No SSO cookie

2007-an crucial pentru industria auto

voteaza
(0/ 0)
2007-an crucial pentru industria auto
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In 2007, temperaturile deosebit de calde pentru aceasta perioada au 'lasat in somaj' masinile de curatat zapada si servesc scopului principalilor rivali ai industriei auto din Statele Unite ale Americii, si anume Toyota si Honda, care au venit pe aceasta piata cu modelele lor hibride.

 
 
Potrivit BBC Mundo, in contextul actual al preocuparilor legate de incalzirea globala, care ocupa primul loc pe agenda politica, se pare ca strategia celor doi producatori auto japonezi functioneaza.
Anul trecut, vanzarile Toyota in SUA au crescut cu 12,9 la suta, iar cele ale Honda cu 3,5 la suta, in opozitie clara cu producatorii din Detroit, care si-au vazut cumparatorii 'fugind in ceata'.

Vanzarile Ford au scazut cu opt la suta, cele ale GM cu 8,7 la suta si ale companiei Chrysler cu cinci la suta, motiv pentru care, anul acesta, vor fi desfiintate inca 100.000 de locuri de munca.
Marii producatori auto din SUA au fost afectati de reducerea cererii de autovehicule sport mari si de transport de pasageri, deoarece preturile ridicate ale petrolului i-au determinat pe cumparatori sa opteze pentru masini mai mici si mai eficiente din punct de vedere al consumului.
In aceste conditii, japonezii au devenit un pericol pentru cei trei mari producatori americani.

La salonul auto de la Detroit din acest an a devenit repede evident faptul ca producatorii locali nu sunt tocmai pregatiti pentru a urma 'drumul verde', deoarece multe dintre modelele mai eficiente nu sunt deocamdata gata pentru a intra in productie si o mare parte din atentia acestora se concentreaza inca pe autovehiculele mari si puternice.
Fiecare producator din Detroit abordeaza diferit problema. Chrysler, subsidiara americana a companiei Daimler Chrysler si cea mai mica dintre firmele auto din SUA, si-a pus sperantele in relansarea modelul minivan de succes Voyager, ce reprezinta, inca, o cincime din vanzarile companiei.

'Noi am inventat minivanul, care va straluci iar in aceasta industrie", a afirmat directorul Chrysler, Tom LaSorda.
Chrysler spune ca estimeaza pentru 2006 pierderi de 1,3 miliarde dolari in operatiunile din America de Nord si a promis sa reduca cu 1.000 de euro costurile pentru fiecare autovehicul pe care il produce.
Planurile companiei vor avea nevoie de aprobarea sindicatelor, deoarece este vorba si de o reducere a salariilor. De asemenea, se mentin zvonurile legate de faptul ca societatea mama, Daimler, intentioneaza sa vanda Chrysler daca va gasi un cumparator.

Intre timp, Ford a decis sa renunte la productia modelelor Taurus si Freestar si se bazeaza pe lansarea noilor sale modele de 'autovehicule utilitare totteren", versiuni reduse ale camionetelor 4x4.
De asemenea, pregateste lansarea unui nou model al pick-up-ului sau de succes si isi pune sperante intr-o versiune sedan a modelului Focus.
Ford are un nou director executiv, Alan Mulally, fost director al Boeing, care a preluat aceasta functie in octombrie. Misiunea sa este aceea de a readuce rentabilitatea companiei, care a anuntat pierderi nete de 7.000 de dolari in primele noua luni din 2007.

Mulally spune ca Ford se afla cu siguranta intr-un moment decisiv si ca se gandeste la vanzarea Aston Martin si Jaguar, diviziile de masini de lux ale Ford.
Compania intentioneaza sa renunte la 50.000 de locuri de munca si sa inchida 14.000 de fabrici pentru a economisi patru miliarde de dolari anual.
Cu toate acestea, multi analisti considera ca vor trece multi ani inainte ca operatiunile nordamericane ale Ford sa redevina rentabile.
Toyota si-a propus sa depaseasca Ford in 2007 si sa ajunga pe locul doi in topul producatorilor auto din SUA (pe plan mondial a reusit deja sa depaseasca Ford) si multi preconizeaza ca va trece si inaintea companiei GM, devenind astfel cea mai mare companie producatoare de autovehicule din lume.
La Detroit, Toyota intentioneaza sa se edifice asupra succesului lui Prius, modelul sau hibrid cu motor electric si pe benzina si va prezenta, de asemenea, un nou model de autoturism hibrid sport, precum si o noua versiune, tot hibrid, a modelului Camry. Modelul din gama inalta Lexus va avea, de asemenea, o versiune hibrid.
Compania a deschis o noua fabrica in Texas, in 2006, si are in vedere o noua deschidere, in 2007.

Valoarea sa pe piata este de peste 200 miliarde dolari, de 12 ori mai mare ca cea a GM, care, potrivit analistilor, valoreaza mai putin decat rivalii sai mai mici.
GM are propriul sau plan de atac, prezentat anul trecut, care include desfiintarea a 34.000 de locuri de munca si inchiderea a 12 fabrici, pentru a economisi noua miliarde dolari din operatiunile sale in SUA.

De asemenea, GM are in vedere sa atace direct companiile Honda si Toyota pe sectorul de piata ocupat de sedan, printr-o noua versiune al Chevy Malibu, care va concura cu modelele Camry si Accord.
Compania va prezenta, de asemenea, alte modele, inclusiv Cadillac CTS si Saturn Astra, si va adauga alte autovehicule puternicei sale linii de vehicule utilitare de totteren, precum Buick Enclave.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2076 :: 18.66MB