No SSO cookie

Pilotii din IRC sunt pregatiti pentru debutul din Romania

voteaza
(0/ 0)
Pilotii din IRC sunt pregatiti pentru debutul din Romania
MotorSport Romania · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Praful s-a asezat pe cea mai recenta batalie din IRC. Dupa San Marino, actiunea se muta, in premiera, in Romania pentru etapa de macadam de la Sibiu.

 
 

Fost „Supporter Event” in Intercontinental Rally Challenge, Raliul Sibiului Romania a fost organizat pentru prima data in 2001. A devenit apoi unul dintre cele mai importante evenimente sportive din Romania si acest lucru se reflecta si in lista de start din acest an. 59 de masini vor fi la start pentru a parcurge probele dificile din jurul orasului Sibiu, oras amplasat la 280 km de capitala Bucuresti.

Fosta Capitala Culturala European in 2007, Sibiul este un oras vibrant, plin de culoare si de oameni primitori. Sibiul gazduieste primul din cele patru raliuri din estul Europei care urmeaza in calendarul IRC. Dupa Romania, concurenții din IRC vor trece in Republica Ceha, apoi Ucraina si Bulgaria. Toate aceste etape vor fi prezentate in transmisiile TV de pe canalul Eurosport.

Pe lângă faptul ca este etapa in IRC, Raliul Sibiului este runda a cincea din Campionatul National de Raliuri Dunlop, ceea ce va insemna un numar mare de piloti locali la start, dar si etapa eveniment in FIA European Rally Cup. Echipajele vor parcurge 100 de kilometri de proba speciala in fiecare zi, programul incepand in dupa-amiaza zilei de vineri la ora 14:31 cu prima din cele sapte probe ale zilei. Sambata, actiunea incepe la ora 11:12, iar pilotii au de parcurs inca cinci probe speciale. Joi, 19 iulie, incepand cu ora 20:00 va avea loc o demonstratie pe strazile din centrul orasului, iar de la ora 21:00 startul festiv in Piata Mica. Parcul de service este gazduit in premiera de centrul istoric al Sibiului, chiar in inima orasului. Tot aici vor avea loc ceremoniile de start si sosire.

ELEMENTE CHEIE

Desi este considerat un raliu pe macadam, Raliul Sibiului Romania are si portiuni de asfalt incluse in probele speciale. Celebra proba Santa Max se va desfasura pe pe ambele suprafete, iar speciala Paltinis, lunga de 10 km, este in totalitate pe asfalt. Probele de macadam de la Sibiu nu sunt cele mai dure din lume, dar pericolul unei pene de cauciuc este prezent la fiecare pas. In plus, temperatura amibinetala va depasi cel mai probabil 30 de grade, asa ca echipajele vor fi solicitate la maximum mai les pe Gatu Berbecului, cea mai lungă proba specială a raliului de 28,5 km.

Amenajarea probelor a inceput cu cateva saptamanii in urma pentru ca cel a important eveniment auto gazduit de orasul Sibiu sa fie un succes si la acest capitol.

CINCI INFORMATII

* Raliul Sibiului este al treilea raliu pe macadam din calendarul IRC, dar are si cateva portiuni de asfalt. In total sunt patru etape pe macadam in IRC, ultima fiind cea din Cipru.

* Avand in vedere ca lista de start este plina de echipaje intenationale, sansele ca invingatorul sa fie din afara Romaniei sunt foarte mari. Nu ar fi isa prima data cand se intampla acest lucru. Ultimii patru invingatori de la Sibiu au fost nascuti in afara granitelor Romaniei.

* Superspeciala din Raliul Sibiului Romania, care se va disputa vineri si sambata, va avea loc pe circuitul de rallycross. Echipajele vor parcurge doua cate doua spectaculoasa proba de 1,9 km.

* Jarkko Miettinen este singurul pilot care a castigat Raliul Sibiului dar si o etapa din IRC, Raliul Chinei in 2008.

* Raliul Sibiului Romania este al doilea eveniment sportiv ca importanta la nivel international, organizat in tara noastra, dupa finala UEFA League.

BATALIA PENTRU VICTORIE

Dupa ce a pierdut victoria la mustata in etapa precedenta din San Marino, Andrea Mikkelsen spera sa obtina maximum de puncte pe suprafata sa preferata pentru a avea șanse la un al doilea titlu de campion IRC consecutiv. Mikklesen pilotează pentru echipa Skoda UK si va fi unul dintre principalii piloti de urmarit pe probele speciale de la Sibiu.

Unul dintre principalii sai adversari va fi Sepp Wiegand. Germanul vine la Sibiu după ce aobținut prima sa victorie de proba speciala in IRC. Este un pilot experimentat si va incerca sa urce pe podiumul de la SIbiu.

Legendarul Francois Delecour va implini 50 de ani in luna august. Va fi prezent la Sibiu, precedenta sa prezenta in IRC fiind în Turul Corsicii disputat in luna mai. Delecour a renuntat la Renault Megane RS in favoarea unui Peugeot 207 S2000. Delecour se va lupta pentru victorie, mai ales ca el cunoaste acest raliu, francezul participand si la editia de trecut.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1438 :: 17.8MB