Asociaţia Distribuitorilor de Piese Auto din România (ADPAR) – asociaţia independentă care are în spate cei mai importanţi distribuitori de piese auto din România – a luat iniţiativa de a clarifica confuziile românilor cu privire la piaţa pieselor de schimb.
La prima sa întâlnire cu presa, ADPAR a fost reprezentată prin preşedintele său, Haralambie Stanciu, şi domnul avocat Dragoş Păduraru, în calitate de purtător de cuvânt.
Reprezentanţii ADPAR au descris fără ocolişuri prejudecăţile şi provocările cu care se confruntă piaţa pieselor de schimb:
Prejudecăţi
Răspuns 1: Producătorii de maşini apelează la producătorii independenţi în procesul de fabricaţie a unei maşini. De fapt, peste 75% (sursa CLEPA) din valoarea unei maşini noi este dată de componentele produse de producătorii independenţi. Aceleaşi piese originale sunt comercializate şi reţelei de dealeri a producătorilor de maşini, dar şi reparatorilor şi distribuitorilor independenţi. Comisia Europeană le numeşte „produse de origine”, CLEPA (Asociaţia Europeană a Producătorilor de Piese de Schimb) le numeşte OEM şi OES, distincţie pe care cea mai mare parte a consumatorilor nu o cunoaște.
Răspuns 2: Piesele de calitate echivalentă sunt certificate de autorităţile abilitate. Ele se potrivesc în momentul în care le instalezi, dar nu sunt asamblate pe maşini în procesul de producţie. Atunci când sunt alese de către şoferi, aceştia iau în calcul diferite criterii, inclusiv bugetul, gradul de utilizare a maşinii sau preferinţele personale.
Răspuns 3: Distribuitorii independenţi comercializează două tipuri de piese: „piese de origine” şi „piese de calitate echivalentă”. Dintre ele, „produsele de origine” – piese originale în limbajul de zi cu zi – sunt comercializate atât de către reprezentanţele oficiale ale producătorilor de maşini, cât şi de către distribuitorii independenţi.
Răspuns 4: Legislaţia europeană prevede măsuri în ceea ce priveşte instrumentele care asigură siguranţa pieselor de schimb livrate pe piaţă. Indiferent de tipul ei (IAM, OES, OEM), o piesă de schimb produsă de un producător independent trece printr-un proces de omologare de către organismele abilitate.
Oportunităţi ale pieţei locale şi europene
„Consumatorul trebuie să ştie că, atunci când achiziţionează o piesă de schimb, el are dreptul şi opţiunea reală de a alege – în funcţie de buget şi în condiţiile legii - piese care sunt sigure. Poate alege între o piesă de calitate echivalentă şi o piesă de origine. În plus, chiar şi atunci când caută piese de origine, el poate alege între piesele vândute direct de dealeri şi aceleaşi piese comercializate de distribuitorii independenţi, la un preţ mai mic decât cel oferit de dealeri. În calitate de Asociaţie a Distribuitorilor Independenţi, noi ne dorim să venim în sprijinul şoferilor, ajutându-i în procesul de informare dinaintea achiziţionării unei piese. În acest sens, ADPAR va publica pe site-ul său o listă a pieselor de origine şi de calitate echivalentă comercializate de distribuitorii independenţi care sunt membri ADPAR. De ce să plătească mai mult consumatorul de rând, în condiţiile în care o informare mult mai bună poate să-i reducă semnificativ costurile?”, a declarat dl. Haralambie Stanciu,
preşedintele asociaţiei ADPAR.
Asociaţia militează pentru încurajarea liberei competiţii pe piaţa pieselor de schimb, susţinând şi luptând pentru o piaţă liberă. Misiunea ei este să informeze distribuitorii şi service-urile auto independente despre legislaţia industriei de profil, oferindu-le asistenţă în utilizarea legală a drepturilor din industrie, pentru a preveni şi a respinge situaţiile de monopol de pe piaţa pieselor de schimb. În prezent, asociaţia numără 23
membri din toată ţara.
Despre ADPAR
Compusă din experţi în industria distribuitorilor de piese şi a service-urilor auto - cu experienţă de mai bine de 15 ani pe piaţa de produse originale - Asociaţia Distribuitorilor de Piese Auto din România s-a înfiinţat în februarie 2010.
Membrii asociaţiei sunt: AD Auto Total S.R.L, Autonet Import S.R.L, Augsburg International Impex S.R.L, Elit România Pao S.R.L, International Motors Group S.R.L, Safety Car S.R.L, Active AG Exim S.R.L, Trost Auto Service Technik S.R.L, Auto Solution S.R.L, Unix Auto S.R.L, Inter Cars Romania S.R.L, Patrice International S.R.L, IHR-Services S.R.L, Intercar Services 3001 S.R.L, Prored S.R.L, Proton Auto SRL, Euroest Car SRL, Italoparts SRL, King Auto SRL, Rokor Trading SRL, Prasco S.P.A, Auto Group C.M.B. SRL.
Începând cu data de 24 februarie 2011, ADPAR a devenit membru al Federaţiei Internaţionale a Distribuitorilor de Piese Auto Aftermarket – FIGIEFA (Fédération Internationale des Grossistes Importateurs et Exportateurs en Fournitures Automobiles).
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!