No SSO cookie

Farurile Audi Matrix Laser au fost prezentate publicului

voteaza
(0/ 0)
Farurile Audi Matrix Laser au fost prezentate publicului
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

În cadrul proiectului “intelligent laser light for compact and high-resolution adaptive headlights” (iLaS), marca celor patru inele împreună cu parteneri din industrie și din domeniul științific lucrează la sistemele de iluminat ale viitorului

 
 
Tehnologia Matrix Laser de înaltă rezoluție va spori flexibilitatea și versatilitatea în ceea ce privește iluminarea drumurilor, indiferent de situație. Tehnologia Matrix Laser are la bază luminile de drum cu LaserSpot, introduse de Audi pe linia de producție odată cu Audi R8 LMX. În premieră, puternicele lasere pot fi integrate în faruri compacte, dar puternice.
Noua tehnologie utilizează o microoglindă rapidă ce redirecționează fasciculul laser. La viteze mari, unghiul de deschidere este redus, iar intensitatea și distanța cresc considerabil. Această funcție este deosebit de avantajoasă în condiții de șofat în regim de autostradă. În plus, lumina poate fi distribuită într-un mod precis. Acest lucru înseamnă că luminozitatea diferitelor zone de iluminare poate fi variată prin controlul timpilor de oprire ai iluminării în acele zone. 
O altă nouă caracteristică este reprezentată de funcția rapidă de activare și dezactivare a diodelor laser în funcție de poziția oglinzii. Astfel, extinderea sau îngustarea razei de lumină devin procese deosebit de dinamice și de flexibile. În ton cu actuala tehnologie Audi Matrix LED, ruta este puternic iluminată fără a orbi ceilalți participanți la trafic. Diferența crucială este realizată de faptul că tehnologia Matrix Laser oferă o rezoluție dinamică și mai fină, sporind astfel singuranța în trafic conform gradului mai înalt de utilizare.
at150281_large

În contextul noii tehnologii, diodele laser produse de OSRAM trimit o lumină de culoare albastră cu o lungime de undă de 450 nanometri către o oglindă mobilă ce măsoară 3 milimetri. Această oglindă rapidă redirecționează lumina albastră către un convertor, unde este transformată în lumină albă și proiectată apoi pe șosea. Oglinda utilizată este produsă de firma Bosch și reprezintă de fapt un sistem microoptic acționat electromecanic, pe bază de silicon. Rezistența foarte ridicată a acesteia asigură o durată îndelungată de viață. Astfel de componente sunt utilizate la accelerometre și unități de control ale sistemelor ESC (controlul electronic al stabilității). 

Audi reprezintă de mulți ani pionierul tehnologiei de iluminare în domeniul auto. Printre inovațiile principale ale mărcii se numără: 
  • 2003: Audi A8 cu adaptive light
  • 2004: Audi A8 W12 cu lumini de zi cu tehnologie LED
  • 2008: Audi R8 cu faruri cu tehnologie LED
  • 2010: Audi A8 cu faruri conectate la datele de navigație
  • 2012: Audi R8 cu semnalizare dinamică
  • 2013: Audi A8 cu faruri Matrix LED
  • 2014: Audi R8 cu LaserSpot pentru luminile de drum
Proiectul “iLaS” se desfășoară pe parcursul a trei ani și este sponsorizat de Ministerul Federal German pentru Educație și Cercetare. În acest context, Audi lucrează îndeaproape cu partenerii Bosch, Osram și Lichttechnischen Institut (Institutul pentru Tehnologii de Iluminare din cadrul Institutului pentru Tehnologie din Karlsruhe).

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2894 :: 22.2MB