No SSO cookie

150 de ani de la infiintarea Opel, 100 de ani de prezenta in Romania

voteaza
(5/ 1)
150 de ani de la infiintarea Opel, 100 de ani de prezenta in Romania
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Compania a celebrat sambata la Rüsselsheim 150 de ani de la infiintare. Marca este prezenta pe piata din Romania de cel putin 100 de ani. „Drive Opel 2022”, strategia pe termen lung pentru brand.

 
 

Fabrica Opel de la Rüsselsheim a sarbatorit 150 de ani de la infiintarea companiei. Aflat in apropiere de Frankfurt, orasul este locul unde Adam Opel a pus bazele fabricii sale de masini de cusut in 1862, si unde si astazi organizatia isi are sediul central. Fabrica Adam Opel AG din Rüsselsheim construieste modelele Insignia (sedan, hatchback si Sports Tourer) si Astra hatchback, ambele castigatoare ale raportului DEKRA privind calitatea. Spatiul, una dintre cele mai moderne fabrici de automobile din lume, a fost inaugurat in 2002, iar in urma cu doi ani a sarbatorit producerea modelului cu numarul 16 milioane.

Opel, cel putin 100 de ani de prezenta comerciala in Romania

Marca sarbatoreste in acest an si in Romania: indelungata prezenta a Opel pe piata romaneasca este documentata de o reclama publicata de un reprezentant al marcii intr-un ghid auto publicat in 1912.

Alfred E. Rieck, Vicepresedinte Opel/Vauxhall pentru Vanzari, Marketing si Servicii Post-Vanzare, spune despre aceasta aniversare: "Unul din punctele forte ale Opel este faptul ca marca este adanc inradacinata in mijlocul societatii, peste tot in Europa. in urma cu un secol si jumatate, Adam Opel punea bazele afacerii sale la Rüsselsheim, in Germania, iar cincizeci de ani mai tarziu o reprezentanta romaneasca facea publicitate modelelor Opel de la biroul din Bucuresti. A face captivanta tehnologie germana disponibila publicului larg este un lucru apreciat de clientii nostri de-a lungul deceniilor, iar noile noastre produse vor continua aceasta traditie”.

Cartea in care a fost publicata pagina de reclama se numeste „Calauza tuturor drumurilor din Romania” si a fost editata cu ajutorul Ministerului Lucrarilor Publice, intrucat cuprinde indicatii de traseu intre orasele tarii.

Societatea Anonima de Comert cu sediul in Bucuresti, str. Smardan nr. 10, publica in aceasta lucrare o reclama la produsele Opel pe care le comercializa:

„Reprezentanta Generala pentru Romania a fabricei OPEL – Rüsselsheim a/M pentru automobile de ori-ce fel.

Cel mai robust si Cel mai sigur automobil pentru toate scopurile.

Succesele Automobilelor Opel se tin lant ! Dupa Victoria in cursa de rezistenta a Automobilului Suedez, Gothenburg-Stockholm, 1014 km prin ghiata si zapada vine succesul fenomenal in Cursa Internationala din Alpii Austriaci pe 2400 km. Singurul Team Opel ajunge fara puncte rele la destinatie.”

Hotarandu-va pentru automobilul Opel veti face alegerea cea mai nemerita!

Recomandam pentru sezonul de iarna „Chassiurile Opel” cu Limuzinele demontabile foarte elegante confectionate la fabrici de caroserii de primul rang.

Atelierul de Reparatii si Garajul le avem: in Strada Fabrica de Chibrituri, no. 15.

Serviciu prompt si foarte culant.”

„Suntem entuziasmati de sincronizarea acestor anivesari, dar mai ales de ceea ce reprezinta un secol de prezenta a marcii in Romania”, considera Cristian Milea, Opel Country Director Romania. „Anuntul din 1912 surprinde o promisiune pe care marca o respecta – acum, ca si atunci. La 100 de ani de la acea reclama, Opel comercializeaza in Romania Masina Anului in Europa, modelul electric cu autonomie extinsa. Revolutionarul Ampera este un etalon al nivelului tehnologic atins de Opel.”

La momentul publicarii, in 1912, Opel sarbatoreste cea de-a cincizecea aniversare și mașina cu numarul 10.000 paraseste linia de producție. Bazandu-se pe experiența unui incendiu major care avusese loc cu un an inainte, inginerii din Rüsselsheim dezvolta „Pompa de incendiu motorizata“ pentru brigada de pompieri a fabricii, iar modelul timpuriu al unitații de incendiu este comercializat cu succes in orașe. in acelasi an, este lansata o noua nava amiral: un autovehicul cu o putere substanțiala de 40/100 CP și patru cilindri.

Istoria Opel are numeroase momente de tangenta cu Romania, intr-un secol de prezenta neintrerupta. Unul dintre ele este angajarea lui Aurel Vlaicu la fabrica de la Rüsselsheim, in calitate de inginer. Aviatorul roman a lucrat la Opel in 1908, dupa finalizarea studiilor tehnice de la Budapesta si Munchen, iar documentul care doveste acest lucru este fisa sa medicala. in 1908, acest serviciu dedicat angajatilor fusese deja externalizat de Opel unui furnizor profesionist. Documentul apartine Muzeului Aviatiei din Bucuresti si este expus in spatiul dedicat lui Vlaicu.

La 75 de ani de la acest moment, legendarul echipaj format din Walter Röhrl si Joachim Berger sarbatoreste in Piata Scanteii de atunci victoria in Raliul Dunarii. in 1973, mii de bucuresteni au intampinat echipa de pe Opel Ascona A. Castigatorul avea sa declare pentru revista Autoturism, redactorului Dumitru Lazar: „Raliul Dunarii din acest an a fost, sub aspectul traseului, cea mai grea competitie la care am luat parte vreodata, mai grea chiar si decat Raliul Poloniei de anul trecut, in care au luat startul peste 60 de echipaje si n-au trecut linia de sosire decat… cinci! Sa nu credeti ca n-am avut emotii. Nu mi-a fost frica de adversari, ci de propria-mi masina, ma temeam sa n-o distrug. Pe parcursul raliului am schimbat zece amortizoare”, a declarat Röhrl pentru publicatia romaneasca.

„Drive Opel 2022”, strategia pe termen lung pentru brand

Boardul de conducere al Opel a prezentat recent strategia „Drive Opel 2022”, ce include intrarea pe noi segmente cu potential de crestere. Ofensiva de produs presupune 23 de modele noi si 13 noi motoare pana in 2016. Opel a anuntat deja membri complet noi in portofoliu, precum SUV-ul subcompact Mokka, modelul urban sic ADAM si viitorul model decapotabil Cascada.

Opel face parte din General Motors de peste 80 de ani. in 1928, Opel avea o cota de piata in Germania de 37,5%, fiind de departe cel mai mare producator auto al tarii. Pentru a se pregati de o alianta cu General Motors, compania isi modifica forma de organizare, devenind companie pe actiuni listata. GM cumpara 80% din actiunile Opel in 1929, in timp ce restul de 20% sunt preluate in 1931. Tot in anii '20, producatorul britanic Vauxhall este integrat in grup.

In 1931, fabrica din Rüsselsheim construieste primul „automobil popular”, un autovehicul accesibil cu un motor de 1,2 litri. Din acel an pana in 1935, Opel construieste 100.000 de unitati – un volum nemaiatins pana atunci de niciun alt model in Germania. Un an mai tarziu, Opel devine primul producator de autovehicule care infiinteaza o scoala de instruire in domeniul relatiilor cu clientii. La aparitia primului model Kadett, in 1936, compania este cel mai mare producator si exportator de automobile din Europa, cu o productie anuala de 120.293 de unitati.

In prezent, Adam Opel AG are sediul central in Rüsselsheim si detine unsprezece fabrici si patru centre de dezvoltare si testare in sapte tari europene. Compania are aproximativ 40.000 de angajati, peste 22.000 dintre acestia in Germania (decembrie 2011). Opel si marca britanica inrudita Vauxhall sunt prezente in peste 40 de tari. in 2011 au fost vandute peste 1,2 milioane de autoturisme si autovehicule comerciale usoare, reprezentand o cota de piata de 6,1% in Europa.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2013 :: 22.18MB