No SSO cookie

Accidentele rutiere

voteaza
(0/ 0)
Accidentele rutiere
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Accidentele rutiere produc pagube de circa trei miliarde de euro economiei nationale.

 
 
Aproximativ 3.000 de persoane mor anual pe soselele romanesti, pagubele produse anual economiei fiind de circa trei miliarde de euro, potrivit datelor Centrului Regional pentru Siguranta Rutiera (IRSA).
"Costurile economice si sociale ale accidentelor depasesc doi la suta din Produsul Intern Brut, astfel incat aceste costuri ajung la circa trei miliarde de euro pe an. Aici intra in special pierderile pe care economia le are, deoarece foarte multi decedati in accidente nu-si mai aduc contributia la economie", a declarat directorul general de la Centrului Regional Pentru Siguranta Rutiera (IRSA), Dana Voicu - Baciu.
Potrivit datelor asociatiilor non-guvernamentale implicate in siguranta rutiera, gradul de severitate al accidentelor plaseaza Romania pe ultimul loc in Europa, cu o medie de 1/4, in urma Rusiei, Ucrainei sau Bulgariei cu rapoarte de 1/6, 1/7 si 1/8 si mult in urma tarilor cu traficul cel mai sigur din Europa, Marea Britanie(1/93), Germania(1/63) Austria si Italia (1/53).
Astfel, din 1990 si pana in prezent, soselele din Romania au facut mai multe victime decat un razboi, cu peste 40.000 de morti si sute de mii de raniti.
"Potrivit unui raport al Comisiei Europene, din patru membri ai unei familii din Romania, unul moare intr-un accident de circulatie, ceea ce produce pagube sociale si economice imense", a spus Dana Voicu - Baciu.
Potrivit rapoartelor europene, in Romania riscul de deces in accidente rutiere este de sapte ori mai mare decat in Marea Britanie.
"Cauzele principale ale accidentelor de circulatie din Romania sunt viteza excesiva si mixul de trafic, adica existenta unor carute amestecate printre scutere, motorete si automobile moderne", a precizat Virgil Vochina, cunoscut realizator de emisiuni dedicate sigurantei circulatiei.
Acesta a precizat ca o alta sursa de ingrijorare este faptul ca, desi drumurile nationale traverseaza foarte multe sate, nu exista amenajari pentru traficul lent si pentru pietoni. Starea precara a sigurantei rutiere in Romania este determinata si de alte caracteristici printre care infrastructura saraca, lipsa unei capacitati reale de a determina in starea sigurantei rutiere, semnalizarea rutiera proasta si slaba calitate a autovehiculelor.
"In Romania exista un consiliu interministerial pentru siguranta circulatiei care nici nu cred ca s-a intrunit. De asemenea, Compania Nationala de Drumuri are un departament pentru siguranta rutiera care nu a avrut niciun rezultat in ultimii zece ani. Cerem ca aceste institutii sa utilizeze banii cu responsabilitate si sa dispara politica 'mortul este de vina'", a spus vicepresedintele Asociatiei Victimelor Accidentelor de Circulatie (AVAC), Adrian Ionescu.
Reprezentantii ONG-urilor de profil au acuzat lipsa de eficienta a politicilor pentru reducerea numarului de accidente, precum si neaplicarea programului de studiu in scoli al normelor de siguranta rutiera.
De asemenea, ritmul de dezvoltare a infrastructurii este foarte lent. Intr-un studiu comparativ al European Environment Agency din 2006, in ultimii 15 ani Romania se plaseaza pe ultimul loc in ceea ce priveste dezvoltarea infrastructurii, cu o crestere de doar 0, 9 la suta, in timp ce Lituania, Malta si Cipru au inregistrat cele mai mari cresteri in lungimea retelei rutiere, cu 51 la suta, 35 la suta, respectiv 28 la suta.
De asemenea, cea mai scazuta densitate a retelei rutiere se inregistreaza tot in Romania.
Potrivit datelor Politiei Romane, in primele trei luni ale anului 2008 s-au produs 2.017 accidente rutiere, cele mai dese accidente fiind inregistrate in zilele de sambata si duminica, in intervalul orar 8,00 - 16,00, cele mai grave accidente petrecandu-se in intervalul orar 16 - 24.
Avand in vedere ca in 2007 au avut loc circa 6.000 de accidente rutiere, numarul acestora ar putea creste in acest an, sustin reprezentantii asociatiilor de profil.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de Anonim

Decit investitii in o gramada de programe de studiu cum se poate reduce numarul de accidente si alte "fantome" mincatoare de bani ar trebui pornit totul de la baza: marcarea corecta a drumurilor, plasarea corecta a semnelor de circulatie (doar pe dealul Padurea Bogatii sint trei semne de "depasirea permisa" plasate in curbe fara vizibilitate, prezenta mai mare a politistilor pe sosele (nu doar la vinatoare cu radarul) precum si un mai mare control asupra Scolilor de soferi.

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1606 :: 22.1MB