Desi lansarea BMW ActiveHybrid 3 (foto) la NAIAS 2012, a fost facuta detaliat si cu multa pompa, undeva printre descrierile modelului si caraceristicile gadget-urilor sale, s-a pierdut un amanunt cel putin important, daca nu revolutionar. BMW ActiveHybrid 3 va fi primul vehicul care va folosi tehnologia navigatiei prin satelit pentru a optimiza eficienta sistemului motor. Astfel, navigatia va putea prevede cand este cel mai bun timp pentru a reincarca bateria.
Tehnologia despre care vorbim, este cu mult deasupra navigatiilor care calculeaza cea mai economica ruta, bazata pe restrictiile din trafic si limitarile de viteza, care incorporeaza date despre altitudine si alte chestii deja uzuale.
Spre exemplu, pe drumul pe care merge masina se afla un deal. Dar cum hibridul Seria 3 stie ca la un moment dat masina va cobori dealul, ceea ce poate fi o buna oportunitate pentru reincarcare, poate decide sa stoarca mai multa energie din acumulatori, pentru urcarea dealului. Cei de la BMW au anuntat ca inca se mai lucreaza la sistem, dar ca acesta va fi inclus in dotarea standard pentru ActiveHybrid 3 si eventual, se va intinde si la ActiveHybrid 5 si alte modele hibrid.
Ca si cum asta n-ar fi indeajuns, BMW se joaca cu ideea de a permite masinii sa inregistreze similaritatile in traseele de zi cu zi si sa le retina, chiar si cand navigatia este oprita. Aceasta ar putea duce la identificarea unor trasee preferate, a stilului de condus si alte particularitati, iar in momentul in care se realizeaza matricea respectiva, masina poate interveni si ajuta soferul intr-un mod similar cu cel in care acesta ar fi activat navigatia si i-ar fi cerut sa calculeze o ruta.
Evident, acest nou aspect deschide o adevarata Cutie a Pandorei, cu privire la datele personale private. Oficialii BMW afirma ca Seria 3 nu posweda o "cutie neagra" care sa stocheze astfel de date, insa esdte clar ca datele respective pot fi trimise unui server. Oricum, BMW afirma ca totul se afla in stare de experiment.
BMW ActiveHybrid 3 nu va intra in productia de serie pana la finele anului, asa ca bavarezii au tot timpul sa-si perfectioneze munca. De asemenea, BMW nu a dat date clare care sa ilustreze cu cat la suta aceste gadegt-uri de ultima ora ar putea influenta consumul vehiculului si nici daca consumul declarat al modelului in cauza, de 6,3 l/100 km este rezultatul interventiei inteligente al sistemului de navigatie. Oricum, un beneficiu exista, el sta in abtibildul din geamul masinii, care in tarile civilizate ii ofera dreptul de a circula in arii restricitve, si cel de a plati taxe mai mici.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!