Conducerea Dacia si Sindicatul Autoturisme Dacia (SAD) au convenit, joi, 21 martie, sa continue negocierile pentru Contractul Colectiv de Munca (CCM), doar in conditiile reluarii lucrului si revenirii la o desfasurare normala a productiei.
De asemenea, partile au mai agreat sa continue dialogul doar in cadrul comisiei de negociere, in conformitate cu prevederile legale.
Protestul spontan ilegal declansat miercuri, 20 martie, la Uzina Vehicule Dacia, a continuat, joi dimineata. Cateva sute de angajati au refuzat sa intre la lucru, fara a indica, insa, cu exactitate care sunt revendicarile lor. In jurul orei 16.00, angajatii au incheiat protestul si au reluat lucrul. Atat conducerea Dacia, cat si sindicatul reprezentativ la nivelul companiei si-au manifestat intentia de a reveni la masa negocierilor.
Salariatii care au parasit posturile de lucru in datele de 20 si 21 martie nu vor fi platiti pentru timpul cat au absentat nemotivat din postul de lucru. De asemenea, conducerea Dacia va demara procedurile legale in vederea sanctionarii angajatilor care au incalcat prevederile CCM si ale Regulamentului intern, prin absentarea de la locul de munca. O alta masura avuta in vedere de conducerea Dacia este tragerea la raspundere materiala a celor care sunt raspunzatori de prejudiciile cauzate de intreruperea ilegala a activitatii.
Sindicatul a fost notificat, miercuri, ca protestul este ilegal. In raspunsul scris remis, miercuri, conducerii Dacia, SAD s-a desolidarizat de participantii la greva spontana si a confirmat ca protestul este ilegal.
Uzinele de la Mioveni constituie unul dintre motoarele economiei romanesti, fiind principalul exportator al tarii. Aceasta pozitie, castigata prin rezultatele din ultimii ani si ca urmare a unui program sustinut de investitii si dezvoltare, ne obliga sa fim responsabili si realisti. Ansamblul angajatilor de pe platforma de la Mioveni trebuie sa dea dovada de responsabilitate fata de clientii companiei, fata de furnizori si fata de comunitatea in care ei insisi traiesc. Stabilitatea economica a companiei, a propriilor familii, chiar a industriei auto locale poate fi afectata de acest protest initiat intr-un context economic dificil.
Beneficii ale salariatilor
In conditiile in care declaratiile angajatilor protestatari au facut trimitere la anumite drepturi si beneficii stipulate in actualul Contract Colectiv de Munca, prezentam succint unele dintre prevederile aflate in prezent in vigoare si care s-au aplicat si in 2012:
Evolutia salariilor la Dacia
Anul |
Salariu mediu brut realizat |
Evolutie procentuala raportata la anul anterior |
2008 |
2.256 |
|
2009 |
2.668 |
18,26% |
2010 |
3.262 |
22,26% |
2011 |
3.632 |
11,34% |
2012 |
3.965 |
9,17% |
Salariile angajatilor au fost majorate in fiecare an, beneficiile au fost pastrate, desi in ultima perioada, din cauza crizei, numarul de vehicule produse a continuat sa scada, iar vanzarile de vehicule Dacia fabricate la Mioveni au scazut si ele.
Investitii
In acelasi timp, Renault a continuat sa investeasca in Romania, atat in fabricatie, cat si in diversificarea operatiunilor sale.
An |
Investitii (mil. EUR) |
2004 |
187 |
2005 |
180 |
2006 |
193 |
2007 |
260 |
2008 |
194 |
2009 |
154 |
2010 |
142 |
2011 |
148 |
2012 |
250 |
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!