BMW Seria 3 este modelul care a creat segmentul sedanurilor sport moderne, iar de 40 de ani este privit ca un simbol al acestei clase de automobile. După şase generaţii acesta a demonstrat că este cea mai de succes poveste a mărcii pentru că aproape 1 din 3 modele vândute de BMW la nivel mondial vin din această gamă. Experienţa de la volan asigurată prin propulsoare remarcabile şi trenul de rulare agil, definit de distribuţia de mase 50:50, definesc foarte bine „plăcerea de a conduce”, atât de emblematică pentru BMW.
Noile modele pot fi deja comandate la delaerii din reţeaua BMW. Preţurile de început sunt de 31.868 Euro inclusiv TVA pentru BMW 318i Sedan (motor de 3 clindri benzină, 1,5 litri, 136 CP) şi 33.418 Euro cu TVA pentru modelul Touring. Noua gamă de modele vine cu o reactualizare a cutiei de viteze şi îmbunătăţiri la nivelul trenului de rulare pentru un comportament dinimic mai bun şi mai mult confort.
Îmbunătăţirile au avut un impact şi asupra emisiilor. Astfel, noul BMW 320d EfficientDynamics Edition, în configuraţia cu cutie automată şi jante de 16 inch, coboară nivelul emisiilor la 99g de CO2 per 100 km. Nivelul de emisii sub 100g îl fac deosebit de interesant pentru achiziţiile de flote, pentru companiile mari care urmăresc să menţină nivelul de emisii de CO2 global la un nivel cât mai redus. Preţul de început este de 39.680 Euro cu TVA. Modelul este echipat cu un motor turbodiesel modificat, de 2,0 litri, care dezvoltă o putere maximă de 163 CP la 4.000 rpm şi un cuplu maxim de 400 Nm între 1.750 şi 2.250 rpm.
La aceste noutăţi se adaugă un sistem iDrive îmbunătăţit, care impresionează, în special, în centrul oraşelor prin porniri rapide, calculări semnificativ mai rapide ale traseului şi o grafică 3D mult mai realistă. Acesta este susţinut de un sistem Head-Up Display nou, integaral color, care oferă o gamă largă de informaţii direct în câmpul vizual al conducătorului automobilului.
Mai mult, cu începere din iulie 2015, noua versiune optimizată din punct de vedere funcţional a Parking Assistant (asistent la parcare) va fi disponibilă pentru BMW Seria 3 şi BMW Seria 4. Această opţiune asistă conducătorul în alegerea şi utilizarea spaţiilor de parcare laterală şi garare. Sistemul recunoaşte locurile de parcare ca fiind potrivite dacă acestea depăşesc lungimea automobilului cu mai mult de 80 cm sau au o lăţime de minimum 2,5 metri. Un spaţiu care este potrivit pentru parcare automată poate fi limitat de două automobile sau de obstacole precum cutii de flori sau pubele. În plus, noua versiune a sistemului Parking Assistant poate fi utilizată pentru parcare şi dacă un singur automobil sau alt obstacol este poziţionat în faţa locului de parcare ales.
O nouă structură introdusă în gama de linii de echipare va oferi în viitor şi posibilităţi extinse de personalizare orientată pentru BMW Seria 3 şi BMW Seria 4. Ca alternativă la gama de echipare de bază, modelul Advantage este disponibil acum pentru fiecare dintre aceste serii. Această variantă cuprinde opţiuni precum Park Distance Control (control al distanţei de parcare) cu senzor în spate, sistem tempomat cu funcţie de frânare şi pachet de depozitare, dar şi jante din aliaj uşor, de 16 sau 17 ţoli (în funcţie de varianta de motor). Alte linii de echipare pentru seriile menţionate sunt modelele Sport Line, Luxury Line şi M Sport.
Designul noului BMW Seria 3 aduce noi prize laterale de aer largi în spoilerul faţă și oferă noilor BMW Seria 3 Sedan şi BMW Seria 3 Touring o prezenţă stilistică şi mai puternică. Această apariţie puternică este subliniată suplimentar de forma sculpturală şi precisă a barelor. Structura nouă, elaborată, a prizei centrale de aer permite ca senzorul radar pentru tempomatul activ (Active Cruise Control / ACC) să fie integrat mai discret.
Designul sculptural al spoilerului spate, care include decoraţiuni specifice fiecărei linii de design, şi stopurile LED standard accentuează lăţimea automobilului şi apariţia sportivă a acestuia. Un concept inovator de iluminare, care dispune de farurile cu design nou şi de lumini LED pentru zi, subliniază impactul vizual puternic şi sportiv al automobilului. Farurile LED integrale pot fi comandate ca opţiune. Totodată, interiorul lasă o impresie şi mai elegantă, cu materiale noi şi detalii cromate suplimentare pentru butoanele de control, prizele de aer şi panoul central de control. Nou creată, consola centrală, cu capac glisant pentru suporturile de pahare, permite o utilizare mai bună a spaţiilor de stocare din faţa levierului schimbătorului de viteze şi duce ergonomia la un nivel superior. O gamă vastă de opţiuni de personalizare, precum tapiţeria şi decoraţiunile interioare, noile jante, culori pentru exterior şi echipamente opţionale, completează specificaţia noilor BMW Seria 3.
Noile BMW Seria 3 Sedan şi BMW Seria 3 Touring pot fi echipate cu o transmisie manuală cu şase trepte sau cu una Steptronic cu opt trepte (standard la BMW 330d, BMW 335d şi BMW 340i Touring). Transmisia manuală dispune de volantă dublă cu amortizoare cu pendul centrifugal. Această tehnologie, care are premiera mondială la modelul de serie 320d EfficientDynamics Edition, contracarează funcţionarea neuniformă a motoarelor cu cuplu ridicat, astfel încât conducătorii să poată urca treptele cursiv şi fără nici un zgomot neplăcut, chiar şi la turaţii reduse. Alături de o funcţionare lină, prin asigurarea funcţionării motorului pe o plajă mai mare de turaţii, se obţine o reducere suplimentară a consumului şi a emisiilor CO2. Transmisia manuală cu şase trepte dispune şi de control al vitezei de cuplare, ceea ce înseamnă că motorul este adus automat la turaţia potrivită pentru următoarea treaptă, iar rezultatul este o cursivitate îmbunătăţită.
Transmisia Steptronic cu opt trepte, asemenea celei manuale cu şase trepte, are o contribuţie importantă în reducerea emisiilor CO2. Eficienţa îmbunătăţită, rapoartele mai lungi şi patinarea redusă a convertorului de cuplu în timpul schimbării vitezelor reduc emisiile CO2 cu 3%. În acelaşi timp, amortizarea îmbunătăţită a motorului oferă un confort îmbunătăţit şi o schimbare cursivă. Modul sport al transmisiei permite conducătorului să tureze motorul până la limita superioară, dar şi să efectueze multiple retrogradări secvenţiale folosind maneta schimbătorului de viteze. Pentru o plăcere a condusului şi mai mare, transmisia Steptronic Sport cu opt trepte este disponibilă cu clapete de schimbare a vitezelor poziţionate pe volan.
Alte beneficii de economie sunt oferite de modul "coasting" al transmisie Steptronic. Când conducătorul eliberează acceleraţia la viteze mai mari, de exemplu la o coborâre lină pe autostradă, motorul este decuplat automat de la sistemul de propulsie. Astfel că se economiseşte combustibil şi se asigură că nu există frână de motor nedorită la viteze mari. O altă dotare ce contribuie la reducerea consumului, îmbunătăţind şi confortul călătoriei, este noul Proactive Driving Assistant (asistent de condus proactiv), care utilizează informaţiile de la sistemul de navigaţie pentru "a anticipa" sensurile giratorii, virajele şi intersecţiile ce vor urma şi pentru a selecta momentul potrivit de schimbare a vitezelor.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!