No SSO cookie

Angajatii Dacia au reluat lucrul

voteaza
(5/ 1)
Angajatii Dacia au reluat lucrul
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Angajatii de la Dacia au hotarat sa reia lucrul dupa protestul ilegal care a avut loc saptamana asta.

 
 

Conducerea Dacia si Sindicatul Autoturisme Dacia (SAD) au convenit, joi, 21 martie, sa continue negocierile pentru Contractul Colectiv de Munca (CCM), doar in conditiile reluarii lucrului si revenirii la o desfasurare normala a productiei.

De asemenea, partile au mai agreat sa continue dialogul doar in cadrul comisiei de negociere, in conformitate cu prevederile legale.

Protestul spontan ilegal declansat miercuri, 20 martie, la Uzina Vehicule Dacia, a continuat, joi dimineata. Cateva sute de angajati au refuzat sa intre la lucru, fara a indica, insa, cu exactitate care sunt revendicarile lor. In jurul orei 16.00, angajatii au incheiat protestul si au reluat lucrul.  Atat conducerea Dacia, cat si sindicatul reprezentativ la nivelul companiei si-au manifestat intentia de a reveni la masa negocierilor.

Salariatii care au parasit posturile de lucru in datele de 20 si 21 martie nu vor fi platiti pentru timpul cat au absentat nemotivat din postul de lucru. De asemenea, conducerea Dacia va demara procedurile legale in vederea sanctionarii angajatilor care au incalcat prevederile CCM si ale Regulamentului intern, prin absentarea de la locul de munca. O alta masura avuta in vedere de conducerea Dacia este tragerea la raspundere materiala a celor care sunt raspunzatori de prejudiciile cauzate de intreruperea ilegala a activitatii.

Sindicatul a fost notificat, miercuri, ca protestul este ilegal. In raspunsul scris remis, miercuri, conducerii Dacia, SAD s-a desolidarizat de participantii la greva spontana si a confirmat ca protestul este ilegal.

Uzinele de la Mioveni constituie unul dintre motoarele economiei romanesti, fiind principalul exportator al tarii. Aceasta pozitie, castigata prin rezultatele din ultimii ani si ca urmare a unui program sustinut de investitii si dezvoltare, ne obliga sa fim responsabili si realisti. Ansamblul angajatilor de pe platforma de la Mioveni trebuie sa dea dovada de responsabilitate fata de clientii companiei, fata de furnizori si fata de comunitatea in care ei insisi traiesc. Stabilitatea economica a companiei, a propriilor familii, chiar a industriei auto locale poate fi afectata de acest protest initiat intr-un context economic dificil.

Beneficii ale salariatilor

In conditiile in care declaratiile angajatilor protestatari au facut trimitere la anumite drepturi si beneficii stipulate in actualul Contract Colectiv de Munca, prezentam succint unele dintre prevederile aflate in prezent in vigoare si care s-au aplicat si in 2012:

  • salariul minim garantat pentru un muncitor calificat este de 1.918 lei;
  • in 2012, angajatii au beneficiat, in afara drepturilor salariale, de urmatoarele beneficii
    • prima de Pasti si de Craciun (873 lei brut, respectiv 957 lei brut);
    • tichete cadou in valoare de 60 lei pentru ziua de 8 Martie, acordate tuturor angajatelor;
    • tichete cadou de Craciun (60 lei);
    • prima de participare la profitul companiei (1.240 de lei brut);
    • prima de vacanta (1.276 lei brut);
    • bonuri de masa;
    • masa calda gratuita (pentru operatori, in total, peste 11.500 de beneficiari);
    • transport subventionat;
    • ajutoare diverse (casatorie, deces etc.);
    • zile libere platite cu salariul de baza, in afara celor prevazute de lege pentru sarbatorile legale sau religioase, in urmatoarele situatii: evenimente in familie (nasterea unui copil, casatorie sau deces), schimbarea domiciliului, pentru donarea de sange. Numarul zilelor libere variaza, in aceste situatii, intre 1 zi (pentru decesul nepotilor, fratilor sau surorilor parintilor) si 5 zile pentru nasterea sau adoptia unui copil sau decesul sotului, sotiei, copiilor, parintilor, socrilor.
  • bilete de odihna si tratament. In 2011, 4.100 de salariati au beneficiat de bilete de odihna si tratament subventionate (1.461.716 EUR cheltuiala companiei), in timp ce in 2012 numarul beneficiarilor a fost de 3.400 si suma totala suportata de companie de 1.330.542 EUR.

Evolutia salariilor la Dacia

Anul

Salariu mediu brut realizat

Evolutie procentuala raportata la anul anterior

2008

2.256

 

2009

2.668

18,26%

2010

3.262

22,26%

2011

3.632

11,34%

2012

3.965

9,17%

Salariile angajatilor au fost majorate in fiecare an, beneficiile au fost pastrate, desi in ultima perioada, din cauza crizei, numarul de vehicule produse a continuat sa scada, iar vanzarile de vehicule Dacia fabricate la Mioveni au scazut si ele.

Investitii

In acelasi timp, Renault a continuat sa investeasca in Romania, atat in fabricatie, cat si in diversificarea operatiunilor sale.

An

Investitii (mil. EUR)

2004

187

2005

180

2006

193

2007

260

2008

194

2009

154

2010

142

2011

148

2012

250

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2165 :: 17.79MB