Cu incepere din 2000, Audi a fost marca
pe care toata lumea a dorit sa o invinga la Le Mans. Cele cinci
victorii cu Audi R8 - prototip devenit o legenda a vremurilor sale - au
fost urmate de un triumf istoric al unei masini cu motorizare diesel -
Audi R10 TDI - la debutul sau la Le Mans, in iunie 2006.
In ciuda modificarilor de regulament, care prevad ca rezervoarele
modelelor diesel trebuie sa fie - cu incepere din acest an - mai mici
cu 10 procente decat ale prototipurilor cu motorizari pe benzina,
echipa condusa de directorul Audi Motorsport, Dr, Wolfgang Ullrich, se
bazeaza pe performantele si pe fiabilitatea Audi TDI Power in clasicul
francez al andurantei. Pentru prima data, Audi R10 TDI va concura
impotriva unui alt prototip diesel: Peugeot 908.
Adversarul Audi, Peugeot, este un constructor
care a cunoscut succesul in diferite categorii din motorsport si este
un competitor puternic. Insa, ca pionier al tehnologiei diesel, Audi
are un avantaj in ceea ce priveste experienta, inclusiv la Le Mans, iar
Audi Sport Team Joest intentioneaza sa transforme acest atu intr-o a
saptea victorie pentru Audi la Le Mans.
Pentru prima data din 2002, AUDI AG aliniaza trei masini oficiale la
startul cursei de 24 ore de la Le Mans. La volanul celui de-al treilea
prototip Audi R10 TDI se vor afla trei tineri piloti care in mod normal
evolueaza pentru Audi in DTM: Lucas Luhr (Germania), Alexandre Pr�mat
(Franta) si Mike Rockenfeller (Germania).
In cockpitul celorlalte doua prototipuri Audi R10 TDI se vor afla sase
veterani, care totalizeaza 20 de victorii la Le Mans. Printre ei se
afla si recordmanul succeselor la Le Mans, Tom Kristensen, ocazie cu
care danezul isi va celebra revenirea in competitii dupa accidentul
teribil suferit in prima etapa DTM din acest an, la Hockenheim.
Primul test serios de la Le Mans va avea loc o data cu prima sesiune de
calificari, miercuri, la ora 19.00 (ora locala/ ora 20.00 in Romania).
Cursa va incepe sambata, la ora 15.00 (ora locala/ ora 16.00 in
Romania). In intreaga lume, "cursa anului" va fi televizata in peste
100 de tari.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!