No SSO cookie

Aurul negru la mare pret in Raliul Brasovului

voteaza
(0/ 0)
Aurul negru la mare pret in Raliul Brasovului
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Problemele tehnice si o alegere mai putin inspirata a pneurilor au scos din batalia pentru victorie cele doua echipaje incaltate de Pirelli. Clasati pe locurile patru si respectiv sase, Marco Tempestini si Constantin Aur se gandesc insa la revansa din urmatoarea etapa.

 
 
1.jpg
Brasov, 4 martie 2007 - Desfasurat in conditiile unei primaveri capricioase, cu drumuri alunecoase mai ales in prima jumatate si uscate pe final, Raliul Brasovului TESS a scos in evidenta importanta alegerii pneurilor, clasica “loterie” avand ca de obicei atat invinsi cat si invingatori.

Desi a avut un debut de cosmar, provocat de evolutia cu o roata blocata pe prima proba speciala, Constantin Aur a reusit sa termine ziua de vineri pe locul secund in clasamentul general, cu un scratch pe speciala a doua si o diferenta de numai 2,9 secunde fata de lider. Imediat in spatele campionului national, Marco Tempestini incepea si el in forta sezonul 2007, Impreza “incaltata” de Pirelli ocupand pozitia a treia la 6,6 secunde.

2.jpg
Din pacate, ziua a doua avea sa se dovedeasca mult mai dificila, ambele echipaje fiind ocolite de sansa in mai multe randuri. Seria ghinioanelor a inceput pe speciala de la Paraul Rece, unde Aur a avut probleme de turbina si a pierdut aproape un minut fata de lider. Scapat de emotii in urma trecerii prin parcul de asistenta, unde echipa a decis schimbarea turbinei si montarea unui bloc electronic provenit de la modelul de strada, Titi a plecat decis sa recupereze pe Babarunca. Dar inca odata, soarta i-a fost potrivnica, pneurile Pirelli RX 9 moi si aderente suferind de pe urma asfaltului abraziv uscat intre timp. Pus in imposibilitate de a mai ataca pe ultima parte, Aur a cedat inca 43 de secunde, iesind practic din ecuatia victoriei. Cu toate acestea, utilizarea unor anvelope Pirelli RX 7, mai dure decat RX 9, i-au permis lui Titi sa castige ultimul sector cronometrat si sa-si adjudece locul sase in clasamentul general.

  “Este prima data cand merg cu pneuri Pirelli pe asfalt. In debut, pe traseu umed, am fost foarte multumit. Dar a venit speciala de la Babarunca, unde am decis sa folosim anvelopele RX 9, mizand pe un traseu ud si mai putin abraziv. Din pacate, asfaltul s-a uscat mult peste asteptarile noastre, astfel incat pe primii patru kilometri am avut o aderenta excelenta, pe urmatorii cinci mai putin buna, iar pe ultima parte, cand uzura si-a spus cuvantul, a fost extrem de dificil. Trecerea la RX 7 a fost insa benefica si mi-a redat increderea. Dar in ansamblu a fost o experienta pozitiva.”

Plecat pe Babarunca cu aceleasi anvelope ca si Constantin Aur, Marco Tempestini avea sa plateasca lipsa de inspiratie cu 50,5 secunde, suficiente pentru a-l cobori de pe locul secund pe pozitia a patra. Un tribut prea mare pentru a fi recuperat intr-un raliu cu putin peste o suta de kilometri de proba speciala. Italianul a terminat la final pe locul patru, singura sa consolare fiind terminarea celorlalte sapte speciale in primele cinci locuri.

“A fost o etapa dificila in care masina a mers perfect, anvelopele au fost la inaltime si in mod normal trebuia sa terminam pe locul secund. Dar a venit acea greseala in alegerea pneurilor pe Babarunca si pierderea a doua locuri in clasament. Asta este lumea raliurilor si asa cum astazi am gresit, in etapa viitoare am putea castiga in urma unei alegeri corecte.”

In incheiere sa spunem ca Raliul Brasovului a consemnat prima prezenta oficiala a companiei Pirelli in Campionatul de Raliuri al Romaniei, importanta acordata evenimentului fiind subliniata si de prezenta Directorului de Marketing Andrea Odone si a specialistului din departamentul cercetare si dezvoltare in motorsport, Federico Loreti. Ultimul nu a scapat nici un detaliu din desfasurarea cursei, purtand un dialog permanent cu cei doi piloti.

Campionatul se va relua la sfarsitul lunii martie, atat Constantin Aur cat si Marco Tempestini gandindu-se de pe acum la o posibila revansa pe specialele din Raliul Banatului.

Campionatul de Raliuri al Romaniei
Etapa 1 / Raliul Brasovului Tess 2007

2-3 martie 2007
Start & sosire: Brasov
Suprafata: asfalt 100%
Lungimea totala: 304,85 km
Probe Speciale: 8 totalizand 106,95 km
Echipaje la start: 59 (14 la gr. A, 33 la gr. N, 12 la gr. H)
Echipaje clasate: 38 (7 la gr. A, 23 la gr. N, 8 la gr. H)
Victorii PS: D. Girtofan 6, C. Aur 2.
Lideri succesivi: PS 1-8: D. Girtofan.
Viteza medie a invingatorului: 112,53 km/h.

Clasament final

1.Dan Gartofan / Adrian Berghea Subaru Impreza STI57m 01,6s
2.Bogdan Marisca / Sebastian Itu Mitsubishi Lancer Evo 9+ 1m 30,1s
3.Daniel Ungur / Petru Jucan Subaru Impreza + 1m 48,4s
4.“Tempesta” / Dorin Pulpea Subaru Impreza STI + 1m 58,8s
5.Mihai Leu / Flavius Campeanu Mitsubishi Lancer Evo 9+ 2m 07,7s
6.Constantin Aur / Florin HanguMitsubishi Lancer Evo 9+ 2m 33,3s
7.Alexandru Pitigoi / Botond Csomortani Mitsubishi Lancer Evo 9+ 2m 59,0s
8.Horatiu Ionescu Cristea / Radu DumitriuPorsche 996+ 3m 01,4s
9.Catalin Cismaru / Gabriel Lazar Mitsubishi Lancer Evo 9+ 3m 21,8s
10.Adrian Raspopa / Sorin Colceriu Renault Clio S 1600+ 3m 33,0s


Clasamentul Campionatului de Raliuri al Romaniei (dupa etapa 1):

Dan Gartofan 10p, Bogdan Marisca 8p, Daniel Ungur 6p, Marco Tempestini 5p, Mihai Leu 4p, Constantin Aur 3p, Alexandru Pitigoi 2p, Horatiu Ionescu Cristea 1p.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2179 :: 22.16MB