No SSO cookie

Audi la Salonul Auto de la Detroit

voteaza
(0/ 0)
Audi la Salonul Auto de la Detroit
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Putere pura

 
 
1.jpg
Audi a prezentat un motor care stabileste noi standarde de performanta in sectorul diesel, avand o putere de 368 kW/500 CP si un moment maxim de 1.000 Nm. Magnificul propulsor V12 TDI, care dispune de o cilindree de 6,0 litri, se exprima in termenii unui potential de varf, conferind modelului Audi Q7 SUV prestatii de automobil sportiv. Acest motor are rolul unui deschizator de drumuri, tinand cont ca Audi intentioneaza sa isi dezvolte amplu oferta de pe piata americana in domeniul turbodiesel. Acest fapt va fi posibil inclusiv datorita unor noi tehnologii de reducere a emisiilor poluante.

Audi Q7 V12 TDI stabileste un nou nivel superior in segmentul modelelor Sport-Utility cu caracter de lux. Automobilul poate sa accelereze de la 0 la 100 km/h in numai 5,5 secunde si viteza sa maxima este limitata electronic la 250 km/h. Aceste cifre sunt compatibile pretentiilor legate de masinile tipic sportive. Motorul turbodiesel cu doisprezece cilindri demonstreaza ca Audi stapaneste tehnologia domeniului respectiv cu dezinvoltura. Iata ca, la 18 ani dupa ce marca din Ingolstadt a inventat tehnologia TDI, a venit momentul prezentarii unei alte realizari de referinta.

Audi obtine reusite de exceptie

Toate motoarele turbodiesel propuse de Audi merita epitetul de “sportive” datorita performantelor lor impresionante. Propulsoarele cu sase si opt cilindri din seriile 2.7 TDI, 3.0 TDI si 4,2 TDI vin sa sublinieze acest aspect. Rolul de pionierat pe care l-a avut Audi in domeniul motoarelor diesel a permis acumularea unei inestimabile experiente de-a lungul anilor. Specialistii de la Audi au fost autorii a numeroase inovatii esentiale, dintre care se remarca prima montare din lume a unui motor TDI pe un autoturism familial de serie, lansat in 1989.
Anul trecut Audi a demonstrat inaltul potential dinamic al motorizarilor turbodiesel intr-un mod cat se poate de relevant pe circuitele de viteza ale lumii. Propulsorul V12 TDI care echipeaza modelele sport-prototip Audi R10 furnizeaza peste 650 CP si i-a lasat in urma pe toti concurentii sai alimentati cu benzina, la fiecare cursa la care a participat. Uimitorul palmares include victoria din deosebit de dificila cursa de anduranta de 24 de ore de la Le Mans, impreuna cu victoriile din categoria LMP1 a campionatului American Le Mans Series.
Orientarea catre motorizarile turbodiesel este din ce in ce mai evidenta in Statele Unite ale Americii. Audi are convingerea ca motoarele TDI reprezinta o alternativa viabila prin performante si economicitate pentru viitorul automobilului, de aceea pregateste un model reprezentativ aceasta convingere. Audi Q7 3.0 TDI va ajunge in showroom-urile din SUA in anul 2008. Multumita reducerii drastice a emisiilor poluante care a fost posibila prin implementarea tehnologiei Bluetec, aceasta motorizare este conforma cu normele antipoluare US Tier II Bin 5, foarte exigente din punct de vedere al emisiilor de particule si nitrogen-oxid. Reducerea acestora din urma a fost posibila datorita unui convertizor catalitic de tip SCR.
Cea mai importanta componenta a sistemului de depoluare Bluetec este un convertizor catalitic cunoscut sub indicativul SCR (Selective Catalytic Reduction). Cel de-al doilea dispozitiv al sistemului are forma unui rezervor auxiliar care contine un lichid special. Acesta este injectat in doze mici in circuitul de esapament, unde se descompune in amoniac, care apoi descompune oxid-nitrogenul in nitrogen sI apa. Realizarea motoarelor diesel nepoluante dovedesc ca Audi tine la traditia sa de specialist in tehnologia motorizarilor turbodiesel.

Audi Q7 V12 TDI
Putere magnifica

Audi se mentine pe linia celor mai importante inovatii in domeniul motoarelor diesel. Marca din Ingolstadt are deja la activ numeroase asemenea realizari, iar lista a fost completata recent cu primul motor V12 TDI montat vreodata intr-un autoturism. Propulsorul cu cilindreea de 6,0 litri care se afla sub capota prototipului Audi Q7 V12 TDI furnizeaza cu generozitate 368 kW/500 CP si un formidabil moment motor de 1.000 Nm. Datorita lui, performantul model SUV este capabil de caracteristici similare cu ale automobilelor sportive.
Colosala putere a lui Audi Q7 V12 TDI da masinii o noua dimensiune. Timpul de numai 5,5 secunde este suficient pentru atingerea vitezei de 100 km/h, iar viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. Aceste cifre arata ca Audi Q7 este in masura sa rivalizeze cu elita categoriei modelelor super-sport. Merita mentionat ca motorul se multumeste cu un consum de 11,9 l/100 km.
Noul propulsor V12 TDI reprezinta perla coroanei intr-o serie de motoare care se remarca prin performante excelente. Fiecare dintre motoarele turbodiesel oferite de Audi dispune de resurse generoase de putere si ofera un potential dinamic ridicat, potrivit conducerii sportive. Aceasta personalitate caractyerizeaza toate modelele marcii, nu numai pe cele care au motoare cu sase sau opt cilindri, cum ar fi versiunile 2.7 TDI, 3.0 TDI sau 4.2 TDI. Experienta acumulata de specialistii de la Audi in domeniul turbodiesel s-a acumulat de-a lungul deceniilor. Primul pas esential a fost lansarea in 1989 a primului autoturism de serie echipat cu motorizare TDI. In 2008 Audi intentioneaza sa demareze comercializarea motorizarilor TDI echipate cu tehnologie Bluetec pe piata americana. Datorita tehnologiei Bluetec, indicativul TDI capata o noua semnificatie, alaturi de acelea de dinamism si economicitate. Este vorba despre functionarea curata, conforma cu exigentele norme antipoluare impuse de lege in cele 50 de state americane.
Cu un an in urma Audi a adaugat un nou capitol la povestea de succes a motorizarilor sale turbodiesel implicate in domeniul competitional. Dezvoltand peste 650 CP, motorul V12 TDI care pune in miscare modelele sport-prototip Audi R10 s-a dovedit superior in fata tuturor motorizarilor alimentate cu benzina, inclusiv cu ocazia dificilei curse de anduranta de 24 de ore de la Le Mans. De asemenea, Audi R10 a triumfat in clasa LMP1 a campionatului American Le Mans Series, obtinand un numar impresionant de victorii.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1452 :: 22.16MB