No SSO cookie

Afla cat vei plati RCA-ul in 2010!

voteaza
(0/ 0)
Afla cat vei plati RCA-ul in 2010!
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Anul acesta a intrat in vigoare noul sistem de calcul al RCA-ului.

 
 

Incepand de la 1 ianuarie 2010 a intrat in viguare noul sistem bonus-malus pentru asigurarile de raspundere civila auto (RCA). Astfel, soferii care nu au fost implicati in accidente rutiere vor plati cu 10% mai putin din valoarea RCA in noul an.

"Pentru soferii care nu au avut daune in 2009, tariful politei RCA va fi redus cu 10%” a anuntat presedintele CSA, Angela Toncescu. Sistemul bonus-malus se va extinde pe o perioada mai mare, iar soferii care nu vor avea niciun incident timp de sapte ani consecutivi vor ajunge sa plateasca cu 50% mai putin.

Desi scaderea tarifelor pe un an este de doar 10% pentru un sofer, cresterea tarifului in caz de accident este semnificativ mai mare. Astfel, un sofer implicat intr-un accident rutier va plati cu 45% mai mult iar un sofer implicat in doua accidente rutiere intr-un an va plati anul urmator un RCA cu 200% mai scump.

Presedintele CSA a justificat acest sistem inegal prin raportarea la cei 90% dintre soferii romani care sunt disciplinati in trafic si nu produc incidente rutiere.

Preturile pentru RCA difera semnificativ in functuie de companie de asigurari. Astfel, pentru un model cu capacitate cilindrica de pana la 1.400 cmc se pot plati aproximativ 300 de lei pe an, cel mai bun pret oferit de piata. Oferta asiguratorilor ii plaseaza in topul reducerilor pe cei de la Astra Asigurari si ABC Asigurari, in timp ce preturi cele mai mari pentru categoria de automobile mentionata mai sus se gasesc de departe la cei de la Groupama, unde RCA-ul costa dublu, si mai ales cei de la Generali Asigurari, unde RCA-ul ajunge la peste 1200 de lei pentru un model auto cu capacitate cilindrica de 1.400 cmc.


Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2050 :: 19.27MB