In cea de-a 75-a editie a cursei de 24 ore de la Le Mans, Audi a
oferita inca o dovada impresionanta a ceea ce inseamna "Vorsprung durch
Technik". Audi R10 TDI a fost cea mai rapida si cea mai fiabila masina
din intregul pluton. De la primul si pana la ultimul tur, unul din cele
trei prototipuri diesel ale constructorului din Ingolstadt s-a aflat in
fruntea cursei.
Peste 260.000 de spectatori au asistat la una din cele mai disputate
curse de 24 ore din istoria intrecerii de la Le Mans. Schimbarea
conditiilor meteo in prima parte a cursei a facut ca prototipul Audi
R10 TDI cu numarul de start 3 sa paraseasca competitia, dupa ce Mike
Rockenfeller a parasit pista inundata de ploaie - era doar al treilea
tur dupa ce preluase volanul de la Lucas Luhr - si a lovit barierele de
protectie in virajul Tetre Rouge.
Si evolutia impresionanta a tripletei Rinaldo "Dindo" Capello - Tom Kristensen (recordmanul victoriilor de la Le Mans) - Allan McNish s-a incheiat prematur: cei trei au controlat cursa cu un avans categoric pentru mai bine de 16 ore, dar roata stanga a prototipului Audi R10 TDI s-a desprins in cursul diminetii de duminica, la trecerea prin pasajul Indianapolis. Dindo Capello, care si-a sarbatorit a 43-a aniversare in duminica intrecerii, se afla in cockpit si nu a avut nici o sansa de a evita accidentul.
Astfel, in ultimele cinci ore si jumatate, toate
sperantele au fost puse in masina Audi R10 TDI cu numarul de start 1,
care i-a avut in cockpit pe Frank Biela, Emanuele Pirro si Marco
Werner. Conditiile au fost extrem de dificile dupa ce ploaia torentiala
s-a abatut asupra circuitului in ultima parte a cursei. Cu toate
acestea, cei trei piloti renumiti si-au indeplinit misiunea cu bine.
Avansul impresionant cu care Marco Werner a terminat in fata masini
Peugeot clasata pe locul al doilea a fost de 10 tururi la trecerea
liniei de sosire.
Dupa cel de-a saptelea triumf la Le Mans - reusit la cea de-a 75-a
editia a intrecerii -, Audi a urcat pe locul al treilea in clasamentul
all-time. Numai Porsche si Ferrari au castigat mai multe curse la Le
Mans, dar nici unul din constructori nu se numara, in prezent, printre
adversarii Audi la clasica intrecere de anduranta.
"Aceasta este, fara indoiala, cea mai dificila cursa pe care am avu
vreodata la Le Mans", a spus Rupert Stadler, presedintele Consiliului
Director AUDI AG, la finalul intrecerii. "De aceea, aceasta victorie
are o insemnatate si mai mare. Pe pista, am demonstrat inca o data ca
avem cea mai buna tehnologie, cei mai valorosi piloti si cea mai
performanta echipa. Fiecare persoana din cadrul marcii Audi poate fi
mandra de acest succes."
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!