No SSO cookie

Analistii prezic falimentul Fisker

voteaza
(0/ 0)
Analistii prezic falimentul Fisker
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In ciuda analizelor financiare deloc favorabile si a deficitului bugetar, purtatorul de cuvant Fisker crede ca nu se poate inca vorbi despre decesul Fisker.

 
 

Analistii financiari, laolata cu cei ai industriei auto se intreaba, la aceasta ora, daca Fisker trece printr-o perioada vecina cu coma, fiind in pragul decesului, sau este doar o scurta stare de incertitudine, dupa care Fisker isi va reveni.

Producatorul Karma, prima masina electrica de lux, a concediat recent 65 de muncitori si contractori din Delaware si California, in acelasi timp in care a cerut o renegociere a detaliilor unui imprumut pe care doreste sa-l ia de la Departamentul pentru Elergie SUA (DOE).

Fisker a solicitat un imprumut de 529 milioane dolari de la DOE, insa a primit numai 200 milioane din suma ceruta, deoarece nu a putut proba capacitatile de productie si de livrare si in plus, are mari intarzieri pe liniile de productie.


Iata si motivatia perspectivelor sumbre care planeaza asupra companiei.
Administratia Obama exercita presiuni politice pentru reducerea cheltuielilor, drept care Fisker ar putea fi incapabil sa puna mana si pe restul de imprumut, cifrat la 336 milioane de dolari americani. Fara aceasta finantare, Fisker va iesi din afaceri. La aceasta se adauga faptul ca A123 Systems, compania care ar trebui sa furnizeze acumulatorii lithium-ion pentru Fisker, este de asemenea la un pas de inchidere.

Alte voci afirma ca A123 Systems este o afacere extrem de profitabila si ca un eventual investitor ar putea scoate profituri de pana la 700%, in urmatorii trei ani,  daca ar baga astazi bani in firma producatoare de acumulatori. Compania Fisker, prin purtatorul ei de cuvant, Roger Ormisher, a denumit perspectiva inchiderii A123 Systems ca pe un mic hop de pe un drum dealtfel neted. Ormisher a continuat sustinand ca productia Karma nu are de suferit din cauza problemelor avute de A123 Systems si ca Fisker a livrat deja 250 de unitati, iar restul imprumutului, de 336 milioane dolari sunt necesari dezvoltarii unui nou vehicul, mai accesibil ca pret de achizitie, Fisker Nina.
In plus, daca Fisker nu va putea obtine banii de la DOE, s-ar putea orienta catre alte surse de finantare.

In paralel, Orange County Register a publicat saptamana trecuta un raport din care reiese ca un investitor are de gand sa dea in judecata compania Fisker sub acuzatia de frauda. Daniel Wray, care a investit 210.000 dolari in Fisker, sustine ca a primit o notificare din partea companiei, prin care i se mai cereau 84.000 dolari, tot sub forma de investitie, altfel riscand sa piarda drepturile castigate odata cu achizitionarea primului pachet de actiuni.
Ormisher a declarat ca nu are cunostinta de acest caz, sau de un eventual proces.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3325 :: 18.68MB