No SSO cookie

2008- Un an record pentru Volkwagen

voteaza
(0/ 0)
2008- Un an record pentru Volkwagen
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Volkswagen a obtinut cele mai bune rezultate din istoria concernului in domeniul vanzarilor, cifrei de afaceri si profitului

 
 
Pentru prima data a fost inregistrat un randament al investitiilor cu o valoare de doua cifre

Winterkorn: "Ne mentinem obiectivele pentru anul 2018"

Dezvoltarea autovehiculelor si sistemelor de propulsie se afla in centrul atentiei

Anul trecut, in ciuda deteriorarii dramatice a conditiilor cadru, concernul Volkswagen si-a atins obiectivele in domeniul vanzarilor, al cifrei de afaceri si al rezultatelor inregistrand valori istorice. in conditiile unei cresteri a vanzarilor cu 1,3 procente la 6,3 milioane de autovehicule, cifra de afaceri s-a majorat cu 4,5 procente la 113,8 miliarde euro. Rezultatul operational de 6,3 miliarde euro a depasit valoarea din anul precedent cu 3,0 procente. Dupa impozitare, s-a inregistrat un profit de 4,7 miliarde euro (plus 13,7 procente). "Pentru Volkswagen, 2008 a fost un an bun, cu succese deosebite. La nivelul intregului concern, am depus eforturi enorme pentru a realiza obiectivele noastre ambitionase si am reusit ce ne-am propus. Concernul Volkswagen s-a tinut de cuvant", a afirmat ieri, prof. dr. Martin Winterkorn, presedintele consiliului de administratie al Volkswagen cu ocazia prezentarii bilantului in Wolfsburg. Acest rezultat este si dovada unei performante deosebite la nivel de echipa. "Concernul Volkswagen a demonstrat ca se poate remarca pozitiv si in conditii nefavorabile. Acesta ramane obiectivul nostru pentru anul curent", a completat Winterkorn. "in acest sens, privim catre perioada care va urma crizei. Pentru ca un lucru este cert: piata automobilelor va reprezenta din nou o atractie. Iar concernul Volkswagen se pregateste consecvent pentru aceste vremuri."

In anul 2008, Volkswagen a inregistrat pentru prima data un randament al investitiilor cu o valoare de doua cifre pentru activitatea concernului in sectorul automobilelor, cu 10,9 procente dupa 9,5 procente pe parcursul anului precedent. Astfel a demonstrat rentabilitatea cheltuielilor actuale de capital si si-a depasit propriul obiectiv de rentabilitate minima de 9 procente. "Prin dezvoltarea noilor modele cu tehnologii inovatoare si gratie soliditatii noastre financiare beneficiem de o pozitie foarte buna in comparatie cu concurenta in acest mediu afectat in prezent de criza", a afirmat directorul financiar Hans Dieter Pötsch. "Pentru prima data in istoria concernului Volkswagen am obtinut un randament al investitiilor cu o valoare de doua cifre. Este o performanta remarcabila a firmei noastre si demonstreaza in mod impresionant ca am reusit sa imbunatatim sistematic profitul operational in conditiile mentinerii unei discipline in domeniul investitiilor", sustine Pötsch.

In ciuda provocarilor deosebite datorate deteriorarii semnificative a mediului, pentru anul 2008 a fost posibila o crestere a rezultatului operational in cadrul concernului de la 6,2 miliarde euro la 6,3 miliarde euro. Un rezultat pozitiv deosebit a fost oferit in special de costurile de productie reduse cu un miliard de euro. "Acesta reprezinta o baza pozitiva pentru a face fata provocarilor actuale in industria automobilelor si a intensifica eforturile noastre", a sustinut Pötsch. "In special,ca urmare a disciplinei noastre consecvente in domeniul costurilor si a optimizarii proceselor noastre am reusit sa asiguram pe termen lung profitabilitatea si, prin aceasta, capacitatea concurentiala a concernului", a subliniat Pötsch. "In lipsa scaderii dramatice de pe pietele de automobile, rezultatul nostru ar fi atins o noua dimensiune ", a adaugat Winterkorn. Dupa impozitare, profitul in valoare de 4,7 miliarde euro s-a majorat cu 13,7 procente. Ca urmare a modificarilor in cadrul reformei normelor fiscale aplicabile societatilor comerciale din Germania s-a redus volumul impozitului pe profit.

Consiliul de administratie si comisia de supraveghere propun adunarii generale sa majoreze dividendele la 1,93 (1,80) euro per actiune initiala si 1,99 (1,86) euro per actiune privilegiata.

In anul 2008, concernul Volkswagen a investit aproximativ 6,8 miliarde euro pentru extinderea gamei de produse si pentru realizarea noilor centre de productie din Rusia si India. in acest sens, in centrul atentiei s-a aflat dezvoltarea seriei BlueMotion si realizarea de tehnologii care sa permita un consum redus de carburant pentru autoturismul ecologic al viitorului.

Piete

Pe parcursul anului trecut, la nivelul intregului concern, au fost lansate pe piata 52 de modele noi, versiuni ulterioare si variante perfectionate. "in prezent, concernul Volkswagen dispune de cea mai atractiva si mai bine vanduta gama de modele din industria automobilelor", sustine Winterkorn. in conditiile unei scaderi cu 6 procente a pietei automobilelor, cel mai mare producator de automobile din Europa a obtinut o majorare a numarului de unitati livrate, castigand cote semnificative pe alte piete importante. in acest context, regiunile cu cea mai intensa rata de crestere au fost America de Sud, Asia-Pacific, precum si China, unde au fost livrate pentru prima data peste un milion de autovehicule (+12,5 procente). in Germania, concernul a livrat 1,06 milioane autovehicule (+0,5 procente) si a obtinut rezultate superioare in comparatie cu media inregistrata pe piata (-1,8 procente). in acelasi timp, cota de piata s-a majorat cu 0,9 puncte procentuale la 33,6 procente. Cea de-a treia piata ca volum a concernului, este vorba despre Brazilia, cu 633.300 de unitati livrate (+8,9 procente), a contribuit la rezultatul pozitiv in domeniul vanzarilor. Cu 314.500 de unitati vandute (-4,5 procente), Volkswagen of America a rezistat in contextul unei scaderi semnificative a pietei generale (-18,0 procente). Prin decizia de a realiza o noua fabrica in Tennessee si mutarea firmei in Virginia, Volkswagen of America a creat conditii importante pentru un viitor de succes in SUA.

Marci si domenii de activitate

Suplimentar fata de lansarea pe piata a noilor modele, precum Passat CC si Scirocco, in centrul atentiei Volkswagen s-a aflat noul Golf. Rezultatul operational pe parcursul anului comercial precedent s-a majorat cu 40 de procente, la 2,7 (1,9) miliarde euro. Pierderile datorate cursului actual de schimb au fost acoperite foarte bine prin reducerea costurilor fixe si imbunatatirea cheltuielilor de productie. Pentru prima data in istoria firmei, marca premium Audi a livrat peste un milion de autoturisme. La acest rezultat a contribuit, printre altele, noul A4. Rezultatul operational s-a majorat la 2,8 (2,7) miliarde euro.

Cel mai important nou model lansat de Å koda pe piata este Superb. Rezultatul operational al societatii din Cehia a atins 565 (712) milioane euro. Ca urmare a cursului de schimb nefavorabil pe termen lung al coroanei cehe, acesta a scazut cu 147 milioane euro in raport cu anul precedent.

La SEAT, punctul de atractie a fost noul Ibiza, lansat cu succes pe piata. in ciuda implementarii consecvente a programului de imbunatatire a rezultatului, ca urmare a dificultatilor iesite din comun pe piata principala de desfacere reprezentata de Spania, SEAT a inregistrat o pierdere de 78 (+8) milioane euro.

In contextul unei scaderi semnificative a vanzarilor la categoria autoturismelor de lux, Bentley a obtinut un profit de 10 (155) milioane euro. Ca urmare a cresterii numarului de unitati vandute, a optimizarilor la capitolul costurilor, precum si a imbunatatirilor in domeniul productiei, Volkswagen Autovehicule Comerciale a inregistrat o crestere a rezultatului cu 23 de procente, cu o cifra de 375 (305) milioane euro. in contextul economic de ansamblu marcat de dificultati, Volkswagen Servicii Financiare, cu 893 (957) milioane euro, a oferit din nou o contributie ridicata la rezultatul obtinut. O satisfactie deosebita a fost extinderea portofoliului de contracte cu 8 procente, la 7,1 milioane.

Pentru intervalul ulterior preluarii in concern la data de 22 iulie 2008, Scania a obtinut un rezultat operational de 417 milioane de euro. Integrarea noii marci in concern s-a desfasurat cu succes, a afirmat Winterkorn.
"Am identificat numeroase posibilitati pentru o cooperare mai stransa si lucram la implementarea acestora."
In acelasi timp, prin decizia de a vinde sectorul vehiculelor comerciale de mare tonaj din Brazilia catre MAN AG, implicarea in domeniul autocamioanelor si al autobuzelor a fost orientata catre doi piloni puternici: participatiile noastre de succes la MAN si Scania.

Perspective

Concernul Volkswagen isi mentine obiectivele stabilite pentru anul 2018. "Dorim sa pozitionam firma in varful ierarhiei industriei de automobile, dorim sa satisfacem exigentele tuturor clientilor, sa beneficiem de cei mai buni angajati si sa ne dezvoltam la nivel mondial, cu obtinerea de profituri ridicate", a afirmat Winterkorn. in acest context, produsele inovatoare si ecologice reprezinta cheia succesului pentru viitorul firmei. "Numai cine isi mentine si in prezent la turatie maxima motorul in directia inovatiilor se poate pregati pentru perioada care va urma vremurilor actuale", afirma Winterkorn. Numai pana in anul 2010, concernul va lansa pe piata peste 20 de noi modele. Pilonul tehnic pentru concernul de succes care include mai multe marci este reprezentat de platformele modulare la nivelul intregii firme. Acestea asigura costuri concurentiale, in conditiile unei varietati suplimentare la capitolul modelelor si al marcilor. Sistemul de platforme modulare longitudinale a fost implementat cu succes. in anii urmatori, in baza platformelor modulare transversale (MQB), vor fi create peste 40 de modele.

Conform estimarilor consiliului de administratie, perspectivele comerciale pentru anul 2009 sunt marcate de incertitudini si riscuri semnificative. Volatilitatea ridicata a evolutiei pietei nu permite in prezent formularea de estimari fiabile cu privire la evolutia anului comercial. "Ne vom confrunta cu un an foarte dificil", a subliniat Winterkorn. in acelasi timp si-a exprimat si increderea ca cel mai mare producator de automobile din Europa va deveni mai puternic in urma etapei actuale. "Punctele forte ale concernului alcatuit din mai multe marci isi dovedesc avantajele, motiv pentru care consider ca Volkswagen se va afla in Pole Position pentru perioada ulterioara crizei, cand pietele vor deveni din nou atractive", completeaza Winterkorn. "Ramanem pe banda de depasire, iar rezervorul este plin." Cel mai important argument este in continuare oferta de modele. in 2009, concernul nostru va lansa pe piata aproximativ 60 de modele noi, imbunatatiri de produs, precum si continuari ale seriilor de modele. "Obiectivul nostru declarat este acela de a asigura concernului Volkswagen un rezultat mai bun in comparatie cu piata generala, castigand in mod suplimentar la nivel mondial noi cote de piata", a afirmat Winterkorn. Toate fortele si mijloacele financiare sunt concentrate catre extinderea gamei de produse cu autovehicule inovatoare si ecologice. in prezent, concernul comercializeaza 132 de modele cu emisii de CO2/km mai reduse de 140 g.

In anul 2009, veniturile din vanzari ale concernului vor fi mai scazute in raport cu cele din anul precedent, ca urmare a reducerii volumului de vanzari. Cresterea costurilor de refinantare si deteriorarea  situatiei in tarile in care isi desfasoara activitatea concernul vor afecta in mod suplimentar rezultatul. Din aceasta perspectiva, nu este posibila atingerea rezultatului remarcabil din anii precedenti. Concernul va echilibra aceasta evolutie in special prin disciplina consecventa in domeniul cheltuielilor si al investitiilor, precum si prin optimizarea permanenta a proceselor sale.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1551 :: 17.8MB