No SSO cookie

Analiza: Producatorii auto nu vor face bani in 2010

voteaza
(0/ 0)
Analiza: Producatorii auto nu vor face bani in 2010
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In pofida rezultatelor entuziasmante anuntate de producatorii auto in primul trimestru al anului, posibilitatea de a face profituri mari este scazuta.

 
 

Rezultatele financiare ale producatorilor auto din primul trimestru din 2010 au depasit toate asteptarile specialistilor. Insa, daca facem o analiza atenta vom observa cifrele industriei auto nu sunt atat de spectaculoase precum par, in conditiile in care rezultatele inregistrate in primul trimestru din 2009 au fost extrem de slabe. Cresterile inregistrate in primul trimestru din 2010 au fost raportate la ceea ce s-a intamplat in perioada similara din 2009 si de aici izvoraste senzatia de boom pe piata auto.
 

In 2009 oamenii nu au mai cumparat masini, iar producatorii au fost nevoiti sa produca pe stoc. In acest moment, in conditiile inc are stocurile au fost mari, livrarile s-au efectuat mult mai repede, iar vanzarile au fost ajutate de aceasta situatie. Realitatea este ca situatia nu este deloc atat de roza precum pare, in conditiile in care profiturile producatorilor sunt extrem de mici raportate la numarul solid al vanzarilor, intr-o perioada despre care se spune ca a fost cea mai buna pentru vanzarile pe piata auto din 2010.


Analistii sustin ca aceasta situatie a profiturilor mici este valabila in Europa, unde nu se a preconizeaza un an 2010 foarte bun. Unul dintre argumente il reprezinta si faptul ca producatorii auto au evitat sa puble rezultatele financiare aferente Batranului Continent. Spre exemplu, Ford este singurul jucator de pe piata care a relevat cifrele financiare destinate pietei europene si acestea sunt, intr-adevar, dezamagitoare. Specialistii sustin ca rezultatele Ford arata clar cat de precara este situatia in Europa, unde americanii au reusit sa-si creasca vanzarile cu 21% in primul trimestru si sa aiba un profit inainte de impozitare de 107 milioane de dolari. Daca este sa judecam comparativ cu primul trimestru din 2009 lucrurile stau mult mai bine, atunci Ford a inregistrat o pierdere de 585 de milioane de dolari.


Specialistii de pe piata recunosc ca este mult mai bine sa ai un profit minor decat sa ai pierderi consistente, insa vorbesc de cat de putin se poate castiga de pe urma unui business in Europa. Sergio Marchionne, CEO Fiat, a atras atentia asupra faptului ca nu se vor face bani in 2010 sau 2011, obiectivul fiind sa nu fie pierderi.


Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2175 :: 17.87MB