BMW Group isi probeaza inca o data succesul marcilor sale in Romania. BMW, MINI si BMW Motorrad incheie anul cu cresteri procentuale de peste 2 cifre, in contextul in care piata auto a inregistrat o contractare. De asemenea, BMW si BMW Motorrad ocupa primele pozitii in segmentul premium si respectiv al motocicletelor de peste 500 cmc.
Cu 2028 livrari in 2011, BMW s-a dovedit pentru al treilea an consecutiv, alegerea numarul unu in segmentul premium si in Romania. Peste 68% din clientii marcii au optat pentru un model SUV, acesta fiind si piata unde BMW s-a impus cel mai autoritar. 1376 modele din gama X au fost livrate in 2011, o crestere de peste 30% (2010: 1053 unitati), sustinuta in special de noile modele BMW X3 si BMW X1. In acest context, cel mai vandut model ale marcii ramane BMW X5, cu 434 unitati (2010: 395, +10%), in timp ce BMW X1 urca in premiera pe pozitia a doua cu 373 livrari (2010: 156, +139%) si BMW X6 cu 336 livrari (2010: 326, +3%).
In primul an in care este integral pe piata, noul BMW Seria 5 s-a impus in mod clar in fata competitie cu 285 unitati (2010: 111 unitati, +157%). De o apreciere deosebita s-au bucurat si exclusivistele BMW Seria 6 Coupe si Cabrio, modele care au debutat in cursul anului 2011 cu un total de 15 livrari (11 Seria 6 Cabrio, lansat in luna aprilie; 4 BMW Seria 6 Coupe, lansat in luna septembrie).
„Clientul nostru se schimba. Decizia de cumparare nu mai este una impulsiva, fundamentata doar pe factori emotionali si pret. Costul total de utilizare devine tot mai important: costul de combustibil, intreținere si revizii, costuri de finantare sau valoare de revanzare. Am fost foarte activi promovand soluții in acest sens, cu programe precum Basic Service Inclusive sau pachetele BMW Fianancial Services. Si cred ca acestea au avut un rol important in obtinerea primei pozitii in piata la final de an,” a declarat Marco Schulz, director general BMW Group Romania.
Si in acest an doi din trei clienti au optat pentru unul dintre produsele de finantare oferite de BMW Financial Services. Cel mai popular ramane „Finantarea cu dobanda zero.” In luna decembrie a debutat „BMW Select”, prin care clientii au oportunitatea sa schimbe automobilul o data la trei ani in contextul unei rate reduse cu pana la jumatate. Deja primele contracte BMW Select au fost finalizate la sfarsitul lui 2011.
Evolutia pozitiva a fost sustinuta si de extinderea retelei de parteneri. Doua centre noi complete au fost deschise in Braila (APAN Motors) si Arad (Grup West), ambele in luna septembrie, dupa debutul din vara a centrului de vanzari din Ramnicu-Valcea (Motor AG). In acelasi timp au fost anuntate doua investitii importante in Constanta si Bucuresti-Otopeni (Automobile Bavaria), investitii ce urmeaza a fi inaugurate in prima parte a acestui an.
MINI in Romania
Si MINI incheie al doilea an de crestere importanta: cu 145 unitati livrate a inregistrat un plus de 55% (2010: 95 unitati). MINI Countryman incheie primul an complet in care a fost disponibil pe piata ca al doilea model al marcii la vanzari cu 59 unitati. Cel mai popular model ramane MINI Hatchback cu 74 unitati, in timp ce 1 din 3 modele este echipat cu versiunea sport – Cooper S, 1,6 litri TwinScroll Turbo 184 CP. Aceasta subliniaza imaginea sportiva de care se bucura MINI in randul clientilor, intarita si de lansarea noului MINI Coupe la sfarsit de an.
O alta premiera importanta pentru MINI in Romania a fost deschiderea in octombrie 2011 a primului showroom din afara Bucurestiului si al doilea din tara, Motor AG Pitesti .
BMW Motorrad in Romania
BMW Motorrad a incheiat primul an de prezenta directa in Romania cu 67 livari (in crestere fata de 63 unitati in 2010) si ocupa primul loc in segmentul motocicletelor de peste 500 cmc. Evolutia din 2011 a fost marcata de debutul K 1600 GT si GTL, motor care a fost distins la inceputul acestui an cu titlul “International Bike of the Year”.
BMW Group la nivel international
Daca in Romania marcile grupului inregistreaza al doilea an de crestere sustinuta, apropiindu-se de anul referinta 2007, la nivel mondial marcile BMW Group au inregistrat un record absolut cu 1 668 982 unitati livrate si crestere pe toate continentele.
Cea mai importanta piata pentru BMW ramane Germania, urmata de SUA si China, in timp ce pentru MINI cele mai multe vanzari le-au inregistrat SUA, Marea Britanie si Germania.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!