Un mare atu pentru SEAT Altea XL este acela ca, desi este o masina
destinata familiilor numeroase, pastreaza caracteristici sportive in
privinta designului si a comportamentului dinamic. Pretul de pornire al
unui Altea XL
Desi lansat de curand, Altea XL a inceput sa faca furori in Europa. Prima distinctie a noului MPV vine
din partea juriului „Masina Nr. 1 in Polonia”, care a acordat modelului
SEAT Altea XL premiul special pentru design. Acest premiu se adauga la
lista numeroaselor distinctii primite de gama Altea, care, in 2004, a
fost declarata „Cea mai frumoasa masina din lume”.
„Masina Nr. 1 in Polonia” face parte din competitia „Auto 1 in Europa”,
care este organizata in 25 de tari de pe „Batranul Continent”. Ceremonia de
Noul model SEAT a creat o impresie foarte buna presei internationale,
dupa testele efectuate in toamna anului trecut in Barcelona. Astfel,
publicatii de top la nivel european, precum Whatcar?, Autocar Marea
Britanie, Car Magazine, Auto Express, au apreciat Altea XL dupa cum urmeaza:
„Altea XL este foarte usor de manevrat, are un comportament foarte bun si este o masina foarte practica” – Auto Express
„Altea XL ofera o abordare distincta a segmentului MPV, oferind spatiu
„Modelul break/hatchback/MPV de la SEAT ofera mai multe avantaje in
varianta marita. Altea XL ofera foarte mult spatiu si este mult mai
practic decat modelul original, dar pastreaza caracteristicile dinamice
ale acestuia” – Autocar Marea Britanie
„Desi ofera o suspensie mai confortabila decat Altea, noua Altea XL isi
pastreaza comportamentul rutier foarte bun si este foarte usor de
manevrat” – Car Magazine
„Oferind un habitaclu foarte spatios si un design sportiv, in nota
SEAT, Altea XL este un MPV cu calitati dinamice excelente” - Autocar
Romania
Noul Altea XL este bazat pe platforma modelului Altea, lansat de SEAT
in 2004, oferind in plus o lungime mai mare cu 18,7 centimetri,
portbagaj cu volum de 532 de litri si numeroase posibilitati de
reorganizare a interiorului.
Scaunele din spate pot fi deplasate longitudinal inainte cu 14
centimetri, marind capacitatea portbagajului cu 100 litri si oferind o
capacitate totala de 635 litri, ceea ce inseamna ca Altea XL dispune de
un spatiu de depozitare mai mare decat toti competitorii sai. Mai mult,
cand scaunele din spate sunt complet rabatate in fata, capacitatea
creste pana la valoarea impresionanta de 1.604 litri.
In Altea XL, pasagerii se pot bucura de un spatiu generos si pe
scaunele din spate, care pot fi deplasate inapoi cu 2 centimetri in
plus fata de Altea, creand mai mult spatiu pentru picioare si
mentinand, in acelasi timp, o capacitate a portbagajului de 517 litri.
Cu aceasta configuratie, scaunele din spate au o posibilitate totala de
deplasare de pana la 16 cm. In privinta scaunelor din fata, in noul
Altea XL – ca si in Altea – acestea se evidentiaza printr-o pozitie
ridicata, cu 80 de milimetri mai sus decat la un automobil din clasa
compacta precum León. Acesta este un avantaj real pentru cei ce vor sa
se bucure de o perspectiva mai larga asupra drumului pe care il parcurg.
Siguranta este una dintre cele mai importante dotari pentru clientul
care achizitioneaza un automobil pentru intreaga familie. Ca membru al
gamei Altea, care a obtinut 5 stele la testele Euro NCAP, noul Altea XL
este unul dintre cele mai sigure automobile de pe piata. Alaturi de
cele sase airbag-uri care reprezinta dotarea standard pentru intreaga
gama (airbag-uri pentru sofer, pasagerul din fata, airbag-uri laterale
fata si cortina), airbag-urile laterale spate pot fi comandate acum ca
dotare optionala. De asemenea, Altea XL dispune in dotarea standard si
de sistemul de control al tractiunii TCS, de ultima generatie ESP, ABS,
EBA sau DSR (Driving Steering Recommendation), care mareste
stabilitatea autovehiculului.
Modelul Altea XL ofera din start doua variante de motorizare pe
benzina: un motor 1,6 litri cu o putere de 102 CP si un motor 2.0 FSI
de 150 CP (disponibil numai pentru transmisia Tiptronic cu sase trepte
de viteza). Variantele de motorizare diesel dispun de bine-cunoscutele
motoare: 1.9 TDI de 105 CP, 2.0 TDI de 140 CP (cu optiunea pentru cutia
de viteze DSG Tiptonic in sase trepte) si 2.0 TDI de 170 CP. Gama
cuprinde trei nivele de echipare: Reference, Stylance si Sport-Up.
Altea XL ofera dotari standard precum: aer conditionat semiautomat,
radio CD MP3, mufa pentru intrarea auxiliara si sase difuzoare, senzor
al presiunii in pneuri, jante de otel de 16 toli,proiectoare de ceata,
bare pentru portbagaj negre, tempomat si computer de bord, geamuri fata
si spate actionate electric, oglinzi exterioare actionate electric,
incalzite si pliabile electric, capac flexibil pentru portbagaj si
scaun reglabil pe inaltime pentru sofer. De asemenea, versiunile
superioare dispun deopt difuzoare si comenzi integrate in volan,
senzori de ploaie si lumina, sistemul climatronic, bare pentru
portbagaj cromate, oglinzi exterioare in culoarea caroseriei, scaune
pentru sofer si pasagerul din fata cu reglare in zona lombara si pe
inaltime, functiile de iluminare “Coming home” si “Leaving home”, jante
din aliaj de 17 toli, precum si suspensii si scaune sport. Printre
dotarile optionale ale masinii se mai afla sistemul de navigatie cu
ecran color sau alb-negru de 6,5 toli, sistemul Bluetooth pentru
telefon, farurile bi-xenon adaptive, trapa din sticla actionata
electronic, tapiterie din piele, scaune incalzite, conexiune iPod sau
USB pentru playere MP3 sau senzori de parcare.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!