BMW condimenteaza prin supraalimentare recent-lansatul X3 cu doua noi motorizari. Este vorba despre un motor in patru cilindri, pe benzina, penttru versiunea de baza si unul in sase cilindri, diesel pentru nivelurile superioare.
Noul entry-level X3 xDrive20i este pus in miscare de un motor din aluminiu, in patru cilindri, pe benzina, supraalimentat prin sistemul twin-scroll si prevazut cu injectie directa, controlul axei cu came variabile, Double Vanos si sistemul de control Valvetronic, responsabil cu functionarea supapelor variabile. Puterea oferita este de 184 CP la 4800 rpm si 270 Nm inca de la 1250 rpm.
X3 xDrive20i poate fi comandat fie cu o transmisie manuala in sase trepte, fie cu una automata, cu opt rapoarte, ambele conectate la toate cele patru roti.
A doua noua motorizare este cea de 3.0 litri in sase cilindri, diesel, prevazuta cu supraalimentare in doua etape (twin-stage) si cu ultima generatie de injectie directa common-rail BMW, care lucreaza pana la 1800 bari presiune. Aceasta va echipa modelul X3 xDrive35d, care gratie celor 313 CP si 650 Nm disponibili intre 1500 si 2500 rpm, devine cel mai puternic dn oferta.
La turatii mici ale motorului, intra in functiune numai turbocompresorul mai mic, care preia aerul si il trece prin turbocompresorul mai mare, marind astfel presiunea. Insa, cand este nevoie de putere maxima, printr-un control electric, se activeaza si turbocompresorul mai mare, care promite un raspuns instantaneu.
X3 xDrive35d vine in standard cu tractiune integrala si o tranmsisie automata cu opt viteze, dar si cu sisteul start-stop.
Ambele versiuni, atat X3 xDrive20i, cat si X3 xDrive35d, vor intra in vanzare inca de anul acesta. Alte noutati aduse modelului X3 sunt sistemele Auto Hold si ConnectedDrive, precum si noi variante de echipare interioara.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!