No SSO cookie

BMW reuşeşte o revenire de vis în DTM

voteaza
(5/ 1)
BMW reuşeşte o revenire de vis în DTM
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Un vis devenit realitate: cea de-a patra victorie a sezonului, reuşită la comenzile BMW Bank M3 DTM în cea de-a zecea şi ultima cursă DTM a anului, i-a permis lui Bruno Spengler (Canada) să câştige titlul piloţilor şi să încununeze un sezon remarcabil de revenire pentru BMW Motorsport.

 
 

De asemenea, BMW a cucerit titlul constructorilor la Hockenheim (Germania), în timp ce BMW Team Schnitzer a încheiat stagiunea în fruntea ierarhiei echipelor după o finală dramatică. Augusto Farfus (Brazilia), care a pornit din pole position, a încheiat pe locul al treilea în etapa finală. Gary Paffett (Marea Britanie, Mercedes), care era liderul clasamentului general înaintea acestei curse, a terminat pe locul al doilea într-o luptă tensionată care s-a desfăşurat pe întreaga cursă.

Alături de Spengler, Dirk Werner (Germania, E-Postbrief BMW M3 DTM) s-a clasat pe locul al cincilea, aducând şi el zece puncte preţioase pentru gruparea condusă de Charly Lamm (Germania). Andy Priaulx (Marea Britanie, Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM) şi Joey Hand (SUA, Samsung BMW M3 DTM) au acumulat şi ei puncte pentru clasările pe poziţiile a şaptea, respectiv a opta. Datorită acestor performanţe, ei au avu un rol important în propulsarea BMW de pe locul al treilea până pe primul loc în clasamentul constructorilor. Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance Parts M3 DTM) s-a clasat pe locul al 14-lea, după ce maşina lui a fost afectată în prima parte a cursei.

Într-o finală remarcabilă, Spengler a reuşit să-l depăşească pe Paffett în clasamentul general din Deutsche Tourenwagen Masters. Un start magnific i-a permis canadianului să treacă la conducerea cursei în primul tur, după care a reuşit să se îndepărteze de plutonul urmăritor - o misiune uşurată şi de pit stopurile excelente realizate de BMW Team Schnitzer. Paffett a redus deficitul faţă de Spengler după cea de-a doua oprire la standuri, dar nu a putut să-l prindă şi să-l depăşească pe noul campion, care a dovedit un psihic extraordinar în finala stagiunii. Spengler a încheiat sezonul cu 149 de puncte, cu patru mai multe decât Paffett.

După Volker Strycek (Germania, 1984), Eric van de Poele (Belgia, 1987) şi Roberto Ravaglia (Italia, 1989), Spengler este cel de-al patrulea pilot care cucereşte titlul DTM într-un model BMW. După un sezon teribil, BMW Team Schnitzer a triumfat în competiţia echipelor, cu un total de 178 de puncte.

În întrecerea constructorilor, BMW a încheiat sezonul de revenire în DTM în fruntea clasamentului, cu 346 de puncte. Spengler, Farfus, Werner, Priaulx şi Hand au terminat etapa de la Hockenheim în zona punctelor - prima dată când cinci piloţi BMW se clasează în Top 10. Împreună, ei au acumulat 60 de puncte - suficient pentru a asigura titlul constructorilor, în ciuda faptului că BMW a avut doar şase piloţi, pe când ceilalţi doi constructori au înscris câte opt maşini.

BMW Motorsport poate privi cu mândrie la sezonul DTM, în care cele trei echipe şi cei şase piloţi au depăşit orice aşteptări cu BMW M3 DTM. Asemenea lui Spengler, care anterior se impusese în etapele de la Lausitzring (Germania), Nürburgring (Germania) şi Oschersleben (Germania), Farfus şi-a trecut şi el numele pe lista învingătorilor BMW, în etapa de la Valencia (Spania). De asemenea, BMW a reuşit alte şapte clasări pe podium, cinci pole position şi două tururi rapide. Toţi cei şase piloţi BMW au obţinut puncte de cel puţin două ori de-a lungul sezonului, toate cele trei echipe reuşind clasări pe podium. BMW Team Schnitzer a totalizat şase podiumuri, în timp ce BMW Team RMG şi BMW Team RBM au bifat câte trei clasări în Top 3.

Spengler a fost cel mai eficient pilot al sezonului, înregistrând o medie de 18,6 puncte per cursă terminată. Cu 57,7 puncte per etapă, cei şase piloţi BMW au marcat în medie cu 16 puncte mai mult decât cei opt piloţi Mercedes sau cei opt echipieri Audi.

Prin câştigarea titlului 2012, BMW M3 dovedeşte încă o dată că se simte ca acasă în DTM. Până în prezent, cel mai de succes model de turisme din toate timpurile are 46 de victorii DTM în palmares. Asemenea lui Spengler în acest sezon, van de Poele (1987) şi Ravaglia (1989) au fost şi ei piloţi ai acestui model BMW când au cucerit titlurile DTM.

Jens Marquardt (director BMW Motorsport):

"Senzaţional. Minunat. Incredibil. Încă nu-mi vine a crede tot ce s-a întâmplat aici. Pentru câştigarea titlurilor la piloţi şi echipe, Bruno Spengler şi BMW Team Schnitzer merită toate felicitările noastre. Este o zi fantastică pentru toţi cei de la BMW Motorsport. Ne-am întors în DTM după o pauză de aproape 20 de ani şi am vrut să fim competitivi cât mai curând posibil. Acum suntem la Hockenheim şi vorbim de câştigarea tuturor celor trei titluri în sezonul de revenire. Astăzi, BMW Motorsport a scris un nou capitol în istoria motorsportului. Sunt nespus de mândru de această echipă. Cu siguranţă va fi o noapte foarte lungă."

Clasamentul piloţilor:

1. Bruno Spengler 149p; 2. Gary Paffett 145p; 3. Jamie Green 121p; 4. Mike Rockenfeller 85p; 5. Edoardo Mortara 82p; 6. Mattias Ekström 81p; 7. Augusto Farfus 69p; 8. Martin Tomczyk 69p; 9. Dirk Werner 29p; 10. Adrien Tambay 28p; 11. Filipe Albuquerque 26p; 12. Christian Vietoris 25p; 13. Andy Priaulx 24p; 14. Timo Scheider 19p; 15. David Coulthard 14p; 16. Robert Wickens 14p; 17. Ralf Schumacher 10p; 18. Miguel Molina 8p; 19. Rahel Frey 6p; 20. Joey Hand 2p.

Clasamentul echipelor:

1. BMW Team Schnitzer (Spengler/Werner) 178p; 2. THOMAS SABO / Mercedes-Benz Bank AMG (Paffett/Vietoris) 170p; 3. Mercedes AMG (Green/R. Schumcher) 131p; 4. Audi Sport Team Rosberg (Mortara/Albuquerque) 108p; 5. Audi Sport Team Abt Sportsline (Ekström/Scheider) 100p; 6. BMW Team RBM (Priaulx/Farfus) 93p; 7. Audi Sport Team Phoenix (Rockenfeller/Molina) 93p; 8. BMW Team RMG (Tomczyk/Hand) 75p; 9. ABT Sportsline (Frey/Tambay) 34p; 10. DHL Paket / stern Mercedes AMG (Coulthard/Wickens) 28p.

Clasamentul constructorilor:

1. BMW 346p; 2. Audi 335p; 3. Mercedes-Benz 329p.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4172 :: 18.7MB