No SSO cookie

Strategia BCR Leasing Rally Team a dat roade si la Sibiu Rally Romania 2012

voteaza
(5/ 1)
Strategia BCR Leasing Rally Team a dat roade si la Sibiu Rally Romania 2012
MotorSport Romania · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Cea mai importantă etapă a sezonului competiţional 2012, Sibiu Rally Romania – a opta etapă a Intercontinental Rally Challenge, a cincea etapă din Campionatul Naţional de Raliuri şi etapă eveniment din FIA Rally Cup – a aliniat la start 57 echipaje din 15 ţări.

 
 
  • Edwin Keleti / Botond Csomortani - echipajul românesc cel mai bine clasat într-o etapă IRC
  • Vali Porcişteanu revine în prima poziţie a clasamentului general după cinci etape
  • Alex Filip rămâne liderul clasei 5 după Raliul Sibiului
  • BCR Leasing Rally Team conduce în continuare în clasamentul echipelor

Un raliu cu o distanţă totală de 557,90 km, cu 200,20 km de probe speciale, parcurse pe macadam şi asfalt, temperaturi extreme, mult praf şi public numeros. Un raliu dificil, cu o competiţie redutabilă, pe 12 probe speciale dure, care au ridicat multe probleme tehnice, pe care numai 29 dintre echipaje au reuşit să le depăşească şi să ajungă la finalul etapei.

Pregătirea şi experienţa membrilor BCR Leasing Rally Team, coordonate de o strategie excelentă, au făcut posibile rezultate remarcabile pentru echipă la Raliul Sibiului. Alexandru Piţigoi, Director General Colina Motors, a apreciat astfel evoluţia echipei: „Am încheiat cu bine un raliu foarte greu, reuşind să ne îndeplinim obiectivele propuse – consolidarea poziţiei de lider în clasamentul echipelor şi recăpătarea primei poziţii în clasamentul general de către Vali Porcişteanu. Mai mult decât atât, echipajele BCR Leasing Rally Team au reuşit rezultate excelente: Edi şi Boti au fost echipajul românesc cel mai bine clasat într-o etapă IRC, Vali este pe locul trei în IRC PC, iar Alex pe poziţia a patra în IRC 2WD şi liderul clasei 5 în CNR.  Duritatea probelor, calitatea competitorilor şi specificul competiţiei ne-au dat mult de lucru, însă toţi membrii echipei au fost la înălţime, le mulţumesc pentru acest lucru şi îi felicit. Mă bucur că am putut oferi aceste rezultate tuturor susţinătorilor şi partenerilor noştri la o astfel de etapă.”

Înaintea etapei de la Sibiu, Vali Porcişteanu pierduse prima poziţie în clasamentul general, la numai un punct distanţă de locul întâi şi avea drept obiective trecerea liniei de sosire şi recăpătarea poziţiei de lider al campionatului. După o evoluţie spectaculoasă, deloc lipsită de evenimente, echipajul Vali Porcişteanu / Dan Dobre a încheiat etapa de la Sibiu pe locul al treilea în clasamentul general FIA, pe locul al doilea la clasa 2, în poziţia a treia a IRC Production Cup şi pe locul şapte în clasamentul IRC Open.

"Mult aşteptatul raliu al Sibiului, devenit în acest an etapă în cadrul IRC, a sosit şi a aliniat la start nume grele din motorsportul internaţional. Sunt bucuros că am luat startul într-o companie selectă, pe un traseu foarte dur, cunoscut de noi (piloţii români), dar şi mult mai lung cu această ocazie. Urmau 200 km la capătul cărora urmau să ajungă destul de puţini concurenţi. Foarte mulţi s-au confruntat cu probleme tehnice şi cu extrem de multe pene. Prima zi a decurs bine pentru noi, chiar dacă în prima probă am avut o mică ieşire în decor, cu noroc, după care am revenit pe drum fără probleme. Finalul primei zile ne-a găsit pe prima poziţie în clasamentul Production Cup IRC, pe 5 la general şi pe 3 în Campionatul Naţional. Am avut un parcurs bun, forţînd acolo unde traseul a permis şi cu atenţie în zonele foarte dure. În ziua secundă, rezultatele trebuiau să se păstreze în mare parte la fel ca în prima zi, majoritatea concurenţilor fiind <asiguraţi> cu poziţiile ocupate. Din păcate, printre cei <loviţi> de ghinion am fost şi noi, lovind extrem de violent o lespede pe finalul primei probe de sâmbătă (Gâtul Berbecului 1), care a spart parbrizul şi a produs o fisură jantei stânga faţă. Acea fisură a cauzat o pană pe următoarea probă (Şanta Max 1), trebuind să ne oprim pentru a înlocui roata. Acest mic <popas> ne-a penalizat extrem de mult, pierzînd 8 minute şi retrogradînd pe poziţia 7 la general la finalul cursei. Chiar dacă nu am fost ocoliţi de probleme, putem spune că suntem mulţumiţi de parcursul avut şi de faptul că am ajuns cu bine la finalul cursei, acumulînd puncte importante în economia clasamentului general după 5 etape. Urmează Raliul Aradului, unde vom lupta pentru o noua victorie, care să ne ducă mai aproape de câştigarea unui nou titlu. Mulţumim partenerilor pentru susţinere şi echipei tehnice pentru eforturile depuse în aproape fiecare parc de service, în care au avut de <reconstruit> maşina.” – Valentin Porcişteanu

Vedeta BCR Leasing Rally Team la Raliul Sibiului a fost echipajul Edwin Keleti / Botond Csomortani, emoţia pozitivă avută de Edi înainte de startul raliului, dovedindu-se de bun augur. Un salt important în ierarhia naţională – locul al cincilea în clasamentul general după cinci etape, cea mai bună clasare a unui echipaj românesc la o etapă IRC – locul al doilea pe podiumul competiţiei de la Sibiu şi prima poziţie la clasa 3, locul 5 în clasamentul IRC Open şi poziţia secundă în IRC Production Cup – acestea sunt performanţele obţinute de echipajul BCR Leasing Rally Team la etapa IRC de la Sibiu.

„Dacă înaintea acestui raliu ultra specific şi complex eram plini de gânduri despre strategii sportive, alegeri tehnice şi soartă, iată că acum suntem plini de...bucurie! O imensă bucurie! Suntem foarte mândri de rezultatul obţinut, este de-a dreptul onorant să fii echipajul românesc cel mai bine clasat într-o etapă de IRC! Am adoptat o strategie deşteaptă, zicem noi, aceea de a ataca acolo unde se putea şi de a încerca să ne "grăbim încet" acolo unde starea drumurilor o impunea. Am reuşit, susţinuţi fiind de o maşină perfect pusă la punct de echipa tehnică de la Colina Motors şi perfect "încălţaţi" fiind cu performantele pneuri Pirelli Scorpion, o adevarată armă anti pană! A fost greu, a fost obositor, însă acum nu putem decât să ne gândim cât de frumos a fost raliul, ce multă lume a fost pe probe şi să spunem că de abia aşteptăm să revenim la anul! Felicitări organizatorilor, felicitări tuturor celor care au terminat! Mulţumim fanilor pentru susţinerea pe care ne-au arătat-o de-a lungul traseului." – Edwin Keleti

Maşina care a promovat oficial Sibiu Rally Romania 2012 a terminat în perfectă stare competiţia, Alex Filip reuşind să rămână liderul clasei 5 după cinci etape. Clasarea pe locul al şaselea în clasamentul general FIA, poziţia secundă la Două Roţi Motrice la această etapă şi prima poziţie după cinci etape, precum şi locul al patrulea în IRC 2WD sunt performanţele obţinute de echipajul Alex Filip / Bogdan Iancu în competiţia de la Sibiu.

„Strategia de cursă stabilită cu team managerul nostru a dat roade, astfel încât am terminat Sibiu Rally Romania 2012 cu o sumă importantă de puncte şi cu maşina în perfectă stare. Mulţumesc echipei pentru suportul oferit şi felicitări co-echipierilor mei, care au obţinut rezultate fabuloase, atât în competiţia internaţională, cât şi în cea naţională.” – Alex Filip

Din păcate, echipajul Bogdan Năstase / Alexandru Popidan a fost nevoit să abandoneze în prima zi de concurs, după o problemă tehnică, în acel moment ocupînd prima poziţie a clasei 9. „Pentru noi Sibiul s-a terminat pe PS4, din poziţia de lideri, deoarece rulmenţii spate au cedat. Ţin să-i felicit pe colegii de echipă, care au avut o evoluţie extraordinară!” – Bogdan Năstase

„Îi felicităm pe toţi membrii echipei BCR Leasing Rally Team pentru excelentele rezultate obţinute în cea mai spectaculoasă etapă de raliu din acest an. Din postura de suporteri am putut aprecia câtă concentrare, cât talent şi efort sunt necesare, fie doar şi pentru a încheia o cursă la Sibiu. Iar echipajele noastre ne-au oferit încă o dată bucuria de a urca pe podium. Am trăit emoţii intense, am văzut o competiţie de calitate, într-o atmosferă unică.” - a declarat Bogdan Speteanu, Director General BCR Leasing

Următoarea etapă a Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop 2012 va avea loc la Arad, în perioada 17-18 august 2012.

 

Clasament general FIA – CNR-Dunlop 2012, Sibiu Rally

Poziţia la general

Echipaj

Automobil

Clasa

Poziţia la clasă

Timp realizat

Ecart faţă de 1

1.

Francois Delecour / Dominique Savignoni

Peugeot 207 S2000

 

2

1

02:27:24,0

81,49 km/h

 

2.

Edwin Keleti / Botond Csomortani

Mitsubishi Lancer EVO 10

3

1

02:30:13,6

02:49,6

3.

 

Valentin Porcişteanu / Dan Dobre

Mitsubishi EVO 10 R4

2

2

02:33:29,9

06:05,9

4.

 

Vlad Cosma  / Florin Dorca

Citroen C2R2 MAX

 

6

1

02:36:22,3

08:58,3

5.

 

Bogdan Marişca / Sebastian Itu

Mitsubishi Lancer EVO 9

 

3

2

02:37:11,3

09:47,3

6.

Alexandru Filip / Bogdan Iancu

Renault Clio R3 Maxi EVO

 

5

1

02:40:07,1

12:43,1

 

7.

Bogdan Barbu / Doru Vraja

 

Dacia Logan

9

1

02:45:36,1

18:12,1

8.

Raul Badiu / Sergiu Itu

Dacia Logan

9

2

02:46:51,7

19:27,7

9

.

Florin Tincescu / Iulian Nicolaescu

 

Dacia Logan

9

3

02:48:46,6

21:22,6

10.

Mădălin Radu Arhire / Patrick Robert Fus

Dacia Logan

 

9

4

02:49:00,5

21:36,5

 

Clasament general FIA după cinci etape:

  1. 1. Valentin Porcişteanu / Dan Dobre – Mitsubishi Lancer EVO 10 – 97,5 puncte
  2. Francois Delecour  / Dominique Savignoni  – Peugeot 207 S2000 – 80,5 puncte
  3. Csaba Spitzmuller  / Tamas Szoke  – Mitsubishi Lancer EVO 10 – 76 puncte
  4. Dan Gârtofan / Eugen Rotaru – Skoda Fabia S2000 – 51 puncte
  5. 5. Edwin Keleti / Botond Csomortani – Mitsubishi Lancer EVO 10 – 45 puncte

Clasament echipe după cinci etape:

  1. 1. BCR Leasing Rally Team – 355 puncte
  2. ESD Rally Team – 316 puncte
  3. Napoca Rally Academy – 281,5 puncte
  4. Jack Daniel’s Rally Team – 187 puncte

SRC Rally Team – 97 puncte

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5132 :: 17.89MB