No SSO cookie

Audi TDI triumfa la Sebring

voteaza
(0/ 0)
Audi TDI triumfa la Sebring
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

• Prima victorie pentru o masina sport Diesel • De pe ultima pozitie la start pe primul loc la finalul cursei • Tom Kristensen reuseste un nou record • Motorul V12 TDI rescrie istoria motorsportului

 
 
[poza1s] Inca de la prima sa aparitie in competitii, noul Audi R10 TDI scrie istoria motorsportului: Dindo Capello (Italia), Tom Kristensen (Danemarca) si Allan McNish (Scotia) au castigat cursa de 12 ore de la Sebring (SUA), astfel ca au adus prima pentru o masina sport cu motor Diesel. Gratie celui de-al patrulea succes in cea mai prestigioasa cursa de anduranta din America, Tom Kristensen a devenit pilotul cu cele mai multe victorii in intrecerea desfasurata pe circuitul din Florida, adaugandu-si un alt record pe langa cele sapte titluri obtinute in cursa de 24 ore de la Le Mans. 30 ˚C la umbra, umiditate mare si o temperatura a asfaltului ce a atins 43˚C au ingreunat conditiile de desfasurare, pista din Florida fiind cunoscuta ca una din cele mai provocatoare pentru piloti si pentru masini. Allan McNish a demonstrat potentialul motorului V12 TDI, ce dezvolta 650 CP, prin stabilirea unui nou record al circuitului in calificari. Intrucat radiatorul a fost inlocuit dupa sesiunea warm-up din cursul diminetii, Dindo Capello a fost obligat sa ia startul, la volanul prototipului R10 TDI cu numarul 2, de pe linia standurilor, astfel ca si-a inceput cursa de la coada plutonului. Capello a avut nevoie de numai o jumatate de ora pentru a ajunge de pe locul 35 - ultimul - pana pe pozitia a doua, chiar in spatele celei de-a doua masini a echipei Audi Sport North America, condusa de Frank Biela. Imediat dupa scurgerea primelor doua ore, italianul a preluat conducerea, pozitie pe care masina Audi R10 TDI cu numarul 2 a mentinut-o pana la final. Numai schimbarea filtrului de carburant si doua "nuci" de fixare a rotilor, care se slabisera, au cauzat opriri neprogramate la standuri. [poza2s] Prototipul Audi R10 TDI cu numarul 1, cel care a detinut primul loc in primele doua ore, nu a reusit sa termine cursa. Masina - al carei echipaj a fost format din Frank Biela (Germania), Emanuele Pirro (Italia) si Marco Werner (Germania) - a fost retrasa cu putin inainte ca intrecerea sa ajunga la finalul primei treimi, din cauza unei supraincalziri a motorului. Motivul: La putin timp dupa startul cursei, sistemul de telemetrie al masinii cu numarul 1, cel care transmite datele de la masina la standuri, a incetat sa mai functioneze. Ca o consecinta, inginerii Audi Sport specializati in motoare nu au mai avut date pentru restul distantei. In timpul celei de-a patra ore de cursa, Marco Werner a transmis prin legatura radio ca temperatura apei din radiatoare a crescut peste limita, moment in care bolidul R10 TDI - aflat pe locul al doilea in acel moment - a fost chemat la standuri. Echipa tehnica a descoperit ca radiatoarele erau complet infundate de cauciuc de la pneuri. Dupa curatarea radiatoarelor, temperatura a scazut imediat. Chiar si asa, echipa Audi Sport North America a decis, ca o masura de precautie, sa retraga cel de-al doilea prototip R10 TDI, pentru ca motorul a rulat o buna perioada de timp la o temperatura mult peste cea normala.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

  • Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Pentru a câștiga o bună parte din vânzările segmentului compact, cei de la Renault au dezvoltat un model complet nou și sofisticat, cu un exterior frumos și un interior high-tech, totul completat de numeroasele sisteme de siguranță

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4197 :: 17.85MB