No SSO cookie

Am testat Toyota Urban Cruiser!

voteaza
(0/ 0)
Am testat Toyota Urban Cruiser!
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro a testat Urban Cruiser cu motor 1.33 litri VVT-i si 100 de cai putere.

 
 
Toyota a lansat pe piata un SUV compact destinat marilor aglomeratii urbane. Asa cum ii spune si numele, Urban Cruiser se dedica mediului urban si reprezinta o alternativa serioasa la SUV-urile mari si poluatoare care au devin inoportune in marile orase. Japonezii de la Toyota au gandit un model rigid, cu un design modern si caracteristici tehnice maleabile condiitor urbane. Asa la luat nastere Toyota Urban Cruiser, un crossover cu un consum de masina mica.

Motor 1.33 litri VVT-i

Fara sa impresioneze cu nimic, motorul 1.33 litri VVT-i se aseaza cuminte sub capota lui Urban Cruiser si reprezinta o oferta interesanta pentru cei care imbratiseaza ideea de propulsor pe benzina. Vorbim de un motor a carui principala caracteristica este lentoarea de care da dovada. Cei 100 de cai sunt disponibili abia la 6.000 de rot/min, lucru care face dificil folosirea lor in totalitate intr-un mediu urban aglomerat. Un motor cu patru cilindri pe benzina nu putea avea o valoare impresionanata a cuplului maxim, 132 Nm la 3.800 rot/min este mult prea putin pentru a transforma vehiculul intr-o masinarie nervoasa. Nu doar valoarea cuplului maxim este mica ci si gradul inalt al turatiilor la care poate fi obtinut. In aceste conditii, nu poti trai speranta de a beneficia de un aport sportiv din partea modelului, dar te poti multumi cu gandul ca poti scoate un consum cat mai bun dintr-un motor pe benzina. Si nici nu este pre greu. Ajutati de genialul sistem Start-Stop, care opreste motorul la semafor in momentul in care ridici piciorul de pe pedala de abreiaj si pui schimbatorul pe liber.

La volanul lui Urban Cruiser


Prima dezamagire personala legata de Toyota Urban Cruiser-ul pe care l-am testat s-a legat de versiunea 1.33 litri VVT-i care nu era dotata cu tractiune integrala. Trecand peste aceste nazuri, nu putem spune ca ne-a deranjat rigiditatea modelului pe drumurile mai putin ortodoxe circulatiei publice, si nici nu ne-a impiedecat sa negociem curajos viraje destul de stranse pentru anumite viteze. Un mare merit pentru acest feeling de siguranta pe care il ai in moemntul in care fortezi nota intr-un viraj este dat de suspensiile care nu au fost gandite exclusiv pentru confort, pentru oras, si care fac dovada ca Urban Cruiser este nascut de undeva din ideea de salbaticie.

Design

Urban Cruiser este genul de model care seamana foarte mult cu mancarea chinezeasca, adica ori iti place de nu mai poti, ori nu o poti suferi. Cel putin asa ni s-a parut noua si asa am calculat din privirile cand zambitoare, cand repulsive ale trecatorilor care si-au facut timp sa studieze nitel noutatea nipona. Linia generala a modelului este una care imi place foarte mult. Iti da o siguranta clara a faptului ca stai intr-un model rigid, voluminos, un fel de SUV foarte mic, dar totusi un SUV. Designul frontal nu prezinta realizari artistice demne de premii internationale, dar exprima, si pentru fani doar asta conteaza, imaginea Toyota. Bara frontala masiva si grila bine definita dau agresivitate modelului Toyota, iar blocurile optice tind sa aduca prin forma lor ideea de stil. Privit din lateral, Urban Cruiser arata impecabil, fara sa iese in evidenta, dar prezinta structura unei masini sanatoase, bine inchegate. Designul portii posterioare mi s-a parut usor contradictoriu, haionul fiind prea adancit in comparatie cu eleronul care continua linia acoperisului si cu bara gigant care domina perspectiva. O idee de nepotrivire pentru gustul meu, un pas in plus pentru siguranta in opinia altora.


Pretul de pornire al lui Urban Cruiser este de 15.725 de euro cu TVA si include versiunea de 1.33 litri benzina, cu transmisie 4x2, in versiunea de echipare de baza. Echiparea de top asigurata de motorizarea 1.4 D-4D AWD are un pret de 21.585 euro, cu TVA inclus. Toyota Urban Cruiser este mai scump decat rivalii din segmentul sau, dar compenseaza prin faptul ca este un model al unei marci cu pretentii mult mai mari.

Citeste aici testul integral la Toyota Urban Cruiser!

Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.7863 :: 18.69MB