No SSO cookie

ANALIZĂ COMPLETĂ: Mazda CX-30

voteaza
(0/ 0)
ANALIZĂ COMPLETĂ: Mazda CX-30
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noua Mazda CX-30 este al treilea SUV din gamă și al doilea model Mazda de generație nouă. Prețul noului model pornește de la 21.190 de euro (TVA inclus).

 
 

Mazda CX-30 este cel mai nou model și SUV din gama Mazda. Acesta se încadrează între Mazda CX-3 și CX-5 din punctul de vedere al dimensiunilor și adoptă, la fel ca noua Mazda3, atât atributele evoluate ale liniei de design KODO, cât și pachetul bogat de tehnologii dezvoltate de Mazda. Totodată, SUV-ul oferă un pachet complex de dotări și un interior care consolidează caracterul premium al modelelor Mazda de generație nouă.

Evoluția designului KODO a dat naștere conceptului „Charge and Release” care adoptă mai multe teme ilustrate la nivelul caroseriei prin arcul ce traversează lateralul mașinii de la aripile frontale până la roțile din spate și prin forma de S care se conturează pe portierele din față când acestea reflectă mediul înconjurător.

mazda-cx-30_action_machine-grey_14_hires

 

Atât partea frontală, cât și spatele mașinii, contribuie la senzația de mișcare pe care o oferă Mazda CX-30, accentuând caracterul dinamic, iar designul farurilor LED disponibile în dotarea standard și al lămpilor combină eleganța și funcționalitatea. Noul SUV Mazda va fi echipat cu jante de aliaj de 16 sau 18 inchi, disponibile în variante Dark Bright sau Silver Metallic. Modelul poate fi ales în nouă variante de culori ce includ Roșu Soul Crystal, Gri Machine și noul Gri Polimetalizat.

Interiorul împrumută idei din arhitectura tradițională japoneză prin conceptul Ma, care defineșe spațiul liber. Designul habitaclului combină un spațiu compact pentru șofer cu o zonă aerisită pentru pasagerul din față. Bordul din dreptul șoferului este simetric și toate indicatoarele sunt orientate spre acesta, pentru o vizibilitate optimă. Întregul ansamblu este dublat de un strat superior, în formă de aripă, care traversează bordul dintr-o parte în alta, îmbrăcat în materiale moi, cu cusături și accente metalice pentru un plus de eleganță.

Consola centrală prezintă o tehnologie de turnare în straturi, ceea ce creează un joc de lumini pe suprafața acesteia, în jurul schimbătorului de viteze și al butoanelor de comandă pentru centrul de infotainment. Doritorii vor putea alege dintre două teme de culoare, una cu nuanțe de maro, rafinată și elegantă, și una cu accente de albastru, mai îndrăzneață. În varianta cu nuanțe maro, interiorul poate fi comandat combinat cu piele albă sau neagră, iar în cazul celei cu albastru, interiorul va fi textil, colorat cu gri sau negru.

Spațiul interior este generos, atât longitudinal, cât și transversal, modelul, deși compact la exterior, oferind și un portbagaj care să satisfacă exigențe crescute, cu 430l. Așa cum obișnuiește Mazda, a existat o atenție sporită pentru ergonomie. Astfel, maneta schimbătorului de viteze este poziționată sus și foarte în față, ceea ce creează suficient loc pentru a acționa cu ușurință centrul de comandă și butoanele din jurul său.

mazda-cx-30_action_machine-grey_15_hires

 

SUV-ul preia noul display central color de 8,8 inchi, controlabil cu ajutorul comenzilor de pe volan sau al centrului de comandă HMI de pe consola centrală. Totodată, modelul este echipat standard cu proiecție laser pe parbriz. Toate dispozitivele, indiferent de tipul de acționare prevăzut, rotire, apăsare, ridicare sau tragere, au fost gândite pentru o senzație cât mai plăcută la atingere.  Similar noii Mazda3, și cel mai nou SUV Mazda vine echipat în mod standard cu un pachet extins de dotări.

Scaunele de generație nouă sunt realizate să susțină curbura naturală a coloanei, ajutând șoferul să-și echilibreze în mod natural capul. Totodată, la nivelul spătarului a fost adăugat un suport similar celui lombar, pentru partea superioară, cu scopul reducerii oboselii la drum lung.

Sistemul Mazda Connect actualizat este mai rapid, permite accesul ușor la dispozitivele conectabile și oferă inclusiv opțiunea redării clipurilor video de pe memorie USB externă pe ecranul central. Mazda CX-30 asigură în echiparea standard conectivitate Apple CarPlay® și Android AutoTM și sistem de navigație. Iubitorii muzicii au la dispoziție două variante de sistem audio, unul standard cu 8 difuzoare și unul evoluat de 12 difuzoare, realizat în colaborare cu Bose®. Sistemul de bază, denumit Mazda Harmonic Acoustics, este preluat de la Mazda3 și reprezintă rezultatul cercetării Mazda în materie de poziționare și materiale ale difuzoarelor pentru o audiție ideală.

mazda-cx-30_interior_machine-grey_1_hires

 

Noua Mazda CX-30 include toate tehnologiile de ultimă generație Mazda. Printre acestea se numără sistemul de tracțiune integrală i-activ AWD evoluat, care monitorizează aderența celor patru roți în timp real și asigură o stabilitate și mai bună în orice moment și noua versiune a tehnologiei G-Vectoring Control Plus pentru a controla distribuția cuplului între cele două punți.

În ceea ce privește motorizările, noul SUV compact poate fi echipat cu revoluționarul Skyactiv-X pe benzină, care funcționează dual cu aprindere prin compresie controlată cu scânteie, și cu versiunile actualizate ale Skyactiv-G și Skyactiv-D. Skyactiv-X livrează 180 CP și îmbină avantajele motoarelor clasice pe benzină și diesel, cu accent pe economie de combustibil și eficiență, dar gata să răspundă nevoii de putere în funcție de situație. Răspunsul motorului este rapid și liniar. Skyactiv-G oferă 122 CP și un consum combinat situat între 4,5 și 7,3l/100 km (standard WLTP), în funcție de configurație, în timp ce Skyactiv-D, motorul diesel oferit de Mazda, înregistrează un consum combinat între 4,1 și 5,6l/100 km. Toate celei trei motorizări pot fi comandate în combinație cu transmisii manuale sau automate cu 6 rapoarte. Totodată, Skyactiv-G prezintă sistemul specific Mazda de dezactivare a cilindrilor și va fi asistat de un sistem nou Mazda M Hybrid care captează energia rezultată din frânare, o stochează într-o baterie și apoi alimentează diferiți consumatori în momentul accelerării.

mazda-cx-30_interior_machine-grey_4_hires

 

Noua Mazda CX-30 va putea fi echipată cu toate sistemele avansate de siguranță ale mărcii, cum este FCTA (Front Cross Traffic Alert) care folosește radare instalate pe lateralele mașinii pentru a detecta vehicule care se apropie din unghiurile moarte în intersecții în T și avertizează șoferul. Un alt sistem monitorizează șoferul prin intermediul unei camere și a unui LED cu infraroșu instalate în lateralele ecranului central, analizând mișcările ochilor și fizionomia pentru a determina nivelul de oboseală și de atenție și avertizându-l sonor dacă este nevoie. Totodată, sistemul funcționează în tandem cu asistentul inteligent de frânare și scurtează timpul de atenționare la frânare. Un al treilea sistem care contribuie la creșterea nivelului de siguranță a noii Mazda CX-30 este Cruising & Traffic Support care asistă accelerarea, frânarea și direcția în ambuteiaje pe autostradă pentru a menține o distanță corespunzătoare față de vehiculul din față. Totodată, opțional, model poate fi echipat cu cameră perimetrală 360°. Cei aflați la volanul noului SUV vor avea la dispoziție standard sistemul de cruise control adaptiv, asistentul la depășirea liniei de delimitare a benzii de rulare sau fază lungă adaptivă.

mazda-cx-30_detail_machine-grey_4_hires

 

În ceea ce privește siguranța pasivă, pe lângă componentele și structurile noii arhitecturi a caroseriei, noua Mazda CX-30 vine echipată cu airbag pentru genunchi, care elimină deplasarea în față a corpului șoferului în cazul unei coliziuni și reduce efectele acesteia asupra șoferului prin diminuarea sarcinii care trebuie susținută de centura de siguranță. De asemenea, capota și bara frontală au structuri noi, care permit absorbția mai ușoară a energiei la impactul cu un pieton.

Noua Mazda CX-30 poate fi deja comandată la orice dealer Mazda din România, iar livrările sunt programate de la începutul lunii septembrie.

 

Cuvinte cheie:
Mazda | SUV | model |
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5245 :: 22.29MB