No SSO cookie

Anul Taxei (partea 2)

voteaza
(0/ 0)
Anul Taxei (partea 2)
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Presiuni de la Comisie - Samsarii fac comert neimpozitat - Romania= cimitir de rable?

 
 
In ianuarie anul acesta, Comisia Europeana presa Guvernul sa redacteze o noua forma a taxei auto, la limita trimiterii cazului in fata Curtii Europene de Justitie, in urma incalcarii Tratatului de aderare la UE.

Asta dupa ce, pe tot parcursul anului 2007, Comisia a transmis avertizari potrivit carora taxarea unei masini in proportie egala cu vechimea este inechitabila, intrucat legea nu se aplica pentru masinile inregistrate deja in Romania.

Guvernul a inceput sa se gandeasca la modificarea taxei abia in martie anul acesta, dupa ce de-a lungul lunii februarie a fost presat de societatea civila, de senatorii, deputatii, dar si de europarlamentarii romani sa anuleze taxa. PDL a depus in Parlament motiunea "Anulati taxa de prima inmatriculare!", iar Realitatea TV a rulat campania "Taxa la zid".

Varianta sustinuta in martie de premierul Tariceanu - "cine polueaza mai mult plateste mai mult" - a fost schimbata la 180 de grade de ministrul Finantelor, Varujan Vosganian, care a venit in aprilie cu varianta ca masinile mai noi si mai puternice sa fie taxate mai aspru, pentru ca vor rula mai mult timp pe sosele, iar in timp vor polua mai mult decat rablele.

"Daca ai o masina Euro 4, taxa la masina de sase ani vechime trebuie sa fie cu cel putin 30% mai mica decat la una noua", explica ministrul ineditul mod de calcul.

Cimitir de rable

Asa cum era de asteptat si cum au avertizat dealerii si producatorii auto, Romania a repetat exemplul Poloniei si s-a umplut de rable, a caror taxa de inmatriculare - denumita "de poluare" - era modica.

Taxa de poluare auto, care inlocuia vechea taxa de prima inmatriculare, a fost adoptata in aprilie si a intrat in vigoare la 1 iulie, in plina campanie a proiectului "Rabla".

Asa se face ca la sfarsit de an, circa un sfert din masinile care ar fi trebuit casate prin programul "Rabla" au ramas inca pe strazi. in schimb, romanii si-au adus din afara tarii masini vechi chiar si de 25 de ani!

Samsarii fac comert neimpozitat

Una dintre cele mai spinoase probleme colaterale taxei auto tine de neimpozitarea castigurilor samsarilor. Problema a fost ridicata atat de Dacia, cat si de dealerii de autoturisme noi.

Ministerul Finantelor nu a raspuns solicitarii ziarului "Adevarul" de a explica motivele pentru care veniturile generate de acest tip de comert nu sunt impozitate. in orice alta tara din UE, samsarii de masini second-hand sunt nevoiti sa isi inregistreze firme daca vor sa isi continue activitatea, masura ce il protejeaza si pe cumparator si ii garanteaza acestuia din urma ca poate reclama eventualele defectiunii ale masinii pe care o cumpara.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2345 :: 17.86MB