No SSO cookie

Analiza: Producatorii auto nu vor face bani in 2010

voteaza
(0/ 0)
Analiza: Producatorii auto nu vor face bani in 2010
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In pofida rezultatelor entuziasmante anuntate de producatorii auto in primul trimestru al anului, posibilitatea de a face profituri mari este scazuta.

 
 

Rezultatele financiare ale producatorilor auto din primul trimestru din 2010 au depasit toate asteptarile specialistilor. Insa, daca facem o analiza atenta vom observa cifrele industriei auto nu sunt atat de spectaculoase precum par, in conditiile in care rezultatele inregistrate in primul trimestru din 2009 au fost extrem de slabe. Cresterile inregistrate in primul trimestru din 2010 au fost raportate la ceea ce s-a intamplat in perioada similara din 2009 si de aici izvoraste senzatia de boom pe piata auto.
 

In 2009 oamenii nu au mai cumparat masini, iar producatorii au fost nevoiti sa produca pe stoc. In acest moment, in conditiile inc are stocurile au fost mari, livrarile s-au efectuat mult mai repede, iar vanzarile au fost ajutate de aceasta situatie. Realitatea este ca situatia nu este deloc atat de roza precum pare, in conditiile in care profiturile producatorilor sunt extrem de mici raportate la numarul solid al vanzarilor, intr-o perioada despre care se spune ca a fost cea mai buna pentru vanzarile pe piata auto din 2010.


Analistii sustin ca aceasta situatie a profiturilor mici este valabila in Europa, unde nu se a preconizeaza un an 2010 foarte bun. Unul dintre argumente il reprezinta si faptul ca producatorii auto au evitat sa puble rezultatele financiare aferente Batranului Continent. Spre exemplu, Ford este singurul jucator de pe piata care a relevat cifrele financiare destinate pietei europene si acestea sunt, intr-adevar, dezamagitoare. Specialistii sustin ca rezultatele Ford arata clar cat de precara este situatia in Europa, unde americanii au reusit sa-si creasca vanzarile cu 21% in primul trimestru si sa aiba un profit inainte de impozitare de 107 milioane de dolari. Daca este sa judecam comparativ cu primul trimestru din 2009 lucrurile stau mult mai bine, atunci Ford a inregistrat o pierdere de 585 de milioane de dolari.


Specialistii de pe piata recunosc ca este mult mai bine sa ai un profit minor decat sa ai pierderi consistente, insa vorbesc de cat de putin se poate castiga de pe urma unui business in Europa. Sergio Marchionne, CEO Fiat, a atras atentia asupra faptului ca nu se vor face bani in 2010 sau 2011, obiectivul fiind sa nu fie pierderi.


Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1999 :: 22.18MB