No SSO cookie

101 Momente importante din istoria Chevrolet

voteaza
(5/ 1)
101 Momente importante din istoria Chevrolet
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Va invitam sa aflati care sunt cele mai importante momente din istoria Chevrolet. Un material care nu trebuie ratat de pasionatii auto.

 
 

1. Louis Chevrolet şi William C. Durant au pus împreună bazele companiei Chevrolet Motor Company la data de 3 noiembrie 1911.

2. Pilot de curse experimentat şi inginer autodidact extrem de apreciat, Louis Chevrolet s-a născut în Elveţia la 25 decembrie 1878 şi, pe când era copil, s-a mutat împreună cu familia în Franţa. În 1900, acesta a emigrat în America de Nord. Până în 1902, cei doi fraţi mai mici ai lui Chevrolet, Arthur şi Gaston, i s-au alăturat. Încă din 1905, Louis Chevrolet a devenit renumit pentru curajul cu care conducea autovehiculele de curse.

3. În 1909, Louis a devenit membru al celebrei echipe de curse Buick a lui William C Durant. Lucrând împreună cu un designer într-un atelier din Detroit în 1910, Louis Chevrolet a început să schiţeze planurile prototipului care avea să-i poarte numele.

4. Nepotul unui guvernator din Michigan, William C. „Billy” Durant s-a născut în 1861. În anii 1890, acesta a devenit un producător de mare succes de vehicule trase de cai, distribuite la nivel global. Partenerii săi de afaceri l-au convins, la sfârşitul anului 1904, să investească în producţia de automobile, propunându-i funcţia de director al companiei fără experienţă Buick Motor Co.. Succesul excepţional înregistrat în cadrul Buick i-a oferit mijloacele financiare pentru a înfiinţa compania General Motors în 1908. Durant a inclus în grupul GM mărci precum Cadillac, Oldsmobile, Oakland, dar şi alte mărci, până când criza bancară din 1910 l-a forţat să se retragă.

5. Dorind să construiască un nou autovehicul după plecarea de la GM, invincibilul Billy Durant s-a înţeles cu Louis Chevrolet pentru a produce autovehiculul de vis al piloţilor de curse. În 1912, a fost lansat în Detroit noul model seria C „Classic Six” în valoare de 2.150 $, creat de Louis Chevrolet.

6. Spre sfârşitul anului 1913, Louis Chevrolet a plecat din companie, cedându-i lui Durant drepturile de producţie a autovehiculelor care îi poartă numele. Louis s-a mutat la Indianapolis, acolo unde împreună cu fraţii săi Arthur şi Gaston aveau să devină legende ale curselor Indy 500.

7. Logo-ul sub forma unui papion al mărcii Chevrolet, creat sub supravegherea lui Durant şi apărut pentru prima dată într-un anunţ publicitar de dinainte de 1913, nu a mai fost folosit. Emblema sub forma unui papion a fost utilizată pentru prima oară pe autovehiculele Chevrolet noi din 1914, produse sub conducerea lui Durant, disponibile la preţuri mai mici.

8. Gama de autovehicule Model H era echipată cu un motor rezistent cu patru cilindri, care a creat reputaţia de autovehicule fiabile Chevrolet. Acest design de bază avea să propulseze modelele Chevrolet până în 1928.

9. Billy Durant luase în considerare segmentul de piaţă al autovehiculelor disponibile la un preţ accesibil chiar de la începutul colaborării sale cu Louis Chevrolet, iar în 1915, acesta a prezentat modelul Chevrolet 490 în segmentul de piaţă al autovehiculelor cu un preţ redus. Datorită preţului de 490 $, acesta reprezenta un concurent direct pentru Model T produs de Ford la acea vreme. În 1916, Durant a profitat de succesul autovehiculului Chevrolet pentru a reveni la conducerea companiei General Motors.

10. În 1916, Louis Chevrolet a condus un autovehicul de curse Frontenac, proiectat de fraţii Chevrolet, în cadrul cursei Indianapolis 500. Patru ani mai târziu, Gaston Chevrolet a obţinut victoria pe circuitul de la Indianapolis la volanul unui autovehicul Monroe Frontenac. După ce Gaston a murit într-un accident de curse, Louis şi Arthur au înfiinţat o companie pentru a produce echipamente de viteză pentru piloţi, practic precursorii autovehiculelor de sprint din prezent. Louis a proiectat, de asemenea, şi motoare pentru aparate de zbor spre sfârşitul anilor 1920. Ca şi alte milioane de persoane, Louis a înregistrat pierderi masive în timpul crizei bursiere din 1929. După revenirea la Detroit, acesta a lucrat timp de mai mulţi ani la o fabrică Chevrolet. Louis Chevrolet a murit în Detroit la 6 iunie 1941. Avea 63 de ani.

11. În 1918, au fost lansate primele camionete Chevrolet: un model bazat pe şasiul modelului 490 şi un şasiu rezistent de 1 tonă. Caroseriile proveneau de la producătorii comerciali de caroserii.

12. Chevrolet a devenit în mod oficial parte a General Motors Corporation în anul 1918, când compania a intrat sub conducerea fondatorului Billy Durant pentru cea de-a doua şi ultima oară. După ce a părăsit GM la sfârşitul anului 1920, Durant a înfiinţat compania Durant Motors. Aceasta producea autoturisme Durant, Star, Flint şi Locomobile şi camionete Mason, înainte să cadă victimă crizei economice din SUA (Marea Depresie) în 1933. În 1940, la aproape 80 de ani, Durant a creat şi a condus sala de bowling Flint, Michigan, un prototip ce urma să facă parte dintr-un lanţ de astfel de săli. După ce a suferit un atac cerebral în timpul unei călătorii de afaceri în 1942, Durant s-a mutat cu soţia sa la New York, unde a murit la 18 martie 1947.

13. În 1921, succesorul lui Billy Durant la conducerea General Motors, Pierre S. duPont, a apelat la viitorul preşedinte al Consiliului de Administraţie al GM, Alfred P. Sloan, pentru a-l ajuta să evalueze perspectivele mărcii Chevrolet. Neţinând cont de părerile contrare ale altora, investigaţiile lui Sloan l-au convins că Chevrolet poate deveni o marcă de autovehicule disponibile la un preţ accesibil, care se va bucura de succes la nivel global. William S. Knudsen a fost numit la conducerea Chevrolet în 1922 şi imediat a început să construiască un model Chevrolet cu mult îmbunătăţit, modelul Superior din 1924, bine primit de către clienţi. Până la această dată, GM începuse asamblarea de autovehicule noi Chevrolet la o nouă fabrică din Copenhaga, Danemarca - prima dintr-o nouă serie de fabrici pe care GM avea să le înfiinţeze pentru a construi autovehicule în regiunile şi ţările în care acestea erau comercializate.

14. În 1927, Chevrolet a reuşit să devanseze Ford pentru prima dată, reuşind să vândă peste un milion de autovehicule, un număr de vânzări de 2 ori mai mare decât cel înregistrat în 1925. Finisajele Duco viu colorate au stârnit atracţia clienţilor faţă de modelele Chevrolet de succes.

15. La sfârşitul anilor 1920, Chevrolet a devenit un lider pe piaţa globală, cu fabrici de asamblare în numeroase ţări. General Motors India a fost înfiinţată în 1928, asamblarea autovehiculelor, camionetelor şi autobuzelor începând în curând în cadrul unei noi fabrici de la periferia oraşului Bombay (acum Mumbai). În acelaşi an, au fost produse noi autovehicule GM într-o unitate de producţie din Varşovia, Polonia.

16. În 1929, modelul Chevrolet Six a fost denumit „şase la preţ de patru”, deoarece marele companii concurente din SUA includeau la acea vreme în dotarea autovehiculelor motoare cu doar patru cilindri pentru aproximativ acelaşi preţ.

17. Chevrolet a lansat suspensia faţă independentă „Knee-Action” pentru autovehicule americane disponibile la un preţ accesibil, aceasta fiind inclusă pentru prima oară în dotarea unui model Chevrolet Master Series din 1934.

18. În 1935 a fost înfiinţată GM de Mexico, cu o fabrică construită pe un fost câmp rural din afara oraşului Ciudad de Mexico. În curând, marca Chevrolet a devenit una dintre preferatele iubitorilor de autovehicule şi camionete din Mexic. (Angajaţi lângă o camionetă Chevrolet din 1938.)

19. În 1935, noul model Chevrolet Master proiectat de GM, cu acoperiş din oţel dintr-o singură bucată denumit „Turret Top”, a reprezentat o premieră în cadrul segmentului de autovehicule americane din acea vreme disponibile la un preţ accesibil.

20. Camioneta Chevrolet Suburban Carryall, lansată în 1935, a fost primul model station-wagon american, cu structură asemănătoare unui camion, cu o caroserie fabricată din oţel şi unul din primele SUV-uri din lume. Prin această lansare, Chevrolet a inventat un segment nou de autovehicule.

21. În 1940, argentinianul Juan Manuel Fagio, care mai târziu avea să devină un pilot renumit de Grand Prix, a câştigat la bordul autovehiculului său Chevrolet din 1940 o competiţie care a durat 13 zile, plecând din Buenos Aires, străbătând Lima, Peru şi înapoi.

22. Producţia de autovehicule Chevrolet de uz civil a fost oprită la 30 ianuarie 1942 pe durata celui de-al Doilea Război Mondial. În timpul războiului, au fost produse camioane de uz militar, inclusiv modelele Caryall Subarbans. La 3 octombrie 1945, a reînceput producţia de autovehicule pentru uz civil.

23. Noul model de camionetă Chevrolet „Advanced Design” 1948, lansat în vara anului 1947, a reprezentat prima reproiectare importantă a gamei de camionete Chevrolet de dinaintea celui de-al Doilea Război Mondial. Noul sistem de ventilare a cabinei camionetelor 1948 a sporit nivelul de confort în timpul conducerii.

24. Chevrolet a devenit primul producător american de autovehicule disponibile la preţuri mici echipate cu transmisie automată, versiunea Powerglide fiind inclusă în dotarea opţională a modelelor din 1950. Primul model Chevrolet Bel Air, lansat în acelaşi an, a introdus designul hardtop în segmentul de piaţă al autovehiculelor disponibile la un preţ accesibil.

25. Chevrolet a lansat modelul Corvette în 1953, acesta devenind primul model cu caroserie din fibră de sticlă din industria auto produs în serie.

26. Modelul Bel Air a devenit simbolul gamei de top a modelelor reproiectate Chevrolet din 1953. În acel an, geamurile fumurii EZ-Eye de la GM au fost incluse pentru prima dată în dotarea autovehiculelor şi camionetelor Chevrolet.

27. La 23 noiembrie 1954, autovehiculul cu numărul 50 de milioane produs de GM, un Chevrolet Bel Air auriu an model 1955, a fost prezentat la o paradă naţională televizată.

28. Inginerul şef al Chevrolet, Edward N. Cole a introdus legendarul motor V8 de mici dimensiuni pentru noile modele din 1955. De atunci, motorul a fost inclus în dotarea mai multor autovehicule de curse câştigătoare decât oricare alt motor produs în serie. Acesta este cotat ca fiind cel mai important proiect din istoria de 100 de ani a mărcii Chevrolet.

29. Într-unul dintre cei mai buni din istoria sa, Chevrolet a prezentat o gamă nouă de camionete uşoare, în martie 1955. Printre primele modele se număra Cameo Carrier, un „gentleman pickup” de producţie limitată care dispunea de o caroserie de camionetă cu design unic. Noile camionete erau disponibile cu motorul standard cu şase cilindri sau cu noul motor V8 de mici dimensiuni dezvoltate de Chevrolet.

30. În 1956, a început difuzarea emisiunii TV de o oră „Dinah Shore Chevy Show”, la finalul căreia Shore cânta „See the USA in your Chevrolet”. Emisiunea a reprezentat o extindere a programelor anterioare de 15 minute prezentate de Shore, aceasta devenind prima femeie care a prezentat propria sa emisiune TV. Shore cântase „See the USA” încă din anii 1950, iar cântecul a fost folosit şi pentru reclamele Chevrolet după ce emisiunea nu a mai fost difuzată începând cu 1963.

31. În 1957, Chevrolet a inclus sistemul mecanic de injecţie de carburant Ramjet în dotarea opţională a autovehiculelor Chevrolet şi Corvette. A fost primul sistem de injecţie de carburant disponibil pentru un autovehicul american produs în serie.

32. În 1957, camionetele Chevrolet au fost echipate pentru prima dată cu un sistem de tracţiune integrală instalat din fabrică: sistemul „Powr-Pak” produs de NAPCO.

33. Modelul Impala a fost lansat în 1958 şi avea să devină unul din cele mai bine vândute autovehicule tradiţionale din toate timpurile, înregistrând vânzări de peste 13 milioane de unităţi vândute până la încheierea producţiei odată cu modelul cu tracţiune pe puntea spate din 1996. Denumirea Impala a fost utilizată din nou în anul 2000 pentru modelul sedan Chevrolet cu cele mai mari dimensiuni, acesta fiind produs şi în prezent.

34. Prima autoutilitară El Camino a fost lansată cu o structură derivată din modelul Chevrolet obişnuit din 1954. Începând din 1964 şi continuând până în 1987, modelul El Camino era construit pe platforma modelelor contemporane de dimensiuni medii Chevelle/Malibu. Au fost produse cinci generaţii de modele El Camino: 1959-60, 1964-67, 1968-72, 1973-77 şi 1978-87.

35. Modelul original Chevrolet Corvair, primul (şi singurul) autovehicul american echipat cu un motor cu şase cilindri, montat în partea din spate, răcit cu aer, a fost desemnat „Autovehiculul de succes al anului” în 1960.

36. În 1961, au fost lansate modelele panel van Corvair 95 şi Greenbrier Sports Wagon. Modelul Greenbrier putea fi echipat complet cu accesorii pentru camping.

37. Chevrolet a lansat în 1962 modelul Chevy II, un autovehicul compact mai convenţional decât Corvair. Cele mai performante autovehicule din gama Chevy II erau un grup de modele „Nova 400” de lux, printre care se număra şi o versiune decapotabilă. După ce modelul Chevrolet compact a fost reproiectat în 1968, au fost disponibile doar modele sedan şi coupé. Toate modelele din 1968 au fost „Chevy II Nova”, iar modelele fabricate între 1969 şi 1979 au primit denumirea simplă de Nova. Denumirea de Chevrolet Nova a fost utilizată din nou în vara anului 1984 pentru un model sub-compact cu tracţiune pe puntea faţă. Produs la o fabrică a societăţii mixte înfiinţate de GM şi Toyota, acesta avea să fie produs până în anul 1988.

38. În 1962, The Beach Boys au înregistrat cântecul „409”, un tribut adus modelelor Chevrolet cu motor 409, care străluceau în cursele de drag pe distanţe de un sfert de milă din toată ţara.

39. În 1963 a fost produs singurul model Corvette Sting Ray Coupe cu geam spate împărţit în două bucăţi. Modelul Sting Ray a fost produs până în anul 1967, însă modelele lansate în perioada 1964-1967 au fost produse cu geam spate dintr-o singură bucată.

40. Modelul Chevelle, un Chevrolet „intermediar” lansat în 1964, avea preţul şi dimensiunile stabilite între modelul de dimensiuni obişnuite din acea perioadă şi Chevy II/Nova compact. Echipat cu un motor cu şase cilindri sau cu motorul V8, Chevelle a fost disponibil în varianta de bază „300” şi modelul superior Malibu. Au fost disponibile şi versiuni sportive SS ale modelului Malibu Sport Coupé şi Cabriolet.

41. La sfârşitul anului 1966, Chevrolet Camaro a intrat în producţia de serie ca an model 1967. În mai 1967, varianta Camaro SS decapotabilă cu un design special a fost utilizată ca safety car la cursa Indianapolis 500 din acel an. Doi ani mai târziu, Chevrolet s-a întors pe clasicul circuit Indy cu safety car-ul Camaro SS 1969 decapotabil, acesta devenind în prezent un simbol al legendarei curse de la Indianapolis. În 2011, când Chevrolet şi Indianapolis 500 îşi serbează centenarul, un nou autovehicul Camaro SS decapotabil, proiectat în spiritul modelului din 1969, a fost utilizat ca safety car în cadrul renumitei curse de la Indianapolis. Din 1948, Chevrolet a fost utilizat ca safety car pentru Indy 500 de 22 de ori, devenind astfel marca cea mai des utilizată pentru această cursă. Camaro a fost utilizat ca safety car de 7 ori pentru Indy 500, inclusiv ediţia de anul acesta.

42. Noua gamă de camionete Chevrolet din 1967, cu o greutate de 500 kg, cuprindea un model Suburban conceput după un nou design, cu trei uşi, având o singură uşă pe partea şoferului şi două uşi pe partea pasagerului din faţă. Datorită acestei configuraţii, modelul Suburban a fost utilizat cu precădere de companiile de ambulanţe, noul design permiţând, de asemenea, tractarea rulotelor.

43. La sfârşitul anului 1967, cea de-a treia generaţie a modelului Corvette a fost lansată ca an model 1968. Modelul coupe Corvette 1968 era primul autovehicul produs în serie din America prevăzut cu un acoperiş „T-top” cu panouri detaşabile.

44. Pe 14 noiembrie 1969, cei trei astronauţi de pe Apollo 12 şi-au lăsat modelele Corvette 1969 cu vopsea personalizată şi au plecat în cea de-a două misiune pe lună a Statelor Unite.

45. Perioada autovehiculelor „muscle-car” disponibile pe şosele a atins apogeul în 1970 prin lansarea modelului Chevelle SS 454, echipat cu legendarul motor RPO LS-6 V-8, cu o putere de 450 cp.

46. În februarie 1970 a fost lansată o nouă generaţie a modelului Camaro, mai lungă şi mai lată, dar şi cu o gardă la sol mai coborâtă. Designul noului model disponibil cu pachet de stilizare Rally Sport pentru exterior includea şi bara de protecţie faţă despărţită, extrem de populară. Pachetul „RS”, disponibil opţional, putea fi comandat împreună cu pachetul RPO Z28 Special Performance, aşa cum apare în imagine.

47. Modelul Monte Carlo, un „coupé personal” de lux, a fost prezentat pentru prima dată în showroom-urile Chevrolet în 1970. Capota noului model măsura aproximativ 180 de centimetri, fiind cea mai lungă capotă a unui model Chevrolet.

48. Deja o legendă a curselor de drag, Bill „Grumpy” Jenkins a câştigat prima cursă NHRA Pro Stock din cadrul Winternationals din 1970, la volanul unui Camaro 1968.

49. Chevrolet a fost una dintre primele companii auto care au utilizat manechinele inovatoare pentru teste de impact (asemănătoare corpului uman) produse de GM în cadrul testelor de impact din anii 1960 şi 1970, denumite Hybrid I. În 2010, GM a donat un manechin Hybrid III pentru teste de impact Muzeului de Istorie Smithsonian din SUA.

50. Una dintre cele mai apreciate reclame difuzate în America a fost „Baseball, Hot Dogs, Apple Pie & Chevrolet”, apărută în 1975.

51. Modelul Chevette, cel mai mic autovehicul Chevrolet la acea vreme, a fost lansat în 1976 ca răspuns la cererea clienţilor pentru autovehicule cu consum redus de carburant. Promovat în Statele Unite ca autovehicul sub-compact, modelul Chevette a fost proiectat conform sistemului metric şi a fost primul autovehicul Chevrolet destinat pieței mondiale.

52. Lansate în 1977, noile modele Impala şi Caprice cu dimensiuni reduse au fost lansate cu sloganul „Aşa mai merge!” Lungimea totală a fost redusă cu 11 inch, iar greutatea cu 550 de livre, fără compromisuri în ceea ce priveşte spaţiul pentru pasageri şi bagaje. Revista Motor Trend a desemnat modelul Caprice din 1977 „Autovehiculul anului”.

53. Corvette a sărbătorit 25 de ani de existenţă şi a fost utilizat pentru prima oară ca safety car la Indianapolis 500 în anul 1978. Modelul Chevrolet Corvette a fost utilizat ca safety car în cadrul renumitei curse Indy 500 de 10 ori.

54. În 1979, un model Monza a devenit autovehiculul Chevrolet cu numărul 100 de milioane.

55. Chevrolet a lansat primul autovehicul cu tracţiune pe puntea faţă la jumătatea anului 1979: modelul Citation de dimensiuni medii, ca an model 1980. Desemnat „Autovehiculul anului 1980” de către Motor Trend, modelul Citation era prevăzut cu un motor de 2,5 l cu patru cilindri sau cu motorul V6 de 2,8 l; ambele variante erau montate transversal.

56. În 1981 a fost lansat primul autovehicul Cavalier, ca an model 1982. Versiunea hatchback a noului autovehicul sub-compact cu tracţiune pe puntea faţă a fost considerată modelul sport al gamei. Tot în 1982 a fost lansat şi modelul Chevrolet Celebrity, un autovehicul de dimensiuni medii cu tracţiune pe puntea faţă.

57. Cea de-a treia generaţie a modelului Camaro a fost lansată pe piaţă în anul 1982. Cu 7 inch mai scurt decât predecesorul său, noul Camaro a fost echipat cu o gamă vastă de motoare, de la unitatea cu 4 cilindri, de 2,5 l şi 90 cp până la varianta 305 CID V8 de 165 cp, disponibilă opţional pentru modelul Z28. Un model Z28 din 1982 a fost utilizat ca safety car în cursa Indianapolis 500 din acel an.

58. Modelul compact S-10 Blazer, proiectat pentru a deveni SUV-ul numărul 1 în Statele Unite ale Americii, a fost lansat în toamna anului 1982, ca an model 1983.

59. Reproiectată complet, cea de-a patra generaţie a modelului Corvette a fost programată pentru a fi lansată în toamna anului 1982, ca an model 1983. Cu toate acestea, întârzierile în cadrul procesului de producţie au avut ca efect întârzierea lansării până în ianuarie 1983, atunci când a fost prezentat ca an model 1984. Nu au fost comercializate modele Corvette an model 1983.

60. Camaro IROC-Z a fost lansat în anul 1985. Autovehiculul a primit numele cursei „International Race of Champions”, la care participau câştigători din diverse competiţii auto, concurând în acelaşi tip de autovehicule, acelaşi model şi aceeaşi marcă. Autovehiculele Camaro IROC au fost utilizate între anii 1975-1980 şi 1985-1989.

61. Campania publicitară Chevrolet „The Heartbeat of America” a fost lansată în anul 1986.

62. În 1986, Corvette a fost primul model Chevrolet echipat cu sistemul ABS, o funcţie care avea să inclusă treptat în dotarea tuturor autovehiculelor Chevrolet.

63. Motorul de curse Chevrolet Indy V8 a propulsat monopostul câştigător al cursei Indianapolis 500 din 1988. Aceasta a fost prima dintr-o serie de şase victorii consecutive reuşite de monoposturile echipate cu motoare Chevrolet Indy V8. Piloţii câştigători au fost Rick Mears (1988 şi 1991), Emerson Fittipaldi (1989 şi 1993), Arie Luyendyk (1990) şi Al Unser Jr. (1992). În 2002, Hélio Castroneves a reuşit cea de-a şaptea victorie cu un monopost propulsat de motorul Chevrolet Indy V8 la Brickyard. În 2012, Chevrolet va concura la IZOD IndyCar Series cu un nou motor V6 cu turbocompresor dublu şi sistem de injecţie directă, alimentat cu bioetanol E85 obţinut din surse regenerabile.

64. În aprilie 1987, Chevrolet a lansat camionetele C/K an model 1988, primul model nou de camionete Chevrolet lansat după 1973. Noile modele cu cabină extinsă sporeau efectul vizual al noii game de camionete Chevrolet cu consum redus şi performanţe ridicate.

65. Gama de autoturisme şi camionete GEO, inspirată din autovehiculele de import, a fost lansată în anul 1989. La jumătatea anului 1989, au fost lansate, de asemenea, modelul Lumina Coupé şi Sedan, precum şi modelul Lumina APV, ca an model 1990.

66. Un nou model Caprice Classic a fost lansat în 1991. Caprice Classic LTZ a fost desemnat „Autovehiculul anului” în 1991 de către revista Motor Trend.

67. Corvette ZR-1 a reuşit să obţină 3 recorduri de viteză în cursele de anduranţă pe parcursul anului 1990 şi o medie de peste 175 de mile/oră în cursa de 24 de ore (inclusiv oprirea la boxe).

68. În 1991, a fost lansată campania publicitară „Like a rock” pentru camionetele Chevrolet, având la bază piesa cu acelaşi nume a lui Bob Seger. Campania a durat până în 2004 şi este considerată una dintre cele mai de succes din industria auto.

69. Chevrolet a inclus sistemul de anti-blocare la frânare în dotarea mai multor modele de autoturisme şi camionete din 1992 decât orice alt producător auto.

70. În 1992 a fost fabricat autovehiculul Corvette cu numărul 100 de milioane.

71. Cea de-a patra generaţie a modelului Camaro a fost lansată ca an model 1993, acesta fiind utilizat ca safety car la Indianapolis 500, cea de-a patra apariţie ca safety car oficial în cadrul renumitei cursă.

72. Cea de-a cincea generaţie a modelului Corvette a fost lansată în 1997. Motorul RPO LS1 Gen III cu 8 cilindri în V şi o putere de 350 cp, de mici dimensiuni a prezentat arhitectura de design a gamei de motoare V8 „LS” de la GM.

73. În 2004 a fost lansată cea de-a şasea generaţie a autovehiculului Corvette ca an model 2005, echipată standard cu motorul V8 RPO LS2 de 400 cp. Fostul secretar de stat, generalul Collin L. Powell, a condus safety car-ul ediţiei din 2005 a cursei Indianapolis 500 la volanul unui nou model Corvette decapotabil.

74. GM a prezentat în 2007 prototipul Chevrolet Volt cu tehnologie avansată. Designul futurist integra tehnologii şi materiale noi, precum şi un sistem inovator de propulsie electrică pe bază de baterie reîncărcabilă.

75. Unul din personajele blockbuster-ului „Transformers” din 2007 a fost Bumblebee, un autobot care se transforma într-un prototip Camaro galben. Chevrolet a lansat mai târziu, în 2009, ediţia specială TRANSFORMERS a noului model de serie Camaro an model 2010.

76. Corvette ZR1, lansat în anul 2009, a fost cel mai puternic şi cel mai rapid autovehicul de serie din istoria GM; cu o putere de 638 cp, versiunea din 2011 duce mai departe acest renume. ZR1 este, de asemenea, primul autovehicul cu un exterior din fibră de carbon cu fir expus, cu un înveliş protector împotriva razelor solare proiectat de către inginerii GM.

77. Primul crossover Chevrolet, modelul Traverse, a fost lansat în 2008 ca an model 2009.

78. În 2009, a fost lansată cea de-a doua generaţie a modelului crossover Equinox 2010, cu un consum de carburant estimat de EPA la 32 MPG pe autostradă.

79. În 2009, a fost lansată cea de-a cincea generaţie a modelului Camaro an model 2010.

80. În 2010 a fost lansat în Statele Unite modelul Chevrolet Cruze an model 2011, disponibil şi în versiunea Cruze Eco, cu un consum estimat de EPA la 42 MPG pe autostradă, echipat cu transmisie manuală.

81. Chevrolet Cruze este primul autovehicul din clasă compactă prevăzut cu 10 airbaguri în dotarea standard şi care a primit punctajul maxim de 5 stele pentru siguranţă din partea NHTSA (Administraţia naţională pentru siguranţa traficului pe autostradă). Punctajele guvernamentale de siguranţă de 5 stele fac parte din Programul de evaluare a autovehiculelor noi desfăşurat de Departamentului de Transport din SUA. Cruze 2011 a obţinut un punctaj de 5 stele în cadrul Programului de evaluare a autovehiculelor noi din SUA (NCAP) pentru fiecare test de impact frontal şi lateral şi este primul autovehicul, indiferent de segmentul de piaţă, care a obţinut aceste punctaje în cadrul testelor de impact oriunde este testat şi comercializat la nivel global, inclusiv în Statele Unite ale Americii, Coreea, China, Australia şi Europa.

82. Chevrolet Volt, autovehiculul inovator cu autonomie extinsă, a fost lansat de Chevrolet în decembrie 2010. Modelul Volt a primit distincţia de „Autovehiculul anului” în 2011 din partea revistei Motor Trend, a fost desemnat „Autovehiculul nord-american al anului” în cadrul Salonului Auto Internaţional din America de Nord şi a primit titlul de „Autovehiculul anului 2011” din partea revistei Automobile Magazine. Acesta a fost desemnat şi „Autovehiculul ecologic al anului 2011” de către Green Car Journal şi a fost inclus în top 10 autovehicule din 2011 de către Car and Driver.

83. Modelul Silverado HD 2011 a primit titlul de „Camioneta anului” în 2011 din partea revistei Motor Trend, iar modelul Chevrolet Volt a fost desemnat „Autovehiculul anului” de către aceeaşi revistă.

84. În 2011, Chevrolet a anunţat că MyLink, pachetul infotainment integrat în autovehicul care se bazează pe funcţiile de siguranţă ale sistemului OnStar, va fi inclus în dotarea modelelor Chevrolet Volt şi Equinox din 2012.

85. Pe 12 iunie 2011, noul model C6.R ZR1 al echipei Corvette Racing a obţinut victoria la categoria GTE Pro Class în cadrul cursei de 24 de ore de la Le Mans, ediţia 2011. Victoria a reprezentat cel de-al şaptelea trofeu obţinut de Corvette în cadrul legendarului circuit francez din 2001 până în prezent. Victoria este cu atât mai importantă cu cât a fost obţinută la 10 ani după prima victorie Corvette Racing la Le Mans şi în anul în care marca Chevrolet îşi aniversează centenarul.

86. În 2011, Chevrolet a lansat Corvette Centennial Special Edition ca an model 2012. Pe montanţii B, pe capacele centrale ale jantelor şi în partea centrală a volanului apar elemente grafice de marcare a centenarului.

87. Chevrolet şi-a sărbătorit centenarul donând 100 de maşini organizaţiei SOS Satele Copiilor în Europa, Uzbekistan, Africa de Sud, Lesotho şi Israel. Cele 100 de maşini donate au fost 20 de autovehicule de oraș Spark, 20 de autovehicule Aveo hatchback de mici dimensiuni, 20 de autovehicule compacte Cruze, 20 de autovehicule Orlando cu 7 locuri şi 20 de SUV-uri Captiva cu 7 locuri.

88. Din 1912 şi până în prezent, Chevrolet a produs peste 200 de milioane de autoturisme şi camionete. În America de Nord, Chevrolet a produs 180 de milioane de autoturisme şi camionete din 1912 (111 milioane de autoturisme; 69 de milioane de camionete).

89. Peste 40.000 de mii de angajaţi, care îşi desfăşoară activitatea în 30 de fabrici şi unităţi de asamblare ale General Motors, îşi aduc contribuţia la fabricarea autoturismelor şi camionetelor Chevrolet din Statele Unite.

90. Cea mai mare fabrică GM este gigantica Lordstown Complex din Warren, statul Ohio, (aproximativ 1.828 km pătraţi) acolo unde 4.500 de angajaţi produc şi asamblează modelul Chevrolet Cruze 2011. Cea mai mică fabrică este Performance Build Center din Wixom, Michigan, acolo unde 23 de angajaţi construiesc cele mai performante motoare Chevrolet.

91. Chevrolet a înregistrat în 2010 vânzări de 4,26 milioane de autovehicule la nivel global, o medie de un autovehicul vândut la fiecare 7,4 secunde. În lume, unul din 1.616 persoane au cumpărat un autovehicul Chevrolet anul trecut.

92. Dacă ar fi aliniate bară la bară toate autovehiculele Chevrolet comercializate în 2010, această linie s-ar întinde pe o suprafaţă de 12.940 de mile: 52% din circumferinţa Pământului.

93. Autovehiculele Chevrolet sunt o prezenţă obişnuită pe două treimi din şoselele lumii, fiind comercializate în peste 120 de ţări.

94. Top 5 modele Chevrolet, conform vânzărilor globale de autovehicule din 2010:

  • Silverado
  • Cruze
  • Aveo
  • Malibu
  • Spark

95. În opt din cele 10 pieţe de desfacere pe care Chevrolet a înregistrat cele mai mari vânzări sunt pieţe în curs de dezvoltare: Brazilia, China, Uzbekistan, Mexic, Rusia, India, Argentina şi Columbia. Schimbarea centrului atenţiei către pieţele aflate în curs de dezvoltare determină o schimbare fundamentală în cadrul segmentului global, atenţia fiind îndreptată spre versiunile „de bază”. (Tabelul indică creşterea numărului de vânzări înregistrate în Statele Unite şi în ţările „BRIC”.)

96. Chevrolet este lider pe piaţa sud-americană de 10 ani. În 2010, GM a vândut 1,026 de milioane de unităţi în această regiune, înregistrând o cotă de piaţă de 19,9%. În Venezuela şi Ecuador, cota de piaţă GM este de 40%. Chevrolet este lider de piaţă în şase ţări sud-americane: Columbia, Venezuela, Ecuador, Chile, Uruguay şi Paraguay. În întreaga regiune au fost vândute, pentru prima dată, cinci milioane de autovehicule în 2010. La Salonul Auto Internaţional din Buenos Aires, Argentina, ediţia 2011, Chevrolet a prezentat modelul Colorado Rally, cea mai recentă camionetă de prezentare din noua generaţie de camionete de dimensiuni medii disponibilă la nivel global - un segment de piaţă extrem de important pentru clienţii din numeroase ţări din întreaga lume.

97. În Europa, Chevrolet a lansat în ultimii 3 ani, 10 modele noi pe platforme globale precum Gamma, Delta, Epsilon şi motorizări de ultimă generaţie. Autovehiculele Chevrolet vândute în prezent în Europa sunt dezvoltate la Centrele internaţionale de design şi proiectare ale GM din America de Nord, Europa şi Asia şi fabricate în S.U.A., Canada, Coreea, şi Rusia.

98. În 2012 Chevrolet Volt primeţte titlul Car of the Year 2012” în Europa.

99. Istoria Chevrolet a fost presărată de numeroase performanţe, începând chiar de la pasiunea lui Louis Chevrolet pentru cursele auto. Chevrolet este marca cu cele mai multe victorii din istoria NASCAR, câştigând cupa NASCAR de 34 de ori şi obţinând astfel mai multe titluri decât orice altă marcă participantă. Dacă luăm în considerare şi victoria Chevrolet Racing din iunie 2011 la GTE Pro Class, Corvette a câştigat mult râvnitul trofeu „24 de ore la Le Mans" de şapte ori. Iar autovehiculele de curse echipate cu motoarele V8 de la Chevrolet au câştigat cursele Indy 500 de şapte ori din 1988 până în 2002. Prin aceste victorii, Chevrolet a devenit una dintre puţinele mărci care au câştigat la Le Mans, Daytona şi Indy - tripla de aur a curselor auto.

100. Chevrolet a fost campion mondial WTCC cu Chevrolet Cruze la categoria producători și piloți în 2010, 2011 şi 2012.

101. Chevrolet îşi reînnoieşte parteneriatul european cu SOS Satele Copiilor printr-o nouă donaţie de 250.000 € oferită organizaţiei independente de ajutorare a copiilor în 2012.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2887 :: 18.74MB