Rezultatele realizate de noile modele Honda confirmă atenția acordată capitolului siguranță indiferent că vorbim despre componenta pasivă sau activă. Testate intern înainte de lansarea oficială pe piața din Europa, noile modele au confirmat tehnologiile avansate folosite de Honda pentru a oferi pasagerilor cel mai înalt nivel de siguranță.
Noul Jazz a reușit o performanță importantă fiind doar al doilea model din segmentul B care a reușit calificativul maxim de 5 stele după noua schemă de testare implementata de EuroNCAP pentru anul 2015.
Ambele modele Honda beneficiază în standard de sistemul CTBA (City Brake Active) ce se bazează pe o cameră video pentru a scana zona din fața mașinii și a detecta posibilitatea unei coliziuni cu mașina din față. Atunci când algoritmul sistemului CTBA consideră că există un risc de coliziune sunt emise avertizări vizuale și acustice. În cazul în care șoferul nu reacționează la aceste avertizări sistemul frânează automat mașina. Acest sistem este destinat mediului urban și funcționează până la viteza maximă de 30 km/h.
Lista de echipamente de siguranță oferite standard pentru noile Jazz si HR-V include airbaguri frontale, laterale și tip cortină, centuri cu pretensionare pentru toți pasagerii și tetiere active pentru pasagerii din față.
Pe lângă dotările enumerate mai sus, echipările Elegance (HR-V) și Confort (Jazz) oferă standard pachetul de asistență ADAS ce include sistemele Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Limiter, High Beam Support System și Lane Departure Warning.
Sistemul Intelligent Speed Limiter (premieră pentru gama Honda) corelează funcțiile unui limitator de viteză clasic cu informațiile primite de la sistemul Traffic Sign Recognition (ce detectează și afișează limitele de viteze pe ecranul digital din zona cadranelor de bord). Rezultatul final este un limitator de viteză inteligent care setează pragul superior de viteză conform cu indicatoarele detectate de sistemul Traffic Sign Recognition pentru a minimiza șansele de depășire a vitezelor legale.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!