No SSO cookie

BMW sărbătoreşte 10 ani de Seria 1

voteaza
(0/ 0)
BMW sărbătoreşte 10 ani de Seria 1
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

BMW Seria 1 rămâne un reper al sportivităţii în clasa lui, iar calităţile unice l-au transformat într-un best-seller

 
 

La sfârşitul verii anului 2004, îşi făcea debutul BMW Seria 1, primul autoturism compact al mărcii germane. Un deceniu mai târziu, BMW Seria 1 rămâne un reper al sportivităţii în clasa lui, iar calităţile unice l-au transformat într-un best-seller, cu aproape 1,9 milioane de unităţi vândute în toată lumea. BMW Seria 1 a fost primul model compact din România care a avut integrate în sistemul de infotainment funcţii de accesare a internetului cu ajutorul conectării telefonului mobil.

Totodată, istoria BMW Seria 1 este continuată de a doua generaţie a modelului, care duce mai departe experienţa specială de condus şi aduce un pachet extins de tehnologii. BMW Seria 1 a devenit baza pentru variante de caroserie cu cinci uşi, cu trei uşi, coupé şi cabriolet, pentru "World Green Car of the Year 2008", pentru primul model BMW cu emisii CO2 mai mici de 100 g/km, pentru primul automobil electric al mărcii produs în serie şi pentru un model BMW M ce oferea 340 CP, pentru liderul clasamentului în testele de anduranţă realizate de revista "Auto Bild" şi pentru câştigătorul "Volanului de Aur" în 2008 şi 2011.

Datorită implementării tehnologiilor EfficientDynamics, BMW Seria 1 a devenit principalul pionier în reducerea constantă a consumului şi emisiilor. A fost primul model al mărcii care a inclus, încă din 2007, funcţia Auto Start Stop, indicator al punctului de schimbare a vitezelor, recuperarea energiei la frânare, servodirecţie asistată electric şi multe altele.

Prin intrarea constructorului de automobile premium din München în segmentul compact, caracteristicile inconfundabile ale unui model BMW au fost adoptate într-un format nou. Proporţiile tipice mărcii, precum capota lungă, consolele scurte, ampatamentul lung şi un habitaclu dispus spre spate, dar şi suprafeţele caroseriei, cu design dinamic şi temperamental, cockpitul orientat spre conducător, motoarele puternice dispuse longitudinal, tehnologia superioară a suspensiei şi transmisia puterii spre puntea spate, unică şi în prezent în această clasă: toate acestea au ajutat BMW Seria 1 să atingă o poziţie remarcabilă, care a devenit punctul de pornire pentru succesul de piaţă în întreaga lume.

BMW Seria 1 a fost lansat iniţial ca un hatchback clasic, cu patru uşi şi un hayon mare. În cadrul faceliftului din primăvara anului 2007, modelul cu cinci uşi a fost suplimentat cu o variantă de caroserie cu trei uşi, mai sportivă, care susţinea caracteristicile dinamice ale BMW Seria 1, vândut până la acel moment în peste 200.000 de unităţi. Plusul de dinamică a fost şi mai evident prin lansarea celui de-al treilea model în noiembrie acelaşi an. Ca model cu două uşi, care avea design în trei volume, patru locuri şi motoare foarte puternice, BMW Seria 1 Coupé a oferit cea mai intensă formă a plăcerii condusului din segmentul compact, cu vânzări de peste 150.000 de unităţi la nivel mondial până la înlocuirea sa în 2013. Cu un soft top clasic şi o linie joasă a umerilor care garanta experienţa specifică mărcii pentru condusul decapotabil, BMW Seria 1 Cabriolet a cunoscut un succes similar. Primul automobil decapotabil din segmentul compact premium a urmat în aprilie 2008 şi a fost vândut în peste 130.000 de unităţi.

Actuala generaţie a modelului BMW Seria 1 este disponibilă în versiuni cu cinci, respectiv cu trei uşi. În plus, BMW accentuează semnificaţia modelelor compact premium pentru pieţele auto internaţionale prin suplimentarea gamei de produse cu o a doua gamă de modele. Prin lansarea BMW Seria 2 Coupe şi BMW Seria 2 Cabriolet, dinamica şi eleganţa sportivă au atins noi dimensiuni în segmentul compact.

La finalul anului 2010, compania specializată în dezvoltarea de automobile sport de înaltă performanţă a lansat BMW Seria1 M Coupé. Şi acest model cu două locuri era poziţionat tot în segmentul compact, dar într-o clasă proprie. Motorul cu şase cilindri dispuşi în linie şi 340 CP, echipat cu tehnologie M TwinPower Turbo, componentele suspensiei preluate de la BMW M3, precum şi designul caroseriei cu contururi atletice şi aerodinamică optimizată făceau ca BMW Seria 1 M Coupé să fie un ambasador charismatic al plăcerii condusului la cel mai înalt nivel. Mult mai impresionantă decât sprintul 0-100 km/h  în 4,9 secunde era precizia direcţiei la limită, o calitate specifică a automobilelor BMW M.

BMW Seria 1 M Coupé a fost distins cu premii precum red dot design, iF Design şi GOOD DESIGN şi a fost utilizat ca Safety Car la etapele de MotoGP din Campionatul Mondial de motociclism viteză. Până în 2012, automobilul sport compact a fost produs într-o serie limitată de 6000 de unităţi, iar în prezent este considerat de către fanii condusului foarte dinamic ca fiind în propria clasă, ceea ce îi oferă o valoare de retenţie ridicată şi statutul de obiect de colecţie.

Gama anului 2007 a reprezentat introducerea la BMW Seria 1 a unei game vaste de motoare de concepţie complet nouă, care oferea o eficienţă şi mai bună. Totodată, a fost prima gamă a mărcii care includea, în echipare standard, un pachet vast şi unic de tehnologii BMW EfficientDynamics, care cuprinde - printre altele - generarea energiei la frânare, funcţia Auto Start Stop, indicator al punctului optim de schimbare a vitezelor, control activ al lamelelor de aer din grila radiatorului, anvelope cu rezistenţă redusă la înaintare, servodirecţie electrică şi control inteligent al componentelor auxiliare. În consecinţă, BMW Seria 1 a devenit modelul ce a impus ritmul pentru reducerea constantă a consumului şi emisiilor flotei de automobile BMW. Numai între 2006 şi 2008, consumul mediu al modelelor BMW de pe piaţa auto din Germania s-a redus cu 16% - de peste două ori faţă de ceea ce a reuşit concurenţa din segmentul premium.

Eficienţa exemplară a BMW Seria 1 a făcut ca modelul să se bucure de atenţie mare la nivel internaţional. În 2008, versiunea cu trei uşi a modelului BMW 118d, propulsată de un motor diesel de 2,0 litri - cu patru cilindri - ce dezvolta 143 CP, a fost aleasă "World Green Car of the Year". Juriul internaţional format din jurnalişti de specialitate au considerat că livrarea puterii, consumul de 4,5 l/100 km şi emisiile CO2 de 119 g/km (în ciclul de testare EU) reprezintă un exemplu remarcabil de tehnologie eficientă într-un automobil de serie.

Automobilul compact cu trei uşi s-a dovedit a fi baza ideală pentru un concept inovator de propulsie. În 2011 a început producţia în serie la scară a redusă a modelului BMW ActiveE, primul automobil electric al mărcii ce era destinat utilizării cotidiene. Electromotorul de 125 kW/170 CP, acumulatorii litiu-ion şi gestiunea inteligentă a energiei permiteau plăcerea condusului fără nici un fel de emisii în combinaţie cu tracţiunea spate, patru locuri şi charisma sportivă a compactului BMW Seria 1 Coupé.

Conceptul de propulsie prezent la BMW ActiveE a format baza pentru tehnologia BMW eDrive, care în prezent asigură plăcerea condusului fără emisii la BMW i3. Testele de teren vaste cu modelul de serie redusă, care s-a dovedit a fi extrem de potrivit pentru utilizare cotidiană, au oferit informaţii preţioase asupra caracterului practic al automobilelor electrice. Acum, BMW ActiveE îşi demonstrează în continuare gradul ridicat de maturitate în flota de car sharing premium disponibilă la DriveNow şi nu numai.

Actuala generaţie BMW Seria 1 este propulsată exclusiv de motoare pe benzină sau diesel ce dispun de tehnologie BMW TwinPower Turbo care, datorită eficienţei interne ridicate, asigură o eficienţă mai mare. Această optimizare a fost implementată eficient în special în cazul modelului cu motor diesel BMW 116d EfficientDynamics Edition (116 CP), al cărui consum a fost redus la 3,8 l/100 km, iar emisiile CO2 au fost de 99 g/km. În consecinţă, este cel mai eficient model din gama BMW.

În plus, transmisia Steptronic cu opt trepte, care este unică în segmentul compact şi este disponibilă pentru aproape orice variantă de motor, contribuie la îmbunătăţirea plăcerii condusului şi la reducerea consumului şi a emisiilor. Tehnologia EfficientDynamics, care este standard la toate modelele BMW Seria 1, este completată de modul ECO PRO şi de alte dotări.

Acum, portofoliul de tracţiuni este şi mai atractiv şi diversificat datorită BMW xDrive, un sistem inclus la modelele BMW Seria 1 din actuala generaţie. Conceptul inteligent de tracţiune integrală este disponibil opţional nu doar la automobilele BMW M Performance, ci şi la modelele BMW 118d şi BMW 120d - cu trei sau cu cinci uşi.

Producţia BMW Seria 1 a început în 2004 la uzina BMW din Regensburg, care a fost extinsă semnificativ pentru fabricarea noului model. Noile facilităţi au excelat prin nivelul ridicat de eficienţă şi flexibilitate, precum şi prin ergonomia optimizată. Procese inovatoare de producţie au fost dezvoltate în dorinţa de a asigura calitate maximă a automobilelor premium compacte cu personalizare individuală. Construcţia computerizată a uneltelor de presare pentru procesarea panourilor de oţel garanta calitatea execuţiei pentru designul caracteristic al caroseriei BMW Seria 1. Alte inovaţii au inclus metoda de construcţie modulară aplicată pe linia de asamblare, tehnologia de acoperire cu pulbere utilizată în premieră la un model compact şi procesele de producţie şi vânzare orientate către client (COSP), care facilitau schimbări ale configuraţiei individuale a automobilului cu doar zece zile înainte de începerea producţiei.

În 2007, producţia modelului BMW Seria 1 - versiunile cu trei uşi, Coupé şi Cabriolet - a început la uzina BMW din Leipzig, respectând aceleaşi standarde de calitate şi utilizând metodele revoluţionare de fabricaţie. La această uzină, care fusese inaugurată abia în 2005, s-a sărbătorit un moment important în aprilie 2010: la acel moment, automobilul BMW Seria 1 cu numărul un milion a părăsit linia de asamblare. Modelul aniversar a fost un BMW 118 cu trei uşi, comandat în Leipzig. De asemenea, la uzina BMW din Leipzig a fost produs şi ActivE, modelul cu propulsie integral electrică, acolo unde în prezent se produc BMW i3 şi BMW i8.

Standardele de calitate înaltă, utilizate chiar de la început în producţia modelelor BMW Seria 1, s-au regăsit şi în menţinerea valorii ridicate şi în fiabilitatea care sunt verificate cu regularitate de instituţii independente. De exemplu, în 2009, BMW 130i reuşise deja să ocupe primul loc în clasamentul testelor de anduranţă efectuate de revista "Auto Bild". Datorită faptului că a parcurs 100000 de kilometri fără nici un fel de probleme, modelul sport cu motor cu şase cilindri a obţinut cel mai bun rezultat la maratonul acelui an. Pentru această realizare, examinatorii profesionişti au acordat calificativul 1+ şi au votat BMW 130i ca fiind "cel mai bun automobil din istoria testelor de anduranţă Auto Bild". BMW 130i şi-a păstrat poziţia până în acest an, când s-a actualizat procedura de realizare a clasamentului şi s-au adăugat noi criterii.

Introducerea celei de-a doua generaţii BMW Seria 1 a fost legată de noua distribuţie a sarcinilor între locaţiile de producţie. Acum, versiunile cu cinci, respectiv cu trei uşi ale BMW Seria 1 sunt produse la uzina din Regensburg. De asemenea, varianta cu cinci uşi este produsă şi la Leipzig, acolo unde se fabrică BMW Seria 2 Coupé şi BMW Seria 2 Cabriolet.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3695 :: 17.83MB