Revista Forbes şi compania de cercetare WPP au publicat un studiu comun, in cadrul căruia BMW a fost declarat marca auto cu cel mai mare impact la nivel mondial.
Studiul, aflat deja la a treia ediţie, masoara impactul pe care marcile il au faţa de clienţi, asa numitul „cultural traction“, relevanţa culturala pe care brandurile o au in lumea consumatorului.
Acesta este definit de patru atribute importante:
- vizionar: marcile inovative, care deschid noi teritorii si capteaza atenţia
- inspiraţional: marcile cu substanţa, cu o identitate cu care clienţii doresc sa se asocieze
- curajos: marci care evolueaza cu incredere si determinare
- entuziasmant: marci in ascensiune, care pot sa schimbe ierarhii
La studiu au participat peste 62.000 de respondenţi din zece regiuni geografice importante: SUA, China, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Australia, Brazilia, Hong Kong si Singapore. Top 10 al celor mai relevante branduri este dominat de Google; Apple ocupa locul al doilea, urmat la mica distanţa de Samsung. In clasamentul general, BMW ocupa locul al saptelea, fiind cea mai bine clasata marca auto ca viziune si capacitate de a inspira.
In calitate de lider al studiului, Maggie Taylor a descris astfel secretul succesului care sta in spatele celor zece marci: "O marca trebuie condusa si cultivata astfel incat clienţii sa o perceapa ca fiind de actualitate si relevanta, dar, in acelasi timp, sa ramana fidela valorilor sale principale".
In contextul acestui studiu, BMW se poziţioneaza ca cea mai importanta marca auto. Atat imbunataţirea valorii de baza a marcii - „Joy”, „Placerea de a conduce” asigurata prin „EfficientDynamics” -, cat si consolidarea marcii principale BMW prin subbrandurile BMW M si BMW i reprezinta factori importanţi de succes. In acest context foarte importanta este clasarea pe locul al treilea in percepţia ca brand inovativ, imediat dupa Apple si Google.
Clasamentul complet al studiului
1. Google
2. Apple
3. Samsung
4. IKEA
5. Microsoft
6. Sony
7. BMW
8. Audi
9. Coca-Cola
10. eBay
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!