După ce a finalizat cu succes o serie de teste, fabrica este acum pregatită să intre pe Piața de Echilibrare a Energiei, ceea ce înseamnă că va putea rezolva în timp real mici dezechilibre ale pieței de energie printr-o serie de reglaje fine.
Audi e-gas este primul metan sintetic, creat prin electroliza apei și apoi metanizarea hidrogenului. Produsul este obținut de Audi într-un mod sustenabil, folosind energie electrică generată de turbine eoliene. Aproape identic cu combustibilul fosil natural, Audi e-gas este distribuit în Germania printr-o infrastructură specifică spre stațiile de gaz natural comprimat (CNG).
![]() |
Anual, fabrica Audi e-gas produce aproximativ 1.000 de tone metrice de e-gas prin legătura chimică a 2.800 tone metrice de dioxid de carbon. Cantitatea corespunde unui volum de CO2 absorbit de o pădure de 220.000 de arbori de fag în decursul unui an calendaristic.
![]() |
Atunci când clienții plătesc cu cardul Audi e-gas la stațiile de alimentare cu gaz natural comprimat, Audi injectează cantități echivalente de e-gas în rețeaua de gaze naturale din Germania, ceea ce înseamnă că Audi va putea interveni prin reglaj asupra producției sau a consumului. Strategia Audi în ceea ce privește acest carburant sintetic urmărește participarea în cadrul pieței de echilibrare a energiei electrice în Germania. Fabrica Audi este în masură să răspundă la cele mai mici modificări de sarcină în rețeaua de energie electrică a Germaniei, prin surplusul de electricitate acumulat de turbinele eoliene.
![]() |
Scopul producerii gazului metan sintetic Audi e-gas este mobilitatea neutră din punctul de vedere al dioxidului de carbon. De exemplu, din autonomia totală de 1.300 de kilometri, modelul Audi A3 Sportback g-tron poate realiza 400 de kilometri exclusiv cu propulsie pe bază de gaz natural comprimat Audi e-gas.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!