No SSO cookie

Audi isi continua seria record a victoriilor la Le Mans

voteaza
(4/ 1)
Audi isi continua seria record a victoriilor la Le Mans
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
4.0

Al saptelea succes Audi in clasica intrecere de anduranta Audi TDI Power a fost forta dominanta inca o data Conditii extrem de dificile la editia aniversara a cursei

 
 

1.jpg
AUDI AG si-a continua seria impresionanta de victorii in cursa de 24 ore de la Le Mans, desfasurata in conditii extrem de dificile. Frank Biela (Germania), Emanuele Pirro (Italia) si Marco Werner (Germania) au repetat succesul obtinut cu un an inainte, astfel ca Audi sia- trecut in cont cea de-a saptea victorie in clasica intrecere de anduranta. Pentru a doua editie la rand, trofeul suprem a revenit unui prototip Audi R10 TDI. Revolutionarul monopost diesel realizat la Ingolstadt a ramas astfel neinvins la Le Mans.

In cea de-a 75-a editie a cursei de 24 ore de la Le Mans, Audi a oferita inca o dovada impresionanta a ceea ce inseamna "Vorsprung durch Technik". Audi R10 TDI a fost cea mai rapida si cea mai fiabila masina din intregul pluton. De la primul si pana la ultimul tur, unul din cele trei prototipuri diesel ale constructorului din Ingolstadt s-a aflat in fruntea cursei.
Peste 260.000 de spectatori au asistat la una din cele mai disputate curse de 24 ore din istoria intrecerii de la Le Mans. Schimbarea conditiilor meteo in prima parte a cursei a facut ca prototipul Audi R10 TDI cu numarul de start 3 sa paraseasca competitia, dupa ce Mike Rockenfeller a parasit pista inundata de ploaie - era doar al treilea tur dupa ce preluase volanul de la Lucas Luhr - si a lovit barierele de protectie in virajul Tetre Rouge.

Si evolutia impresionanta a tripletei Rinaldo "Dindo" Capello - Tom Kristensen (recordmanul victoriilor de la Le Mans) - Allan McNish s-a incheiat prematur: cei trei au controlat cursa cu un avans categoric pentru mai bine de 16 ore, dar roata stanga a prototipului Audi R10 TDI s-a desprins in cursul diminetii de duminica, la trecerea prin pasajul Indianapolis. Dindo Capello, care si-a sarbatorit a 43-a aniversare in duminica intrecerii, se afla in cockpit si nu a avut nici o sansa de a evita accidentul.

Astfel, in ultimele cinci ore si jumatate, toate sperantele au fost puse in masina Audi R10 TDI cu numarul de start 1, care i-a avut in cockpit pe Frank Biela, Emanuele Pirro si Marco Werner. Conditiile au fost extrem de dificile dupa ce ploaia torentiala s-a abatut asupra circuitului in ultima parte a cursei. Cu toate acestea, cei trei piloti renumiti si-au indeplinit misiunea cu bine. Avansul impresionant cu care Marco Werner a terminat in fata masini Peugeot clasata pe locul al doilea a fost de 10 tururi la trecerea liniei de sosire.

Dupa cel de-a saptelea triumf la Le Mans - reusit la cea de-a 75-a editia a intrecerii -, Audi a urcat pe locul al treilea in clasamentul all-time. Numai Porsche si Ferrari au castigat mai multe curse la Le Mans, dar nici unul din constructori nu se numara, in prezent, printre adversarii Audi la clasica intrecere de anduranta.
"Aceasta este, fara indoiala, cea mai dificila cursa pe care am avu vreodata la Le Mans", a spus Rupert Stadler, presedintele Consiliului Director AUDI AG, la finalul intrecerii. "De aceea, aceasta victorie are o insemnatate si mai mare. Pe pista, am demonstrat inca o data ca avem cea mai buna tehnologie, cei mai valorosi piloti si cea mai performanta echipa. Fiecare persoana din cadrul marcii Audi poate fi mandra de acest succes."

 

Cuvinte cheie:
Audi | R10 |
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2064 :: 22.18MB