În cadrul proiectului “intelligent laser light for compact and high-resolution adaptive headlights” (iLaS), marca celor patru inele împreună cu parteneri din industrie și din domeniul științific lucrează la sistemele de iluminat ale viitorului
Tehnologia Matrix Laser de înaltă rezoluție va spori flexibilitatea și versatilitatea în ceea ce privește iluminarea drumurilor, indiferent de situație. Tehnologia Matrix Laser are la bază luminile de drum cu LaserSpot, introduse de Audi pe linia de producție odată cu Audi R8 LMX. În premieră, puternicele lasere pot fi integrate în faruri compacte, dar puternice.
Noua tehnologie utilizează o microoglindă rapidă ce redirecționează fasciculul laser. La viteze mari, unghiul de deschidere este redus, iar intensitatea și distanța cresc considerabil. Această funcție este deosebit de avantajoasă în condiții de șofat în regim de autostradă. În plus, lumina poate fi distribuită într-un mod precis. Acest lucru înseamnă că luminozitatea diferitelor zone de iluminare poate fi variată prin controlul timpilor de oprire ai iluminării în acele zone. O altă nouă caracteristică este reprezentată de funcția rapidă de activare și dezactivare a diodelor laser în funcție de poziția oglinzii. Astfel, extinderea sau îngustarea razei de lumină devin procese deosebit de dinamice și de flexibile. În ton cu actuala tehnologie Audi Matrix LED, ruta este puternic iluminată fără a orbi ceilalți participanți la trafic. Diferența crucială este realizată de faptul că tehnologia Matrix Laser oferă o rezoluție dinamică și mai fină, sporind astfel singuranța în trafic conform gradului mai înalt de utilizare.
În contextul noii tehnologii, diodele laser produse de OSRAM trimit o lumină de culoare albastră cu o lungime de undă de 450 nanometri către o oglindă mobilă ce măsoară 3 milimetri. Această oglindă rapidă redirecționează lumina albastră către un convertor, unde este transformată în lumină albă și proiectată apoi pe șosea. Oglinda utilizată este produsă de firma Bosch și reprezintă de fapt un sistem microoptic acționat electromecanic, pe bază de silicon. Rezistența foarte ridicată a acesteia asigură o durată îndelungată de viață. Astfel de componente sunt utilizate la accelerometre și unități de control ale sistemelor ESC (controlul electronic al stabilității).
Audi reprezintă de mulți ani pionierul tehnologiei de iluminare în domeniul auto. Printre inovațiile principale ale mărcii se numără:
2003: Audi A8 cu adaptive light
2004: Audi A8 W12 cu lumini de zi cu tehnologie LED
2008: Audi R8 cu faruri cu tehnologie LED
2010: Audi A8 cu faruri conectate la datele de navigație
2012: Audi R8 cu semnalizare dinamică
2013: Audi A8 cu faruri Matrix LED
2014: Audi R8 cu LaserSpot pentru luminile de drum
Proiectul “iLaS” se desfășoară pe parcursul a trei ani și este sponsorizat de Ministerul Federal German pentru Educație și Cercetare. În acest context, Audi lucrează îndeaproape cu partenerii Bosch, Osram și Lichttechnischen Institut (Institutul pentru Tehnologii de Iluminare din cadrul Institutului pentru Tehnologie din Karlsruhe).
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!