No SSO cookie

Audi R8 V12 TDI

voteaza
(0/ 0)
Audi R8 V12 TDI
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Incitantul proiect R8 "reloaded" - R8 V12 TDI - ne este dezvaluit. Au reusit cei de la Audi sa redefineasca conceptul de hibrid "masina de curse, masina de strada" ?

 
 
Audi R8 V12 TDI - conceptul care face furori la Detroit Noul concept Audi R8 V12 Tdi e bazat pe a aduce si adapta tehnologia curselor pentru sosele. Faptul ca Audi lucra la o versiune si mai puternica al super-masinii cu motor central R8 nu este deloc un secret.In urma "scurgerii"de poze in care era surprinsa carcasa arsa a unui prototip R8, zvonul a inceput sa circule cum ca, Audi se confrunta cu probleme "fatale" de racire a motorului V10 dotat cu doua TurboCharger-uri, montat in blocul motor al masinii. Pentru a rezolva aceasta problema Audi a "tras cu ochiul" la masina de curse R10 LMP1 si astfel au ales un motor de 6 litri , doua TurboCharger-uri, V12 TDI pentru conceptul R8 V12 TDI, inspirat puternic din masina de curse ce detine titlul de "castigator al Le-Mans-ului". Aceasta este o afirmatie care nu e deloc greu de crezut, dovezi gasind prin simpla studiere a numerelor: 500 de CP, un cuplu de 1107 Nm la 1750 rpm reprezinta cifre impresionante de-a dreptul pentru o masina de serie.De fapt, tranzitia de la motorul de curse a lui R10 a costat motorul R8 doar 150 de CP, permitand astfel acestuia sa atinga 100 de km/h in doar 4.2 secunde si o viteza maxima de 298 km/h. Cutia de viteze este prezenta in formatul de 6 viteze, manuala, ceea ce ne face sa credem ca, Audi nu a dezvoltat un sistem automat satisfacator care sa faca fata imensei forte de tractiune dezvoltat de motorul lui R8, acesta nefiind un motiv de critica, deoarece, precum la versiunea standard R8, senzatia generata de vederea schimbatorului radical din aluminiu este de-a dreptul naucitoare. Daca credeati ca, imbinarea stilului agresiv cu cel gratios, in cazul masinii de serie R8 este mirifica, veti fi uimiti la zarirea noului concept R8 V12 TDI, care duce stilul si "charmul" fratelui sau de serie la un cu totul alt nivel, acesta fiind un indiciu ca aceasta nu este o super-masina oarecare.Sasiul mai lat, aripile proeminente cat si masca de dimenxiuni impreionante, toate fac aluzie la potentialul modelului, in tim pce "buza " spolerului din fata fiind unica, avand un rand segmentat de o parte si de alta. Plafonul este un alt elements care ne uimeste, fiind de aceasta data din sticla transparenta pe partea soferului si a pasaferului, fiind despartite de o conducta masiva care alimenteaza "bestia" de V12 cu aer.Pana si panoul de sticla ce acoperea blocul motor a suferit modificari, fiind dotat cu ducte de deflectare a aerului.Nu in ultimul rand, farurile LED in totalitate sunt o alta achizitie a lui R8 V12 TDI, proiectantii sustinand ca aceste mimica lumina zilesi mai bine decat orice alta configuratie, precum cele de xenonsau halogen. Pentru un ochi neexperimentat, noul concept nu ar parea sa difere drastic de modelul de baza R8, insa adevaratele diferente se observa in momentul in care privim in interiorul masinii. Se observa astfel, ceea ce Audi numeste "monoposto", o carcasa de fibra de carbon care infasoara volanul si instrumentele, separand soferul de restul masinii, creandu-i un mediu propriu, asemanator senzatiei observate in cazul soferilor de curse. Volanul cu fund plat, care prezinta la nivelul sau controale pentru pornirea/oprirea motorului cat si ajustarea suspensiei si tractiunii, sporesc sentimentul de imersiune in lumea curselor. Element crucial pentru designul masinii este greutatea redusa, greutate care a fost obtinuta utilizand noul sistem Audi Space Frame, o tehnica de construire a sasiului, unde partile componenete contribuie la sustinerea greutatii totale, reducand astfel greutatea totala a corpului masinii la cifra de 210 kilograme. De asemenea observam modificari radicale aplicate sistemului de franare, noua configuratie cu discuri de frana din ceramica, precum si sabotul de frana actionat de 6 pistoane hidraulice din aluminiu, nu doar reduc, dupa spusele celor de la Audi, greutatea totala cu 22 de kilograme, dar si ofera durabilitate crescuta, actionand in medie pana la 186.000 de kilometri. In concluzie, desi inca in stadiu de concept, semnele par promitatoare pentru aceasta adventura in care s-a imbarcat Audi, toate acestea insa doar timpul le va deslusi.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1931 :: 22.16MB