No SSO cookie

Anul Taxei (partea 2)

voteaza
(0/ 0)
Anul Taxei (partea 2)
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Presiuni de la Comisie - Samsarii fac comert neimpozitat - Romania= cimitir de rable?

 
 
In ianuarie anul acesta, Comisia Europeana presa Guvernul sa redacteze o noua forma a taxei auto, la limita trimiterii cazului in fata Curtii Europene de Justitie, in urma incalcarii Tratatului de aderare la UE.

Asta dupa ce, pe tot parcursul anului 2007, Comisia a transmis avertizari potrivit carora taxarea unei masini in proportie egala cu vechimea este inechitabila, intrucat legea nu se aplica pentru masinile inregistrate deja in Romania.

Guvernul a inceput sa se gandeasca la modificarea taxei abia in martie anul acesta, dupa ce de-a lungul lunii februarie a fost presat de societatea civila, de senatorii, deputatii, dar si de europarlamentarii romani sa anuleze taxa. PDL a depus in Parlament motiunea "Anulati taxa de prima inmatriculare!", iar Realitatea TV a rulat campania "Taxa la zid".

Varianta sustinuta in martie de premierul Tariceanu - "cine polueaza mai mult plateste mai mult" - a fost schimbata la 180 de grade de ministrul Finantelor, Varujan Vosganian, care a venit in aprilie cu varianta ca masinile mai noi si mai puternice sa fie taxate mai aspru, pentru ca vor rula mai mult timp pe sosele, iar in timp vor polua mai mult decat rablele.

"Daca ai o masina Euro 4, taxa la masina de sase ani vechime trebuie sa fie cu cel putin 30% mai mica decat la una noua", explica ministrul ineditul mod de calcul.

Cimitir de rable

Asa cum era de asteptat si cum au avertizat dealerii si producatorii auto, Romania a repetat exemplul Poloniei si s-a umplut de rable, a caror taxa de inmatriculare - denumita "de poluare" - era modica.

Taxa de poluare auto, care inlocuia vechea taxa de prima inmatriculare, a fost adoptata in aprilie si a intrat in vigoare la 1 iulie, in plina campanie a proiectului "Rabla".

Asa se face ca la sfarsit de an, circa un sfert din masinile care ar fi trebuit casate prin programul "Rabla" au ramas inca pe strazi. in schimb, romanii si-au adus din afara tarii masini vechi chiar si de 25 de ani!

Samsarii fac comert neimpozitat

Una dintre cele mai spinoase probleme colaterale taxei auto tine de neimpozitarea castigurilor samsarilor. Problema a fost ridicata atat de Dacia, cat si de dealerii de autoturisme noi.

Ministerul Finantelor nu a raspuns solicitarii ziarului "Adevarul" de a explica motivele pentru care veniturile generate de acest tip de comert nu sunt impozitate. in orice alta tara din UE, samsarii de masini second-hand sunt nevoiti sa isi inregistreze firme daca vor sa isi continue activitatea, masura ce il protejeaza si pe cumparator si ii garanteaza acestuia din urma ca poate reclama eventualele defectiunii ale masinii pe care o cumpara.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3252 :: 18.68MB