No SSO cookie

ANALIZĂ COMPLETĂ: Noua generație Porsche Cayenne

voteaza
(0/ 0)
ANALIZĂ COMPLETĂ: Noua generație Porsche Cayenne
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Porsche prezintă cea de-a treia generație a modelului Cayenne. Noua versiune a acestui model de succes al constructorului auto din Stuttgart este o mașină complet reconstruită, care combină, într-o și mai mare măsură, performanța tipică Porsche cu caracterul practic pentru drumurile de zi cu zi.

 
 

Motoarele sale turbo puternice, noua cutie de viteze cu opt trepte Tiptronic S, noile sisteme de șasiu și conceptul inovator de display și control, ce dispune de opțiuni elaborate de conectivitate, duc sportivitatea și confortul la un alt nivel. La lansarea pe piață, două motoare cu șase cilindri, nou construite, sunt disponibile pentru noul Cayenne. Motorul turbo, de 340 CP, 3,0 litri, oferă un plus de 40 CP față de modelul anterior. Cel V6 biturbo, de 2,9 litri, pentru Cayenne S, care propulsează SUV-ul până la viteza de 265 km/h, generează până la 440 CP – o creștere de putere de 20 CP. Echipat cu pachetul opțional Sport Chrono, noul Cayenne S accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de cinci secunde.

Modelul Cayenne se bazează, în mare măsură, pe modelul sport emblematic al mărcii, Porsche 911: cea de-a treia ediție a SUV-ului, care a fost îmbunătățită și la nivel vizual, are acum, pentru prima dată, anvelope mixte și direcție pe puntea spate. Pe lângă aceste caracteristici tipice mașinilor sport, abilitățile pentru șosea ale noului Cayenne au fost îmbunătățite încă și mai mult, prin tracțiunea integrală adaptivă, inclusă în echiparea standard, sistemul Porsche 4D Chassis Control, suspensia pneumatică cu trei camere și sistemul electronic de stabilizare Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). În ciuda echipării sale standard extinse, noul Cayenne cântărește cu până la 65 de kilograme mai puțin decât predecesorul său și rămâne perfect adaptat la off-road.

high_cayenne_2017_porsche_ag_4

 

Cayenne a fost îmbunătățit în stilul tipic Porsche, păstrând ADN-ul Porsche Design. Prizele de aer mărite, din față, sunt indicatori clari ai performanței sporite. Noile muchii orizontale ale farurilor creează iluzia că SUV-ul este mai lat și mai atletic, chiar și atunci când staționează. Cu o lungime exterioară extinsă cu 63 mm, fără vreo schimbare la ampatament (2.895 mm), și o înălțime a plafonului redusă cu nouă milimetri față de predecesorul său, silueta elegantă și aerodinamică a noului Cayenne, lungă de 4.918 mm și lată de 1.983 mm (fără oglinzi), a fost îmbunătățită vizibil. Volumul portbagajului este acum de 770 de litri – o creștere de 100 de litri. Roțile sunt cu un inch mai mari în diametru, având, pentru prima dată, anvelope mai late pe puntea spate, accentuând astfel dinamica sporită la condus. Logo-ul distinctiv, tridimensional, Porsche este amplasat între stopurile cu design nou, tridimensionale și ele, alături de o bandă îngustă de LED-uri, care le unește.

Porsche oferă un nou concept de iluminare, în trei etape, pentru faruri: fiecare Cayenne este echipat, în versiunea standard, cu lumini LED. În continuare, sistemul Porsche Dynamic Light System (PDLS) poate fi comandat opțional, oferind o varietate de moduri de iluminare, precum iluminare la schimbarea direcției de mers (cornering light) și iluminare pentru autostradă. Noile faruri principale LED matrix, cu sistemul PDLS Plus inclus, alcătuiesc cel mai bun sistem de iluminare disponibil. Distribuția și intensitatea luminii, complet variabile, sunt acționate de 84 de diode luminiscente, activate individual. Acest lucru înseamnă că noul Cayenne poate oferi funcții noi, precum faza lungă care nu afectează vederea conducătorilor auto din sens opus, precum și control adaptiv pentru eliminarea efectului de reflexie a luminozității semnelor de circulație.

high_cayenne_2017_porsche_ag

 

Noul SUV Porsche se lansează în două versiuni: Cayenne cu motor turbo, cu șase cilindri și o cilindree de 3,0 litri, generează 340 CP, dezvoltând un cuplu de 450 Nm, ceea ce înseamnă că, chiar și în varianta standard, noul model atinge performanțe remarcabile. Acesta accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde (5,9 secunde cu Sport Chrono Package). Viteza sa maximă este de 245 km/h. Al doilea model care se lansează este Cayenne S, echipat cu un motor V6 biturbo, de 2,9 litri, 440 CP, ce dezvoltă un cuplu de 550 Nm și vine cu un plus de putere de 20 CP față de predecesorul său. În consecință, automobilul accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 5,2 secunde (cu Sport Chrono Package, în 4,9 secunde). Viteza maximă este de 265 km/h.

Performanțele superioare ale noului Cayenne, care îi sporesc atât caracterul sportiv, cât și confortul, se datorează, în mare măsură, noii cutii de viteze Tiptronic S, în opt trepte. Timpul mai scurt de reacție și treptele inferioare mai sportive îmbunătățesc atât performanța pe șosea, cât și abilitățile din off-road. La celălalt capăt al spectrului format din confort și elemente sportive, schimbarea în treapta a opta asigură cupluri scăzute, consum optim de carburant și o experiență relaxată de condus.

Chiar și pe teren accidentat, Cayenne oferă o plăcere nealterată la condus. Modurile presetate de off-road permit conducătorului auto să selecteze setarea corectă pentru călătoria sa. Setarea implicită este modul On-road. Patru alte moduri pregătesc SUV-ul pentru terenurile ușor accidentate, cu noroi, pietriș, nisip sau teren stâncos: Mud, Gravel, Sand și Rocks. Sistemul de propulsie, șasiul și diferențialele blocabile pot fi selectate pentru a se adapta scenariului dorit. Pentru distribuția de putere, Porsche utilizează sistemul de tracțiune integrală adaptivă pe toate modelele Cayenne. Sistemul inteligent și complet variabil Porsche Traction Management (PTM) distribuie forța de propulsie între cele două osii. În același timp, acesta îndeplinește toate condițiile pentru tracțiune fără probleme pe teren accidentat.

Noul Cayenne combină trei concepte de șasiu într-un nou design: de mașină sport, de off-roader și de mașină pentru călătorii pe distanțe lungi. Noul design a presupus dezvoltarea unei noi baze de șasiu, din materiale ușoare, cu o punte față cu suspensie independentă și o punte spate cu suspensie multi-link. O caracteristică tipică mașinilor sport o reprezintă anvelopele mixte, montate pe jante de cel puțin 19 inch. Anvelopele mixte îmbunătățesc stabilitatea și dinamica la condus în curbe. Porsche oferă jante de până la 21 inch, ca opțiune pentru noul Cayenne.

Acest format asigură baza optimă pentru sistemele active de șasiu, care sunt analizate și sincronizate de sistemul integrat Porsche 4D Chassis Control. Sistemul funcționează în timp real, optimizând încă și mai mult manevrabilitatea mașinii. Cu excepția sistemului de amortizare PASM activ (în versiunea standard la Cayenne S), toate celelalte sisteme de șasiu sunt reconstruite. Pentru prima dată, Cayenne este disponibil cu direcție electrică pe puntea spate. Sistemul, încercat și testat atât pe ​​modelul 911, cât și pe Panamera, îmbunătățește agilitatea la viraje și stabilitatea la trecerea de pe o bandă pe alta, la viteze mari. Spațiul redus de bracaj face utilizarea de zi cu zi a SUV-ului mai ușoară.

Suspensia pneumatică adaptivă, disponibilă opțional, cu noua tehnologie cu trei perne de aer, reduce în mod semnificativ distanța dintre caracterul sportiv și confortul la condus care se așteaptă de la o mașină construită pentru a fi pilotată pe distanțe lungi. La fel ca și până acum, sistemul permite ajustări ale gărzii la sol pe teren accidentat. Datoritã sistemului de stabilizare Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), disponibil opțional, cei care iubesc condusul sportiv vor beneficia de un sistem cu acționare electrică, în locul sistemului cu acționare hidraulică. Sistemul PDCC, alimentat electric cu 48 V, asigură timpi mai scurți de reacție, permite o și mai mare precizie a dinamicii la condus și un confort sporit în cãlãtoriile pe distanțe medii.

Prin inovatorul Porsche Surface Coated Brake (PSCB), constructorul de mașini sport își asumă, încă o dată, rolul de pionier în dezvoltarea frânelor de înaltă performanță. Această premieră mondială este disponibilă opțional pentru toate modelele Cayenne și constă dintr-un disc de fontă, cu un înveliș de carbură de tungsten. Acest finisaj crește valorile de frecare, în timp ce uzura și praful de frână sunt reduse. Frâna, creată exclusiv pentru Porsche, este, de asemenea, impresionantă la nivel estetic: etrierele de frână sunt vopsite în alb, în ​​timp ce suprafața discurilor dezvoltă un luciu deosebit după rodaj. Frânele PSCB sunt disponibile numai în combinație cu jantele de 20 de inci și de 21 de inci. Frânele ceramice PCCB rămân cel mai performant sistem de frânare din gamă.

Noul Cayenne dispune de un potențial și mai mare în ceea ce privește performanțele sportive. Porsche a reconstruit pachetul Sport Chrono bazat pe modelul mașinilor sport. Butonul Mode de pe volan este un indicator clar al acestei abordări. Pe lângă modurile de condus Normal, Sport și Sport Plus, conducătorul auto poate selecta un mod individual, personalizat. Apãsarea butonului Sport Response, poziționat central, activeazã hãrți ale motorului și ale transmisiei calibrate pentru performanțe maxime. Sport Chrono Package include, de asemenea, un mod separat PSM Sport, care îi permite conducătorului auto să se bucure de noua dinamică de condus a noului Cayenne la potențial maxim.

Masinile sport au nevoie de o construcție din materiale ușoare. Urmând modelul Porsche 911 și Porsche Panamera, noua caroserie a modelului Cayenne utilizează, de asemenea, o combinație inteligentă de aliaje și oțel. Exteriorul este realizat, în întregime, din aluminiu. Ansamblul pieselor care alcătuiesc podeaua, secțiunea frontală și practic toate componentele șasiului sunt, și ele, fabricate din aliaj. O noutate tehnică este bateria de pornire litiu-ion polimer inovatoare, care, numai ea, aduce o reducere cu 10 kg a greutății totale a SUV-ului față de modelul precedent. În total, greutatea Cayenne, fără nicio încărcătură, a fost redusă de la 2.040 la 1.985 de kilograme – cu tot echipamentul standard extins, care include, în prezent, faruri principale cu LED, jante mai mari, ParkAssist (față și spate), un modul de telefon LTE cu hotspot WiFi, servicii Porsche Connect și opțiuni de protecție anticipată a pietonilor.

high_cayenne_2017_porsche_ag_8

 

Cu această nouă generație, Cayenne scrie un nou capitol în relația dintre conducătorul auto și vehicul: Porsche Advanced Cockpit este perfect integrat în ambientul sportiv, de lux. În centrul noului concept de afișare și control de la Porsche se află ecranul tactil full-HD, de 12,3 inch, preluat de la cea mai recentă generație Porsche Communication Management (PCM), lansată anul trecut, odată cu noul Pa-namera. O întreagă gamă de funcții digitale poate fi utilizată intuitiv – inclusiv prin control vocal. Porsche Connect Plus, inclus în echiparea standard, permite accesul la servicii online și la Internet.

Comenzile analogice de pe noua consolă centrală sunt concentrate pe principalele funcții ale vehiculului. Alte butoane sunt integrate armonios în suprafața lucioasă, similară cu ecranul unui smartphone, oferind un feedback acustic și tactil special atunci când sunt activate.

În stilul tipic Porsche, conducătorul auto are la dispoziție un turometru analogic poziționat central. Acesta este flancat de două ecrane full-HD de 7 inch, care afișează toate celelalte date relevante de la volan, plus informații suplimentare, ce pot fi selectate de pe volanul multifuncțional. Night Vision Assist, cu camera termică, este  unul dintre cele mai importante sisteme de asistență, alături de Lane Change Assist, Lane Keeping Assist, recunoașterea indicatoarelor rutiere, asistențã pentru ambuteiajele din trafic, ParkAssist cu Surround View și Porsche InnoDrive, ce include controlul adaptiv al vitezei de croazieră.

high_cayenne_2017_porsche_ag_12

 

În același timp, noul PCM aduce un nou nivel de personalizare. Nu doar ecranul de pornire și meniul principal pot fi adaptate la nevoile conducătorului auto. Conducătorul automobilului poate configura, de asemenea, până la șase profiluri individuale. Pe lângă un număr mare de setări de interior, un profil este utilizat la stocarea setărilor pentru lumini, programe de condus și sisteme de asistență. În funcție de echiparea mașinii, conducătorul auto poate aplica, de asemenea, propriile setări pentru noile sisteme de sunet Bose și Burmester.

În plus, noul Cayenne poate rămâne permanent conectat online, dacă conducătorul auto dorește acest lucru - serviciile extinse Connect Plus sunt disponibile prin intermediul cartelei SIM integrate, cu LTE. Încălzirea auxiliară, independentă de motor, de exemplu, poate fi programată de la distanță, de pe smartphone. În plus, aplicația Offroad Precision, special dezvoltată pentru Porsche Cayenne, este acum disponibilă și în noul pachet standard. Aceasta permite documentarea în detaliu a curselor pe teren accidentat, ajutând conducătorul auto să își îmbunătățească abilitățile la volan prin utilizarea înregistrărilor video.

Cea de-a treia generație Porsche Cayenne este acum disponibilă la comandă. Noul Cayenne este disponibil, în România, cu prețuri începând de la 77.766 euro (inclusiv TVA), iar prețurile pentru Cayenne S pornesc de la 94.948 euro (inclusiv TVA).

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4198 :: 22.23MB