No SSO cookie

Audi TDI triumfa la Sebring

voteaza
(0/ 0)
Audi TDI triumfa la Sebring
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

• Prima victorie pentru o masina sport Diesel • De pe ultima pozitie la start pe primul loc la finalul cursei • Tom Kristensen reuseste un nou record • Motorul V12 TDI rescrie istoria motorsportului

 
 
[poza1s] Inca de la prima sa aparitie in competitii, noul Audi R10 TDI scrie istoria motorsportului: Dindo Capello (Italia), Tom Kristensen (Danemarca) si Allan McNish (Scotia) au castigat cursa de 12 ore de la Sebring (SUA), astfel ca au adus prima pentru o masina sport cu motor Diesel. Gratie celui de-al patrulea succes in cea mai prestigioasa cursa de anduranta din America, Tom Kristensen a devenit pilotul cu cele mai multe victorii in intrecerea desfasurata pe circuitul din Florida, adaugandu-si un alt record pe langa cele sapte titluri obtinute in cursa de 24 ore de la Le Mans. 30 ˚C la umbra, umiditate mare si o temperatura a asfaltului ce a atins 43˚C au ingreunat conditiile de desfasurare, pista din Florida fiind cunoscuta ca una din cele mai provocatoare pentru piloti si pentru masini. Allan McNish a demonstrat potentialul motorului V12 TDI, ce dezvolta 650 CP, prin stabilirea unui nou record al circuitului in calificari. Intrucat radiatorul a fost inlocuit dupa sesiunea warm-up din cursul diminetii, Dindo Capello a fost obligat sa ia startul, la volanul prototipului R10 TDI cu numarul 2, de pe linia standurilor, astfel ca si-a inceput cursa de la coada plutonului. Capello a avut nevoie de numai o jumatate de ora pentru a ajunge de pe locul 35 - ultimul - pana pe pozitia a doua, chiar in spatele celei de-a doua masini a echipei Audi Sport North America, condusa de Frank Biela. Imediat dupa scurgerea primelor doua ore, italianul a preluat conducerea, pozitie pe care masina Audi R10 TDI cu numarul 2 a mentinut-o pana la final. Numai schimbarea filtrului de carburant si doua "nuci" de fixare a rotilor, care se slabisera, au cauzat opriri neprogramate la standuri. [poza2s] Prototipul Audi R10 TDI cu numarul 1, cel care a detinut primul loc in primele doua ore, nu a reusit sa termine cursa. Masina - al carei echipaj a fost format din Frank Biela (Germania), Emanuele Pirro (Italia) si Marco Werner (Germania) - a fost retrasa cu putin inainte ca intrecerea sa ajunga la finalul primei treimi, din cauza unei supraincalziri a motorului. Motivul: La putin timp dupa startul cursei, sistemul de telemetrie al masinii cu numarul 1, cel care transmite datele de la masina la standuri, a incetat sa mai functioneze. Ca o consecinta, inginerii Audi Sport specializati in motoare nu au mai avut date pentru restul distantei. In timpul celei de-a patra ore de cursa, Marco Werner a transmis prin legatura radio ca temperatura apei din radiatoare a crescut peste limita, moment in care bolidul R10 TDI - aflat pe locul al doilea in acel moment - a fost chemat la standuri. Echipa tehnica a descoperit ca radiatoarele erau complet infundate de cauciuc de la pneuri. Dupa curatarea radiatoarelor, temperatura a scazut imediat. Chiar si asa, echipa Audi Sport North America a decis, ca o masura de precautie, sa retraga cel de-al doilea prototip R10 TDI, pentru ca motorul a rulat o buna perioada de timp la o temperatura mult peste cea normala.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2181 :: 17.85MB