Skoda Octavia este o masina mai mult decat populara in Romania. Insa,
Skoda mai poate oferi si acum surprize fanilor romani, mai ales daca
vorbim de versiunile sport ale sedanului cehesc.
Desi nu se poate lauda cu aceeasi prestanta ca in cazul motorizarii pe
benzina, Skoda Octavia RS TDI ofera un propulsor cu caracter sportiv,
un Turbodiesel de 2.0 litri si 170 cai putere. Propulsorul Turbo Direct Injection de 2.0, cu geometrie ajustabila are
o putere maxima de 170 CP la 4200 rot/min. Ceea ce este genial la
TDI-ul de pe Octavia RS este cuplul maxim impresionant de 350 Nm,
disponibil de la 1800 rot/min. Acest lucru face ca o simpla apasare a
pedalei de acceleratie sa dea o prima imagine despre calitatile
sportive ale modelului din Cehia. Motorul diesel isi arata coltii cand
vine vorba de consum.
Cu o valoarea medie de 6.5 litri la 100 km, Octavia RS se poate lauda
cu una dintre cele bune cifre din clasa sportivelor diesel.
Nu va asteptati la o masina sport, in sensul pur al cuvantului, ci mai
degraba la o masina sportiva. Octavia RS este un model care raspunde si
altor criterii decat cele strict sport. Skoda Octavia RS nu
impresioneaza la capitolul performante, nu impresioneaza in mod
absolut, dar se remarca ca un sedan sprinten si puternic. Modelul Octavia RS se evidentiaza fata de parintele sau Octavia prin
mai multa rigiditate, suspensii si frane sport, o garda la sol coborata
cu 12 mm si o directia mult mai precisa, elemente esentiale care
raspund unui stil de pilotaj agresiv.
Noul Skoda Octavia RS TDI este comercializat de Brady Auto la pretul de 20.068 de euro fara TVA, pretul total ajungand la 23.881 euro cu TVA. Octavia RS se poate impune cu atitudinea sa sportiva la un pret destul de avantajos pentru acest segment de automobile.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!