No SSO cookie

Primul diesel de serie cu patu turbine vine pe BMW Seria 7

voteaza
(0/ 0)
Primul diesel de serie cu patu turbine vine pe BMW Seria 7
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Motorul pentru BMW 750d xDrive şi BMW 750Ld xDrive dezvoltă o putere maximă de 400 CP, un cuplu maxim de 760 Nm și este primul diesel de serie cu patu turbine şi cu cel mai bun raport putere cilndree şi cuplu cilindree din lume

 
 

O gamă variată de inovaţii scot în evidenţă noua limuzină de lux BMW Seria 7. Varietatea de dotări noi include la structura Carbon Core a caroseriei şi tehnologia BMW eDrive a celor trei modele BMW iPerformance până la controlul BMW prin gesturi şi parcarea de la distanţă (Remote Control Parking). Acum, o nouă apariţie se adaugă grupului. Cel mai puternic motor diesel cu şase cilindri din lume îşi face debutul la BMW 750d xDrive şi BMW 750Ld xDrive, versiuni care dispun în echiparea standard de tracţiune integrală. Noul propulsor generează o putere maximă de 400 CP şi un cuplu maxim de 760 Nm.

Noul motor de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, a fost dezvoltat pe baza cele mai noi generaţii de propulsoare a BMW Group. Tehnologia BMW TwinPower Turbo include turbocompresie în mai multe etape, cu patru turbocompresoare şi injecţie directă common-rail, care în ultima actualizare generează o putere maximă de peste 2.500 bar. Acesteă arhitectură şi alte elemente tehnologice permit îmbunătăţiri semnificative ale livrării puterii, puterii de tracţiune şi eficienţei actualului motor. Noul BMW 750d xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde (BMW 750Ld xDrive: 4,7 secunde) - o îmbunătăţire de 0,3 secunde faţă de predecesorul său. O mare parte din creditul pentru această latură şi mai dinamică se datorează noii forme de turbocompresie în mai multe etape, care acum reuneşte patru turbocompresoare în locul celor trei de până acum. Acestea permit ca presiunea de supraalimentare să fie mărită mult mai repede la turaţii scăzute şi astfel să se obţină reacţii foarte rapide ale acceleraţiei la ralanti.

p90218900-highres


Noua generaţie a celui mai sportiv motor diesel cu şase cilindri din lume îşi dezvoltă puterea maximă de 400 CP la 4.400 rpm. Caracteristicile de performanţă optimizate sunt reflectate cel mai vizibil în dezvoltarea cuplului, prezent imediat şi de la turaţii mici. Concret, motorul oferă un cuplu de peste 450 Nm de la doar 1.000 rpm, în timp ce nivelul maxim de 760 Nm este disponibil între 2.000 şi 3.000 rpm. BMW 750d xDrive şi BMW 750Ld xDrive au viteza maximă limitată electronic la 250 km/h. Performanţele obţinute reprezintă un nou record al raportului putere/cilindree şi cuplu/clindree pentru un motor diesel de serie.

În plus, cel mai puternic motor diesel oferit vreodată de BMW se evidenţiază şi prin echilibrul dintre performanţe şi economia de combustibil, fără egal la vreun concurent din acest segment de motorizare. Creşterea puterii - cu 14 kW/19 CP (5%) - şi a cuplului maxim - cu 20 Nm - este acompaniată de o reducere cu 11% a consumului mediu şi a emisiilor faţă de modelul anterior. Noile BMW 750d xDrive şi BMW 750Ld xDrive înregistrează un consum mediu mixt de 5,9-5,7 l/100 km, în timp ce emisiile CO2 sunt de 154-149 g/km.

Noul lider al diviziei diesel reprezintă un exemplu elocvent al artei inginereşti şi încă o dovadă a experienţei pe care BMW Group o deţine în dezvoltarea sistemelor de propulsie. O serie de dotări inovatoare în construcţia motorului a permis beneficii semnificative pentru motoarele diesel în ceea ce priveşte livrarea puterii şi eficienţa - susţinute de principiul arderii sub presiune foarte înaltă -, care sunt demonstrate la cel mai înalt nivel. Deja au fost puse bazele în dezvoltarea motorului de bază, un membru al celei mai noi generaţii a sistemelor de propulsie BMW Group. Soluţii specifice de detaliu se adresează atât sarcinilor termică, cât şi celor mecanice care vin cu puterile foarte mari şi cu creşterea presiunii maxime de ardere - de la 200 bar, cât avea precedentul motor, la 210 bar.

p90216966-highres


Cea mai nouă generaţie a tehnologiei de injecţie directă common-rail se ocupă de furnizarea combustibilului. Piezoinjectoarele, a căror presiune maximă de injecţie a fost mărită la peste 2.500 bar, asigură un control deosebit de precis şi o pulverizare fină a combustibilului. În consecinţă, eficienţa motorului a crescut, iar emisiile au fost reduse. Tehnologia de tratament al evacuării utilizată la BMW 750d xDrive şi BMW 750Ld xDrive include nu doar un filtru de particule diesel şi convertor catalitic de stocare a oxizilor de azot (NOX), care sunt poziţionate într-o carcasă comună aproape de motor, ci şi un sistem SCR (reducere catalitică selectivă) cu injecţie AdBlue. Acestă combinaţie garantează cel mai bun control al emisiilor de NOX.

În mare măsură, eficienţa şi caracteristicile de performanţă ale noului motor sunt determinate de cea dintâi utilizare vreodată a unui al patrulea turbocompresor şi, mai presus de orice, de interacţiunea coordonată cu precizie a tuturor componentelor în sistemul de supraalimentare.

În general, cele două turbocompresoare de presiune joasă şi unul dintre cele două turbocompresoare de înaltă presiune funcţionează permanent. Doar la accelerări bruşte de la ralanti, cele două turbocompresoare de joasă presiune vor fi evitate prin intermediul unui sistem de control al clapetei de evacuare. Aceasta permite ca presiunea de supraalimentare să fie crescută şi mai rapid, asigurând un răspuns prompt. Cel de-al doilea turbocompresor de înaltă presiune intră în acţiune la o turaţie de aproximativ 2.500 rpm.

O altă particularitate care nu este prezentă la actualul motor este recircularea gazelor de eşapament pentru etapa de joasă presiune a sistemul de supraalimentare, precum şi etapa de înaltă presiune. Aceasta înseamnă creşteri ale eficienţei turbocompresoarelor şi astfel a motorului ca ansamblu. În acest fel sunt reduse şi nivelurile emisiilor de oxizi de azot sub sarcini mari. Pentru îmbunătăţirea eficienţei, motorul utilizează un sistem indirect de răcire a aerului de supraalimentare, cu capacitate mai mare decât cea folosită de actualul motor, precum şi răcire suplimentară a plăcii din spatele compresorului pentru turbocompresoarele de joasă presiune. Cheia pentru aceasta din urmă este un circuit de temperatură joasă separat - independent de sistemul de răcire a motorului -, care include regulatoare termice şi o pompă de răcire cu gestiune electrică.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2740 :: 18.69MB