6 ActiveHybrid consta dintr-un motor V8 pe benzina, ce dezvolta 300 kW/407 CP, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo si doua motoare electrice sincronizate, ce furnizeaza 67 kW/91 CP, respectiv, 63 kW/86 CP. Valoarea maxima a puterii ansamblului este de 357 kW/485 CP, cu un maxim al curbei de cuplu de 780 Nm.
Interactiunea foarte bine controlata a acestor trei unitati optimizeaza eficienta generala a modelului BMW X6 ActiveHybrid la orice viteza, cu o acceleratie, cu start de pe loc, pana la 100 km/h in 5,6 secunde. Viteza maxima a modelului BMW X6 ActiveHybrid este limitata electronic la 236 km/h (250 km/h cu pachetul optional Sport), cu un consum mediu de combustibil in ciclul UE de testare de 9,9 litri/100 km si un nivel al emisiilor CO2 de 231 grame per kilometru.
Primul model BMW complet hibrid (full hybrid) poate rula exclusiv cu propulsie electrica si fara emisii CO2 pana la o viteza de 60 km/h, iar motorul cu combustie este activat automat atunci cand este necesar.
Variatia ideala dintre cele doua moduri pentru o eficienta imbunatatita si un dinamism superior este asigurata de transmisia activa care ofera combinatia ideala dintre cele doua moduri de propulsie pentru o eficienta si performante dinamice imbunatatite, in orice moment. Folosind cele doua motoare electrice, trei angrenaje planetare si patru ambreiaje multidisc, puterea de transmisie este distribuita printr-o cutie de viteze automata cu sapte trepte, operata printr-un selector electronic de viteze, respectiv, prin clapetele de pe volan. Sistemul inteligent de tractiune integrala BMW xDrive distribuie puterea motorului variabil intre puntea fata si puntea spate. Motoarelor electrice sunt alimentate de un acumulator NiMH de inalta performanta, aflat sub podeaua compartimentului de bagaje, care ofera energie si catre reteaua electrica a masinii.
Compartimentului pentru bagaje are aceeasi capacitate ca si in cazul modelului BMW X6 cu motor cu combustie. La actionarea franelor sau la eliberarea acceleratiei, energia cinetica este transformata in energie electrica si este stocata in bateria de inalta performanta. Pentru a asigura aceasta functie, fie unul, fie ambele motoare electrice actioneaza ca un generator, furnizarea energiei electrice generata in acumulator se face fara cea mai mica crestere a consumului de combustibil. Utilizarea ulterioara a acestei energii pentru a oferi un plus de putere reduce semnificativ consumul de combustibil.
Pentru un plus de dinamism, cele doua motoare electrice alimentate de acumulatorul de inalta tensiune furnizeaza un cuplu suplimentar de pana la 280 Nm. Acest impuls semnificativ nu aduce insa nicio crestere a consumului de combustibil. Cele doua motoare electrice au caracteristici de performanta similare. Puterea livrata este de 67 kW/91 CP, respectiv 63 kW/86 CP, cu un maxim al cuplului de 260 Nm, respectiv 280 Nm.
Motoarele electrice sustin motorul cu combustie in mod eficient pe intreaga plaja de turatii. Acest suport suplimentar duce la reducerea puterii necesare motorului cu combustie atunci cand se ruleaza constant la o viteza ridicata. Schimbare de sarcina intre cele doua tipuri de propulsie este perfect controlata in orice moment, pentru a oferi sistemului o eficienta sporita si un efect maxim in situatii practice de trafic.
De asemenea, motoarele electrice sunt in masura sa ofere un flux constant de putere, maximul fiind disponibil la schimbarea vitezelor prin asa-numitul efect “impuls de raspuns”. Valoarea maxima a puterii sistemului este de 357 kW/485 CP, cu un varf al curbei de cuplu de 780 Nm. Acest lucru face ca modelul BMW X6 ActiveHybrid sa fie cel mai puternic automobil hibrid din lume, cu o acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 5,6 secunde si cu o viteza maxima, limitata electronic, de 236 km/h (respectiv 250 km/h cu pachetul optional Sport).
BMW ActiveHybrid X6 ocupa o pozitie unica in cadrul segmentului BMW X prin alaturarea unor parametrii de performanta de exceptie cu un consum de combustibil si un nivel al emisiilor redus semnificativ. BMW X6 ActiveHybrid combina dinamismul suprem cu eficienta fascinanta, cu un consum mediu in ciclul UE de testare de doar 9,9 litri/100 km, precum si un nivel al emisiilor CO2 de 231 grame per kilometru.
Cu o combinatie dintre transmisia activa cu doua moduri si acumulatorul de inalta performanta, BMW X6 ActiveHybrid este capabil sa ruleze chiar si numai cu motoarele electrice. in aceste conditii de functionare nivelul de emisii este zero.
BMW ActiveHybrid X6 poate rula numai cu energie electrica indiferent de temperatura mediului ambiant, temperatura minima de functionare fiind necesara doar pentru lichidul de racire a motorului, pentru lichidul de transmisie si pentru acumulatorul de inalta tensiune. O alta cerinta este ca bateria sa fie incarcata in mod corespunzator. Viteza maxima in modul electric este de 60 km/h, pe o distanta maxima de 2,5 kilometri. in timpul ce se ruleaza in modul electric, BMW X6 ActiveHybrid isi pastreaza toate functiile de siguranta si confort. Franele raman pe deplin functionale. Acelasi lucru se aplica si la EPS Servodirectia Electronica, cu asistarea directiei realizata printr-un motor electric.
BMW ActiveHybrid X6 combina un concept de automobil inovator cu o tehnologie de ultima ora in privinta transmisiei pentru a furniza o experienta a condusului cu adevarat unica. imbunatatirea performantelor dinamice, dar si a eficientei ofera modelului Sports Activity Coupe de la BMW un caracter unic. Este un model care sta sub semnul contrastelor – este cel mai rapid hibrid construit vreodata si, in acelasi timp, este proiectat sa fie foarte eficient; aduce, suplimentar fata de modelul “conventional” doua motoare electrice si un acumulator de inalta capacitate, dar nu aduce modificari la spatiul interior si al portbagajului.
La exterior, cateva detalii scot in evidenta BMW X6 ActiveHybrid. Cu linia cursiva a acoperisului, eleganta si dinamica, si cu trasaturi specifice unui BMW X, modelul Sport Activitate Coupe ofera o interpretare sportiva unica a acestui automobil foarte special. Foarte impresionanta, curba Powerdome de pe capota compartimentului motor asigura o distinctie clara din exterior a acestui automobil foarte special.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!