No SSO cookie

A fost inaugurat Renault Technologie Roumanie!

voteaza
(0/ 0)
A fost inaugurat Renault Technologie Roumanie!
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Renault a inaugurat astazi la Titu singurul centru tehnologic din industria auto existent in Europa Centrala si de Est. Renault Technologie Roumanie este cel mai mare centru tehnologic al grupului din afara Frantei.

 
 

Renault Technologie Roumanie a inaugurat astazi, 15 septembrie 2010, Centrul Tehnic Titu, in prezenta Presedintelui Romaniei, Traian Basescu, si a lui Patrick Pelata, Director General Delegat pentru Operatiuni al Renault. Centrul de la Titu vine in completarea centrelor de incercari de la Aubevoye si Lardy din Franta si este dedicat in principal optimizarii vehiculelor si organelor mecanice din gama Entry (M0).

Situat pe un teren de 350 ha, la jumatatea distantei dintre uzina Dacia de la Pitesti si birourile de proiectare ale Renault Technologie Roumanie (RTR) de la Bucuresti, Centrul realizeaza incercari pentru vehicule si componente mecanice ale Grupului Renault. Parte integranta a Renault Technologie Roumanie, Titu completeaza dispozitivul de inginerie al Grupului. Centrul cuprinde 100 de bancuri de incercari, destinate vehiculelor intregi si componentelor acestora (amortizoare, punti, Grup Motopropulsor etc.). Acestea permit recrearea unor conditii de functionare extreme: rezistenta la frig, simulator de expunere la soare, cabina de ploaie etc. Pentru a analiza comportamentul vehiculelor sunt prevazute zece tipuri de piste, cu o lungime totala de 32 de km. Inelul de viteza, pistele deformate, zona de proiectie sub caroserie sau zonele de apa reproduc conditii de rulare a masinilor pe care clientii le pot intalni in toata lumea.
 

Bancurile si pistele de incercari vor permite inginerilor romani sa testeze si sa optimizeze noi modele de vehicule si de organe mecanice. Astfel, clientii vor beneficia de masini la cel mai bun nivel din punct de vedere al performantei, al calitatii, al confortului, al securitatii si andurantei. Primele echipe s-au instalat la Titu in iunie 2010 si pana la sfarsitul anului, Centrul va avea o echipa de 300 de persoane. Primele incercari pe piste sunt prevazute pentru luna octombrie 2010.

Centrul Tehnic Titu reprezinta o investitie de 166 de milioane de euro. Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare a finantat constructia centrului cu 44 de milioane de euro. Prin aceasta investitie BERD sustine singurul grup auto cu activitati de design, inginerie si productie in regiune si un proiect cu impact major asupra competentelor de inginerie ale companiei si furnizorilor sai.

Santier

Santierul a fost inaugurat in prezenta oficialilor Renault si a autoritatilor romane pe 18 septembrie 2008. Constructia centrului a fost realizata cu antreprize exclusiv romanesti, cu aproximativ 500 de muncitori romani. In timpul celor aproape 950.000 de ore de lucru, nu a avut loc  niciun accident de munca. Mijloacele de incercare au fost produse de furnizorii de sisteme de testare ai Renault la nivel mondial si utilizeaza cele mai avansate tehnologii in domeniu.  

Centrul Tehnic Titu si mediul inconjurator

Pe toata durata constructiei, santierul a respectat cu strictete normele europene privind protectia mediului inconjurator. La fel ca toate celelalte locatii industriale ale Renault, Centrul Tehnic Titu va solicita certificarea ISO 14001 inca din primul sau an de functionare. O politica stricta de protectie a mediului inconjurator a fost implementata, pentru a asigura un consum redus de apa si energie, managementul deseurilor si controlul emisiilor. Au fost create zone speciale de triere si stocare a deseurilor. De asemenea, in viitorii ani, in zona pistelor se vor planta sute de arbori, pentru a reduce poluarea atmosferica si sonora generata de vehiculele testate.

Robert Gherghe

 

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4325 :: 22.18MB