No SSO cookie

BMW se fabrica ecologic

voteaza
(0/ 0)
BMW se fabrica ecologic
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Tehnologie avansata pentru productia BMW X3: alimentare cu hidrogen pentru echipamentele de manevrare a materialelor

 
 
BMW Manufacturing Co. a anuntat implementarea unei noi platforme alternative de utilizare a pilelor de combustie cu hidrogen pentru propulsarea echipamentelor de manevrare a materialelor de la fabrica din Spartanburg. Motostivuitoare, trolii si stivuitoare propulsate de pile de combustie cu hidrogen vor fi utilizate la noua hala de asamblare BMW, acolo unde va fi produsa cea mai noua generatie BMW X3 din segmentul Sports Activity Vehicle. Aceasta dezvoltare marcheaza finalizarea unei investitii de trei ani de peste un miliard de dolari in extinderea fabricii din Spartanburg cu peste 100.000 metri patrati si este un nou element important care marcheaza efortul pentru dezvoltare durabila al locatiei de la Spartanburg.


Pilele de combustie cu hidrogen preiau energia chimica stocata sub forma de hidrogen si o transforma in energie electrica prin intermediul a doua reactii electrochimice interne. Singurele efecte secundare ale pilelor de combustie cu hidrogen sunt caldura si apa, ceea ce face ca alegerea acestei forme de energie sa fie mai prietenoasa cu mediul decat orice alta sursa conventionala de energie.


"Datorita proiectului pe care il implementeaza la Spartanburg, BMW a facut un nou pas important spre reafirmarea angajamentului global fata de dezvoltarea durabila", a declarat Josef Kerscher, presedintele BMW Manufacturing. "Avem o viziune clara si suntem hotarati in a ne atinge obiectivul propus: utilizarea cat mai mult posibil a energiei regenerabile in interiorul acestei uzine."


Reusita acestei implementari a noii tehnologii a fost posibila si datorita colaborarii cu partenerii de la Linde North America si Plug Power.

Mike Beckman, vicepresedinte al echipei Linde pentru energii alternative, a declarat: "Suntem parteneri cu BMW pentru a indeplini obiectivul comun al companiilor noastre de a implementa solutii alternative de energie, cu costuri cat mai scazute, care sa reduca emisiile. Faptul ca BMW a ales Linde pentru furnizarea hidrogenului si a sistemului de alimentare este o recunoastere a tehnologiilor de varf si a profesionistilor dedicati de care dispunem, care au lucrat indeaproape cu BMW pentru implementarea solutiilor de alimentare".


"Suntem mandri ca BMW a optat sa lucreze cu Plug Power pentru a continua sa-si consolideze pozitia de lider al industriei auto in ceea ce priveste dezvoltarea durabila", a spus Andy Marsh, directorul executiv Plug Power Inc. "Cresterile dovedite ale productivitatii la nivelul productiei prin utilizarea GenDrive vor oferi un avantaj competitiv pe care BMW il va avea in cadrul pietei auto mondiale."


In cadrul uzinei de la Spartanburg,  pe langa centrul de distributie "Energy Center" de 11MW, complexul BMW a fost extins prin sase statii locale de alimentare. Hidrogenul utilizat pentru acest proiect a fost produs la cea mai importanta statie din interiorul retelei Linde.

Initial, flota de manevrare a materialelor - propulsata cu hidrogen - va consta din peste 85 de unitati, astfel ca va fi una din cele mai mari flote cu pile de combustie din SUA. Pe langa multe alte beneficii, pilele de combustie ofera un ciclu de operare mult mai mare decat acumulatorii cu acid sulfuric. Pilele de combustie ofera curent continuu fara pierdere de putere pe masura ce rezervorul se goleste, in comparatie cu echipamentele alimentate de acumulatori, care ruleaza mai lent cand bateriile se consuma.


Aceste unitati, cand sunt pline, sunt alimentate de un rezervor de doua kilograme si ruleaza 8-10 ore. Unitatile cu pile de combustie pot fi reumplute de catre conducator in mai putin de trei minute la statia de hidrogen din cadrul uzinei. in medie, sunt necesare aproximativ 20 de minute pentru a realimenta o baterie consumata.


Cum hidrogenul este singura sursa de energie pentru pilele de combustie ce vor fi utilizate in aceasta noua facilitate, BMW Manufacturing estimeaza ca proiectul va evita un consum anual de 1,8 milioane kilowatt-ora, echivalent cu necesarul pentru realimentarea flotei de echipamente cu baterii.


Flota propulsata cu pile de combustie cu hidrogen este completarea ideala a initiativei de succes "Landfill Gas to Energy" pe care BMW o deruleaza de la inceputul anului 2003. Aproximativ 50% din necesarul total de energie al uzinei BMW este asigurat prin utilizarea metanului rezultat din depozitul de deseuri aflat in apropiere. Implementarea acestui program a dus la o reducere a emisiilor CO2 de 92.000 de tone. Pana in prezent, proiectul campului de gaz a generat o economie medie de cinci milioane de dolari la bugetul anual alocat de BMW pentru energie.


De asemenea, sisteme de productie avansate tehnologic au adus reducerea consumului de apa in procesele de productie cu 30% si a deseurilor cu 12,5 in anul 2009 fata 2008. Numai introducerea sistemului Integrated Paint Process (IPP) a dus la reducerea consumului de energie cu 30% si a emisiilor de dioxid de carbon cu 43%. in acelasi timp IPP a redus timpul necesar de fabricatie pentru fiecare automoibl, aducand o crestere a productivitatii de 40%.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4209 :: 17.8MB