No SSO cookie

A debutat productia noului BMW Seria 3 la Munchen

voteaza
(0/ 0)
A debutat productia noului BMW Seria 3 la Munchen
Noutati-auto · · 3 Comentarii
Nota utilizator
0.0

BMW Group a investit o jumatate de miliard de euro in constructia noului BMW Seria 3 la uzina din Munchen, acolo unde productia a debutat luni, 28 octombrie 2011.

 
 

"BMW Seria 3 este cel mai important model aflat in productia de serie a BMW Group, precum si modelul cu cele mai importante vanzari din intregul segment premium. Pentru a avea certitudinea ca a sasea generatie BMW Seria 3 va parasi linia de productie cu aceeasi calitate inegalabila, am investit aproximativ 500 milioane de euro in uzina numarul unui de la Munchen. Iar acest lucru a insemnat garantarea a 9.000 de locuri de munca", a declarat Frank-Peter Arndt, membru in Consiliul Director al BMW AG si director pentru productie.

Cu putin inainte de startul productiei noului BMW Seria 3 Sedan, Christian Ude - primarul orasului Munchen - si Manfred Schoch, presedintele Consiliului Supervizor al BMW Group, au vorbit si ei in fata unei numeroase audiente formata din angajatii uzinei BMW din Munchen.

"Ca rezidenti in Munchen, ne putem considera norocosi ca productia noului Seria 3 se realizeaza aici, ceea ce reprezinta un semnal clar si impresionant al angajamentului pe care BMW il are fata de Munchen", a spus Christian Ude. "BMW este nu numai unul dintre principalii angajatori si platitori corporate de taxe, ci contribuie in mod activ si la bunastarea orasului."

Manfred Schoch a completat: "Pentru aceasta realizare din partea uzinei din Munchen, un merit il au si angajatii - foarte motivati si implicati -, care au investit eforturi deosebite si o daruire deplina in asigurarea faptului ca aceasta locatie isi mentine atractivitatea si avantajul competitiv".

Lansarea productiei celei de-a sasea generatii BMW Seria 3 reprezinta startul unei noi ere la uzina numarul unu din Munchen. Investitiile s-au facut, printre altele, in echipamente inovatoare de productie si tehnologii revolutionare de fabricatie. Acestea sunt parte a unei strategii pe termen lung al carei obiectiv este consolidarea competitivitatii si a viabilitatii viitoare pentru uzina din Munchen. Astfel sunt garantate 9.000 de locuri de munca in capitala landului Bavaria. Pentru a realiza acest obiectiv, BMW Group a semnat, la sediul central, un angajament special cu privire la responsabilitatea sociala.

Uzina de la Munchen este un punct strategic al retelei mondiale de productie pe care o detine BMW Group. Fabrica este punctul principal de productie a noului BMW Seria 3.

Furnizarea pentru toate regiunile mapamondului se va face direct de la uzina numarul unu pentru a se asigura o lansare simultana pe piata. In plus, uzina de la Munchen este cea care determina secventa de asamblare si arhitectura proceselor pentru productia BMW Seria 3 in numele intregii retele de productie. Datorita unor procese standardizate de fabricatie si a unor sisteme eficiente de productie, punctul maxim la uzina de la Munchen va fi atins intr-un timp scurt. La doar trei luni de la startul productiei BMW Seria 3 Sedan se va atinge capacitatea maxima de productie - 680 de unitati pe zi. La acel moment, capacitatea totala a uzinei va depasi 900 de automobile pe zi.

Localizarea uzinei in cadrul orasului inseamna cateva provocari speciale pentru locatia BMW din Munchen. Infrastructura complexa de productie, care se intinde pe o suprafata totala de aproximativ 700.000 metri patrati, presupune o densitate foarte mare. Cel mai important model produs in serie de constructorul premium din Bavaria este fabricat pe cinci niveluri diferite. Coordonarea buna intre productie, logistica, transport si administratie - totul intr-un spatiu limitat - este o realizare care poate fi considerata un tur de forta in industria auto din prezent.

Pentru a asigura cel mai inalt nivel de precizie si eficienta, noile structuri de productie au fost create pentru toate zonele de fabricatie.

Astfel, productia celei de-a sasea generatii BMW Seria 3 beneficiaza, de exemplu, de o presa noua, mai mare. Cu 17 lovituri pe minut, aceasta instalati se numara printre cele mai avansate la nivel mondial. Zilnic, presa prelucreaza 600 de tone si dezvolta o forta de apasare cuprinsa intre 650 si 2.500 de tone. Astfel, intr-un interval de numai 12 zile, acest utilaj foarte performant proceseaza aceeasi cantitate de otel ca cea care a fost necesara la constructia Turnului Eiffel din Paris. In plus, noua infrastructura de productie asigura si cea mai mare economie de spatiu sau debitarea optima a materialului. Pe langa acestea, respectiva presa permite o imbunatatire a calitatii si a eficientei.

Pentru productia noului BMW Seria 3, vechiul atelier pentru caroserii a fost demolat pentru a face loc unei cladiri complet noua. In acelasi timp, au fost montati numerosi roboti noi, unii dintre acestia operand anterior la uzina din Leipzig. Aceste sinergii au o contributie importanta la reducerea costurilor si la asigurarea unei utilizari durabile a resurselor. In plus, sunt utilizati si roboti cu laser de ultima generatie sau roboti avansati de sudura. Acum, acest proces modern la temperatura redusa este utilizat de doua ori mai des la BMW Seria 3 comparativ cu generatia anterioara a modelului, inlocuind partial sudura punctiforma conventionala. Tehnica inovatoare imbunatateste semnificativ etansarea si prevenirea coroziunii.
Caroseria rigida a noului BMW Seria 3 ofera dinamica, confort si siguranta mult imbunatatite, chiar daca este mai usoara cu aproximativ 45 de kilograme fata de versiunea anterioara.

La vopsitorie au fost montati noi roboti care realizeaza o etansare perfecta, etansare pe muchii si sub-etansare. In plus exista si o noua masina de spuma pentru izolare fonica. Aceasta introduce material izolant fonic in cavitati, unde se transforma in spuma. Rezultatul este o izolare fonica mult mai buna intre compartimentul motor si habitaclu, ceea ce sporeste confortul interior.

In atelierul de asamblare, arhitecturile modulare standardizate ale produselor si proceselor asigura un nivel ridicat al productivitatii si variabilitatii. Procesul de productie al noului BMW Seria 3 aplica sistematic strategia BMW Group de productie a mai multor versiuni pe aceeasi linie principala de asamblare. Cu alte cuvinte, diferite variante ale unei game de model sunt construite simultan pe aceeasi linie de productie. Cu aceste procese inovatoare de productie, noi facilitati de fabricatie si tehnologii de ultima ora, uzina din Munchen impune standarde exemplare in ceea ce priveste productia durabila si cu spirit ecologic. Printre masurile de modernizare se numara si reconstructia centrului de logistica, bunuri interne (goods inwards) si punerea in functiune pentru a asigura furnizarea de materiale spre linia de asamblare.

Prin noul BMW Seria 3, BMW a reusit sa implementeze procese de productie care au eliminat, practic, reziduurile nereciclabile si au redus aproape complet generarea de deseuri solide, apa reziduala si emisii, in timp ce zgomotul si vibratiile au fost reduse la minimum. Acum, cantitatea de deseuri nereciclabile rezultata de la fiecare automobil a fost redusa la aproximativ opt grame.

In plus, peste 60% dintre masinile care parasesc uzina sunt transportate si livrate pe calea ferata. Datorita unei gestiuni foarte eficiente a resurselor, uzina din Munchen reprezinta un punct de reper al productiei automobilelor si in privinta protectiei mediului. O alta prioritate majora a fabricii bavareze este dezvoltarea relatiilor de buna vecinatate. De exemplu, se acorda o atentie deosebita protejarii rezidentilor locali de zgomotul produs de uzina. Masurile de reducere a poluarii fonice includ utilizarea unor solutii inovatoare (amortizoare, echipamente de ventilatie si lambriuri antifonice), precum si a unei logistici optimizate pentru transport. Mirosul de la vopsitorie este evitat prin sisteme revolutionare de filtrare si oxidanti termici regeneratori. Pe langa acestea, toate procesele de productie sunt monitorizate in permanenta, evaluandu-se si impactul asupra rezidentilor locali.

Productia la principala uzina din Munchen a inceput in 1922. In prezent, aproximativ 9.000 de oameni, proveniti din peste 50 de tari, sunt angajati aici. Numai in 2010, aproape 206.000 de masini au parasit liniile de asamblare aflate in centrul unei zone rezidentiale, cu impact minim asupra regiunii si mediului.

La uzina din Munchen a fost implementata schema "Today for Tomorrow". Obiectivul acesteia - in special din punct de vedere demografic - este crearea locurilor de munca intr-o maniera ergonomica, ce ia in considerare cerintele unei forte de munca a carei medie de varsta este in crestere.

Uzina din Munchen este parte integranta a retelei de productie pe care BMW Group o detine la nivel mondial si este fabrica principala pentru noul BMW Seria 3. Alaturi de facilitatile principale din atelierul de caroserii, vopsitorie si liniile de asamblare, uzina din Munchen cuprinde si un laborator, un atelier de presa, unul pentru productia motoarelor si a uneltelor, precum si pentru fabricarea echipamentelor de interior si a scaunelor. Astfel, reuneste cele mai diverse abilitatii si competente ale productiei automobilelor intr-o maniera unica si exemplara.

In prezent, productia cuprinde BMW Seria 3, motoarele BMW pe benzina, precum si propulsoarele superperformante pentru modelele BMW M sau Rolls-Royce. De asemenea, sunt produse uneltele de presare si componentele de caroserie pentru reteaua mondiala BMW Group. Pana in prezent, la uzina BMW din Munchen au fost produse peste 8,5 milioane de automobile.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (3)

scris de carmenflorin

BMW face cele mai bune masini, arata foarte bine. Asta este lumea evolueaza.

scris de ovyy

BMW Seria 3 este o masina reusita, fiind pe placul romanilor cu bani.

scris de sims

o investitie marisoara

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1979 :: 17.8MB