No SSO cookie

ANALIZĂ COMPLETĂ: Audi Q3 Sportback

voteaza
(0/ 0)
ANALIZĂ COMPLETĂ: Audi Q3 Sportback
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Audi îşi adaugă în gamă un SUV compact, cu formă de coupé: Audi Q3 Sportback. Noul model îmbină alura impunătoare şi confortul versatil, caracteristici oferite în mod tradiţional de SUV-uri, cu eleganţa sportivă şi agilitatea manevrabilităţii unui coupé. Cu alte cuvinte, Audi a lansat primul crossover compact din gama sa de modele.

 
 

Audi Q3 Sportback însemnă forţă, dar şi precizie, iar aceste calităţi se reflectă în fiecare detaliu al maşinii. Grila octogonală neagră Singleframe a radiatorului se remarcă prin designul accentuat tridimensional, care îi conferă părţii frontale o alură deosebit de sportivă. Acelaşi efect îl au şi prizele de aer trapezoidale şi bara de protecţie expresivă, cu blade-ul său îngust. Compartimentul pasagerilor, specific modelelor coupe, creează un contrast atractiv cu elementele distinctive vopsite în culori contrastante, ce accentuează caracterul de SUV al modelului. Linia joasă a plafonului se continuă armonios cu montanţii S, ce se încheie cu eleronul de la nivelul plafonului. Astfel Audi Q3 Sportback pare mai lung decât fratele său Q3. De asemenea, SUV-ul coupé este cu aproape 3 centimetri mai aplatizat, ceea ce îi conferă, de asemenea, o alură mai musculoasă. Contururile marcante de deasupra roţilor indică tracţiunea integrală quattro, care este o dotare standard pentru majoritatea motoarelor. În partea sculpturală din spate, iau naştere numeroase efecte atractive, create de jocul de lumini şi umbre. Luneta joasă, flancată de elementele aero, dar şi bara de protecţie sportivă, marcată de prizele de aer, accentuează atractiv lăţimea modelului Audi Q3 Sportback. Şi luminile de marşarier îşi aduc contribuţia în acest sens, forma lor triunghiulară indicând spre interior, la fel ca farurile înguste, oferite de Audi în trei versiuni. Versiunea de top este cea cu tehnologie Matrix LED cu lumini de drum adaptive, care iluminează şoseaua în manieră inteligentă, cu lumina ajustată în funcţie de situaţia curentă.

a199724_large

 

Audi Q3 Sportback asigură plăcerea condusului pe diferite tipuri de suprafeţe de rulare. În oraş, la drum lung sau pe teren mai dificil: crossover-ul compact este un automobil polivalent şi dinamic. Direcţia progresivă este inclusă în dotarea standard şi oferă reglaje tot mai directe ale sistemului, pe măsură ce unghiul de virare creşte. Şoferii vor aprecia cu siguranţă şi suspensiile sport.

Valorile generice privind consumul de combustibil pentru toate modelele menţionate, cu dotările disponibile pe piaţa din Germania, sunt indicate în lista de la finalul acestui comunicat de presă.

Opţional, suspensiile sunt disponibile cu funcţia de control al amortizoarelor, ce oferă un ecart şi mai larg între confort şi dinamism. În funcţie de situaţia de mers, de condiţiile de drum şi de preferinţele personale, şoferul poate varia caracteristicile dinamice ale automobilului său, folosind sistemul de manevrabilitate Audi drive select cu şase moduri diferite, inclusiv modul off-road. Alături de setările pentru motor şi transmisie, acest sistem influenţează şi amortizoarele ajustabile electronic, precum şi asistarea direcţiei. Opţional, șoferul poate fi susţinut şi de asistentul pentru coborârea pantelor, Hill Descent Control. Pe pante mai mari de 6%, acest sistem menţine constantă viteza selectată de şofer.

La lansarea pe piaţa europeană, Audi Q3 Sportback poate fi echipat fie cu un motor diesel sau cu unul pe benzină. Generând 169 kW (230 CP), motorul 2,0 TFSI este cea mai puternică variantă (Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic: consum combustibil mixt în l/100km*: 7,7-7,3; emisii CO2 mixte în g/km*: 174-166). Motorul 2,0 TDI furnizează 110 kW (150 CP) (Audi Q3 Sportback 35 TDI S tronic: consum combustibil mixt în l/100km*: 4,9 - 4,7; emisii CO2 mixte în g/km*: 129-123). La scurt timp după lansarea modelului, în gamă va fi introdusă şi o versiune de motorizare cu transmisie manuală şi tracţiune quattro. Pe parcursul anului vor urma şi alte opţiuni, inclusiv un diesel mai puternic şi un motor pe benzină de intrare în gamă cu sistem micro-hibrid de 48 V. Acest sistem recuperează energie la decelerare, iar la accelerarea de la viteze mai mici, susţine motorul cu ardere internă. La condusul în condiţii reale de trafic, sistemul poate economisi până la 0,4 l de combustibil la 100 km.

a199737_large

 

La motoarele mai puternice din gamă, tracţiunea quattro este o dotare standard. Elementul central al acestui sistem este cuplajul hidraulic multidisc de pe puntea spate. Sistemul său electronic de control îmbină stabilitatea extraordinară la condus, cu tracţiunea puternică, pentru a asigura o plăcere şi mai intensă a condusului. Când automobilul este împins spre limitele puterii, tracţiunea quattro funcţionează în strânsă colaborare cu sistemul de control al cuplului în funcţie de roată, ceea ce accentuează şi mai mult dinamismul manevrabilității, dar şi stabilitatea, graţie intervenţiilor uşoare asupra frânelor roţilor aflate pe interiorul virajului, la tracţiunea quattro şi asupra roţilor frontale, la tracţiunea faţă.

Audi Q3 Sportback are o lungime de 4,50 m, lăţimea de 1,84 m şi înălţimea de 1,56 m. Ampatamentul măsoară 2,68 m. Astfel, ocupanţii maşinii pot beneficia de spaţiu enorm şi de variabilitate. Bancheta poate găzdui până la trei persoane. Scaunele din spate pot fi mutate longitudinal pe o distanţă de 130 mm, ca dotare standard. Spătarele banchetei sunt divizate în 3 elemente, iar înclinarea lor poate fi ajustată în 7 poziţii. Volumul portbagajului se încadrează între 530 l şi 1.400 l. Podeaua portbagajului poate fi fixată pe două niveluri. Opţional, Audi poate echipa maşina cu hayon electric. Acesta poate fi deschis şi închis prin simpla mişcare a piciorului. Scaunele din faţă le oferă ocupanţilor o poziţie sportivă, dar şi confort ridicat şi pot fi opţional ajustate electric şi încălzite. În funcţie de nivelul de dotare, scaunele sportive sunt disponibile cu cusături contrastante şi benzi colorate pe lateral.

Adiţional, suprafeţele din Alcantara de pe panoul de instrumente şi cotiere accentuează filozofia designului progresist, ce marchează întreg automobilul. Pe întuneric, pachetul de iluminare ambientală/contour desenează accente luminoase aparte în 30 de culori diferite, ce pot fi selectate de utilizator.

Modul de utilizare a funcţiilor şi dotărilor maşinii şi sistemul de display-uri arată clar că Audi depune toate eforturile în direcţia digitalizării accelerate: astfel, chiar şi echiparea de bază include un panou digital de instrumente cu diagonala ecranului de 10,25 inchi. Şoferul îl foloseşte prin intermediul volanului multifuncțional. Cu sistemul de navigaţie MMI plus, care este varianta de top între sisteme, afişarea se face pe Audi virtual cockpit, ce oferă şi multe alte funcţii adiţionale. Pe centrul panoului de instrumente este integrat un ecran tactil de 10,1 inchi. La selectarea unei funcţii, utilizatorul va primi feedback acustic. La fel ca la modelele premium de talie mare ale mărcii, şi aici ecranul este încadrat de o ramă negru gloss. Împreună cu unitatea de comandă a sistemului de aer condiţionat ce este aşezată dedesubt, display-ul este înclinat spre şofer la 10°, în manieră ergonomică. Opţional, afişajul Audi virtual cockpit plus de 12,3 inchi este disponibil cu trei moduri de afişaj selectabile, inclusiv un mod de afişare cu accent special pe dinamism.

a199755_large

 

Structura aplatizată a meniului este completată de o unitate de comandă ce funcţionează pe bază de limbaj natural, putând înţelege astfel şi comenzile rostite liber, fără propoziţii predefinite. Şi introducerea destinaţiilor de navigaţie şi căutarea MMI se bazează pe text liber introdus. Sistemul recunoaşte destinaţiile frecvente ale şoferului, în baza călătoriilor anterioare, oferind astfel şi sugestii practice. Totodată va avea în vedere şi statisticile referitoare la intensitatea traficului pentru ora respectivă.

Împreună cu MMI navigation plus, servicii online Audi connect sunt puse la dispoziţie la bord la viteză de sistem LTE Advanced, în baza cardului SIM instalat permanent la bord. Astfel sunt oferite, de exemplu, informaţii on-line din trafic şi puncte de interes on-line, ce completează navigaţia cu imagini, cu programul de funcţionare şi evaluări ale utilizatorilor. Iar datorită interconectării flotei Audi, Q3 Sportback primeşte şi furnizează informaţii despre locurile de parcare de pe marginea drumului, zonele de cu pericole şi limitările de viteză detectate de cameră video de la bord şi de către senzorii maşinilor. Serviciul de informare privind semafoarele este o altă funcţie din gama serviciilor Car-to-X. Astfel, automobilul oferă pe afişajul Audi virtual informaţii despre fazele semafoarelor. Informaţiile provin de la computerul sistemului de semaforizare al oraşului. Astfel, şoferul îşi poate adapta viteza în manieră preventivă, ceea ce sporeşte eficienţa şi optimizează fluxul traficului. Aceste funcţii vor fi iniţial disponibile doar în anumite ţări europene, urmând ca oferta să fie extinsă treptat şi în alte ţări, în funcţie de infrastructura urbană existentă.

a199723_large

 

O altă noutate este serviciul Amazon Alexa pe bază de cloud, ce oferă streaming de muzică şi audio book-uri, plus acces la peste 80.000 de skill-uri Alexa. Navigaţia cu Google Earth™ şi radioul hibrid ce comută automat între FM, DAB şi streaming on-line, în funcţie de condiţiile de recepţie fac, de asemenea, parte din pachetul Audi connect plus de navigaţie şi infotainment. Sistemul de comandă vocală face uz de datele detaliate din cloud pentru a răspunde, la întrebările şi comenzile şoferului.

Aplicaţia gratuită myAudi şi interfaţa Audi pentru smartphone-uri asigură interconectarea automobilului cu smartphone-ul Android sau iOS al utilizatorului. Audi phone box şi sistemul de sunet Bang & Olufsen Premium cu sunet virtual 3D desăvârşesc gama de dotări de profil.

Audi Q3 Sportback oferă patru sisteme principale de siguranţă. Dintre acestea fac parte funcţia de avertizare la părăsirea neintenţionată a benzii de rulare şi funcţia de avertizare la schimbarea benzii de rulare. Primul sistem ajută şoferul să păstreze banda de rulare, iar al doilea atrage atenția şoferului asupra situaţiilor critice la schimbarea benzilor, ca, de exemplu, asupra situaţiilor în care în unghiul mort se află alte vehicule. O altă dotare importantă de siguranţă este Audi pre sense front, care avertizează şoferul vizual, sonor şi tactil dacă există riscul iminent de coliziune în partea din faţă. În caz de urgenţă, sistemul iniţiază frânarea de urgenţă, precum şi măsurile Audi pre sense basic de siguranţă. Printre acestea se numără tensionarea centurilor de siguranţă frontale, închiderea geamurilor şi a plafonului panoramic opţional, precum şi activarea luminilor de avarie.

Între sistemele de asistenţă opţionale se remarcă adaptive cruise assist, ce degrevează şoferul, asistându-l prin ghidare laterală şi longitudinală. Sistemele ultra-moderne precum camerele video de 360 de grade oferă asistenţă la parcare şi manevrare, afişând imaginea zonei ce înconjoară maşina pe display-ul MMI. Şoferul poate alege din mai multe perspective. Park Assist direcţionează automat automobilul pe locurile de parcare şi de pe acestea. La deplasarea cu viteză redusă în marşarier, de exemplu, la ieşirea de pe un loc de parcare, cross traffic assist rear avertizează şoferul în cazul în care se apropie vehicule care ar putea prezenta un risc.

La lansarea pe piaţă vor fi oferite şi două modele speciale, denumite, în funcţie de culoarea lor exterioară, "edition one dew silver" şi respectiv "edition one mythos black." La ambele modele, exteriorul este bazat pe linia de echipare S line şi pe pachetul de design black. Elementele negre ale farurilor matrix LED şi ale jantelor de 20 inchi accentuează şi mai mult

designul sportiv. Interiorul ediţiei silver este marcat la interior de detaliile rafinate ale pachetului design selection şi de culori deschise, pe când interiorul ediţiei black dispune de dotările pachetului dark interior S line, completate cu detalii din Alcantara albastră pe panoul de instrumente şi cotierele de pe uşi.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.6380 :: 21.92MB