No SSO cookie

Honda Motor Co. - scurt istoric (partea I)

voteaza
(0/ 0)
Honda Motor Co. - scurt istoric (partea I)
Moto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

O să încercăm, în săptămânile care urmează să vă prezentăm un scurt istoric al motocicletelor Honda. Informaţiile pe care le prezentăm provin de la importatorul oficial al mărcii în România, compania Inter Motorcycles, din grupul Auto Italia.

 
 
Cel mai mare producător de motociclete [poza1s]Existau puţine semne ale succesului celui mai mare producător de motociclete atunci când, acum 50 de ani, Soichiro Honda a pornit această afacere într-o casă din lemn. Prima sa idee a fost să producă biciclete autopropulsate prin montarea unui motor pe un cadru de bicicletă. Tot în timpul vieţii sale el a reuşit să transforme Honda în ceea ce este astăzi, o firmă care se dezvoltă pe baza inovaţiilor în timp ce rămâne dedicată lumii motocicletelor. Nu este de mirare că producţia de motociclete a depăşit 100 de milioane de unităţi. Şi ca şi cum acest lucru nu ar fi îndeajuns, Honda a câştigat practic toate premiile şi titlurile care există în cursele de motociclete. În paginile următoare veţi descoperi istoria Honda atât în ceea ce priveşte cursele cât şi producţia de serie a motocicletelor 50 de ani de istorie Transformarea Honda în cel mai mare şI mai cunoscut producător de motociclete în numai 50 de ani a fost remarcabilă. Începând cu geniul neobişnuit al fondatorului firmei, Soichiro Honda, compania a demonstrat o tenacitate fără precedent în uşurinţa de adaptare la schimbări şi în deschiderea către pieţele noi, totodată menţinându-şi impulsul creator. Iniţiatorul: Soichiro Honda [poza2s]Soichiro Honda a fost un om remarcabil: atât un visător cu o imaginaţie bogată cât şi un bun inginer. Fire non-conformistă, el părea uneori încăpăţânat, dar era întotdeauna uman şi grijuliu. Cel mai mare fiu al unui fierar, Soichiro s-a născut la Komyo, lângă Hamamatsu, în noiembrie 1906. Atracţia sa faţă de tot ceea ce însemna mijloc de locomoţie s-a aprins în micul atelier în care Soichiro îl ajuta pe tatăl său să repare biciclete. La zece ani a văzut pentru prima dată o maşină, lucru care i-a aprins imaginaţia şi ca tânăr a construit mai multe maşini de curse, scăpând în mod miraculos fără răni serioase în urma unui accident în martie 1936. În anul următor, Soichiro a deschis o fabrică de segmenţi şi a început să studieze metalurgia ca urmare a problemelor tehnice pe care le întâlnise. La începutul celui de-al doilea război mondial, Soichiro şi-a vândut afacerea şi a petrecut un an distrându-se. Apoi, în 1946 a deschis „Honda Technical Reasearch Institute”, care în ciuda numelui grandios era doar o casă din lemn. Observând o nevoie disperată pentru un mijloc simplu de transport într-o Japonie alarmată de război, el s-a gândit la o afacere. A cumpărat un lot de 500 de motoare destinate alimentării staţiilor radio militare şi a format o echipă care să-l ajute să monteze aceste motoare pe biciclete. [poza3s]În mod normal, au urmat produsele concepute în întregime de Honda şi în 1948 s-a format Honda Motor Co. În anii ’50, geniul creator al fondatorului a dezlănţuit un torent de design-uri inovatoare, făcând din Honda într-un timp uimitor de scurt leader-ul mondial în industria de motociclete. Impresionat de cursa de la Isle of Man TT când a vizitat Europa pentru prima oară în 1954, Soichiro a făcut un ţel din câştigarea acestei curse, cunoscând faptul că firma ar putea profita de pe urma acestor succese. Numit de către angajaţii săi “Oyadji” (“Tăticul”), Honda şi-a inspirat angajaţii să-şi folosească imaginaţia pentru a da ce-i mai bun din ei. El vroia să acorde încredere tinerilor şi să dea frâu liber creativităţii lor. Crezând în ideea că angajaţii trebuie să avanseze prin merit şi nu prin nepotism, Dl. Honda a refuzat şă-şi pună rudele în posturi de conducere şi atunci când s-a retras în 1973, a lăsat compania în mâinile unui om capabil, Kyioshi Kawashima. Soichiro s-a devotat apoi Fundaţiei Honda, căutând armonia între tehnologie şi mediul înconjurător. Împlinindu-şi nenumărate visuri pe parcursul a peste o jumătate de secol, a murit în 1991, lăsându-i în urmă pe soţia sa Saschi, un fiu şi două fiice. O companie de succes: Honda Motor Co. Ltd. [poza4s]Nici o altă companie din industrie nu a realizat atât de multe în 50 de ani. De la înfiinţare, în 1948, creşterea meteorică a Honda către o firmă de nivel mondial s-a bazat pe excelenţa inginerească, o mare forţă creatoare, cele mai bune tehnologii şi nevoia continuă de inovaţie. Soichiro Honda a fost fără îndoială forţa conducătoare în acei ani de început, dar trebuie să-i amintim de asemenea şi pe Takeo Fujisawa, care s-a alăturat echipei în 1949. Rolul său a fost acela de a completa geniul creator al D–lui Honda cu cunoştinţele sale economice temeinice. Fujisawa l-a ajutat pe Honda să treacă printr-o perioadă dificilă la mijlocul anilor ’50, pentru a pune la punct o expansiune fără precedent a vânzărilor şi reţelelor de service în Japonia. Fineţea sa în înţelegerea fenomenelor de marketing a pus bazele fenomenalei dezvoltări mondiale a Honda care a început în 1959, primul an în care Honda a participat la cursa Isle of Man TT. [poza5s]Ştiind că succesul competiţional este cheia creşterii vânzărilor la nivel mondial, Soichiro Honda s-a întors din vizita sa de la Isle of Man TT 1954 cu gândul de a atinge şi a depăşi înaltele standarde de inginerie pe care le-a văzut în acţiune. Din 1959, când s-au pus bazele American Honda Motor Co., gama de modele mici şi de calitate ale companiei era capabilă să ţină piept rivalilor de pe piaţa americană. Maşinile marca Honda începeau de asemenea să fie văzute în Europa, unde producătorii locali reprezentau o provocare dificilă pentru un importator, în special pentru unul aflat la o distanţă aşa de mare. Producţia fabricilor Honda din Japonia a atins recordul de 100,000 unităţi lunar în cursul anului 1961 şi profiturile erau reinvestite în noi unităţi de cercetare şi în diversificarea constantă a gamei de modele. Acest lucru i-a permis firmei Honda să răspundă cu modelele sale cererilor unor pieţe variate. Tot în acel an s-a înfiinţat şi un sediu european în Germania. [poza6s]Honda a obţinut prima victorie la cursa TT în anul 1961, când a câştigat primele trei locuri în cursele de 125 şi 250 cmc. Era o perioadă de expansiune puternică şi ambiţioasă , când Honda a transformat lumea motocicletelor. În 1963 a demarat şi producţia în Europa, la uzina Honda Benelux din Belgia producându-se mopeduri. Honda a deschis de asemenea mai multe centre europene în Germania şi Marea Britanie, în acelaşi timp formându-se şi Asian Honda Motor Co în Tailanda. Vânzările în Statele Unite au atins în acel an un nivel de 150,000 modele, Honda ocupând poziţia de lider pe piaţa motocicletelor. Din 1965 Honda a eliminat orice diferenţă între modelele interne şi cele destinate exportului şi o nouă gamă de modele a fost introdusă, nu numai pentru a corespunde cerinţelor pieţei, ci şi pentru a oferi noi tipuri de motociclete destinate petrecerii timpului liber. Din 1970, gama de modele acoperea tot ceea ce exista pe piaţă, de la mopeduri la supermotociclete care atingeau 125 mph şi prin înfiinţarea unor fabrici locale Honda era capabilă să satisfacă cerinţele speciale ale diferitelor pieţe. Au fost construite fabrici de motociclete în Brazilia şi Mexic, urmate de fabrica Honda din America, din Mayersville, Ohio, construită în 1978, destinată producţiei modelului Gold Wing. Tot în acel an s-a înfiinţat Honda Europa cu sediul în Belgia. [poza7s]În lumea sporturilor cu motor Honda a câştigat toate titlurile rezervate constructorilor şi anii ’70 au adus noi titluri în curse de motocross, anduranţă şi raliuri maraton. O nouă ofensivă în domeniul curselor moto de viteză a adus în anul 1983 titlul de campioană echipei Honda care a atins treptat supremaţia în cursele de Grand Prix pe care o menţine şi în ziua de astăzi. Producţia de motociclete a depăşit uluitoarea cifră de 100 de milioane de unităţi şi Honda este împărţită în patru mari divizii: Japonia, America, Asia şi Europa Centrala. Divizia europenă pentru motociclete este localizată la Roma, cu trei fabrici în zonă: una la Atessa, în Italia, unde se fabrică modelele NX650 Dominator, Transalp şi CB500 împreună cu câteva motociclete uşoare, fabrica Montessa din Spania, care produce motociclete uşoare, modelele Deauville şi SLR650 şi în final o fabrică în Turcia. După cinci zeci de ani de progres continuu şi expansiune, spiritul inovator este mai puternic ca niciodată. Anii următori vor prezenta noi obstacole tehnice ce trebuie depăşite, în special în ceea ce priveşte poluarea şi protecţia mediului, care sunt privite ca obiective prioritare. Dar Honda este angajată de asemenea în urmărirea aspectului plăcut al motociclismului.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0517 :: 17.78MB