Cal Crutchlow este considerat unul dintre cei mai promitatori motociclisti ai momentului. Britanicul, in varsta de 25 de ani, a facut pasul spre Moto GP in acest sezon dupa ce a obtinut titlul in World Supersport Championship in 2009 si locul cinci la general in World Superbike Championship in 2010, la capatul unui sezon in care a castigat trei curse si a ocupat podiumul in alte sapte etape.
Crutchlow a fost cooptat de Yamaha pentru primul sau sezon in Moto GP, alergand pentru echipa secunda a constructorului japonez, Tech 3. Primele sale zece curse nu au fost de foarte bun augur, britanicul obtinand doar 34 de puncte, dar acesta pare pur si simplu sa sufere de sindromul trecerii din World Superbikes in Moto GP.
Despre planurile sale de viitor, dar si despre performantele de pana acum si concurenta cu mai titratul sau coechipier, Colin Edwards, Crutchlow a acceptat sa vorbeasca in exclusivitate cu siteul masini.ro:
Reporter: Ai reusit sa aduni 34 de puncte din primele zece curse ale sezonului tau de debut in Moto GP. Esti satisfacut de evolutiile tale de pana acum sau crezi ca ai fi putut obtine mai multe?
Cal Crutchlow: Cred ca as fi putut obtine mai multe in cateva dintre curse. Una peste alta, totusi, pana acum ma pot declara relative multumit. Am avut curse reusite, in care am obtinut mai mult decat s-ar fi astepat oricine si curse mai putin reusite, dar sunt satisfacut per total si cred ca putem continua sa ne imbunatatim performantele pana la finele sezonului.
Rep.: Cat de dificila a fost trecerea din Campionatul Mondial de Superbike in Moto GP si cat de mari sunt diferentele intre aceste doua competitii?
C.C.: Diferentele sunt enorme, nici nu se pot compara una cu cealalta. Moto GP e o lume cu totul diferita de WSBK. Si da, a fost foarte dificil sa ma acomodez cu noile motociclete si cu circuitele din Moto GP si intr-un fel sunt inca in perioada de acomodare.
Rep.: Ai simtit sau simti in vreun moment presiune din partea echipei sa obtii rezultate mai bune, in conditiile in care te afli la 33 de puncte distant de coechipierul tau, Colin Edwards, in clasamentul mondial al pilotilor?
C.C.: Nu!
Rep.: Cine crezi ca va castiga titlul mondial in acest an si care este cel mai bun pilot al categoriei, din punctul tau de vedere?
C.C.: Exista doi tipi total diferiti care sunt cam de aceeasi valoare, unul este Jorge( n.r.: Lorenzo), iar celalalt este Casey( n.r.: Stoner). Casey, pe de o parte, este probabil cel mai rapid pilot al acestui moment, dar Jorge este cel mai complet, cel mai consistent, cel mai echilibrat si cel care castiga cele mai multe curse.
Rep.: Cand crezi ca vei putea ajunge sa te lupti la podiumuri sau la victorii de cursa? De asemenea, crezi ca vei putea deveni campion mondial in Moto GP, asa cum ai devenit in World Superbike?
C.C.: Da, la un moment dat cred ca o sa ma pot lupta la primele locuri, dar nu stiu cand o sa se intample asta. Problema e ca pilotii la momentul acesta nu vin pur si simplu din World Superbike si ajung direct pe podium aici. E nevoie de timp si ai nevoie si de o echipa buna. Uita-te de exemplu la Colin( n.r.: Colin Edwards, coechipierul lui Cal Crutchlow), care nu a prins prea multe podiumuri aici, desi e de foarte multa vreme. Ben( n.r.: Ben Spies) este probabil singurul pilot care a reusit sa vina din World Superbike si sa se lupte pentru elita aici. De aceea, e nevoie de rabdare, de incredere si de timp.
Rep.: Crezi ca ai putea face pasul spre echipa de uzina Yamaha in sezonul viitor sau in sezonul de dupa acesta?
C.C.: Sunt sub contract cu Monster Yamaha Tech3 pana in 2012.
Rep.: Cat de important este talentul unui pilot pentru a obtine performante bune in motorsport, cat de important este ‘’materialul’’ de cursa si cat de importanta este capacitatea de munca a acestuia?
C.C.: Toate sunt la fel de importante in Moto GP si oricare din acestea pot face diferenta.
Rep.: Te gandesti vreodata la riscurile la care te supui atunci cand alergi intr-o cursa de Moto GP? Ti-a fost vreodata teama ca ai putea sa-ti pierzi viata?
C.C.: Da, mi-a fost teama. De altfel, ma gandesc foarte mult la riscuri in conditiile in care acestea nu ma afecteaza doar pe mine, ci si multi alti oameni. Totusi, motociclismul este un sport egoist, asa ca de cele mai multe ori te gandesti numai la tine si la sanatatea ta.
Rep.: Cat de dificil a fost sa revii dupa operatia de acum cateva luni si in ce masura ti-a afectat aceasta performantele?
C.C.: Nu cred ca mi-a afectat prea mult evolutiile. Am avut cateva curse mai slabe si am avut ceva probleme, dar acestea nu au fost cauzate de operatia mea. Operatia a decurs foarte bine si m-am simtit perfect dupa.
Rep.: Care e cea mai frumoasa amintire din cariera ta in motociclism si care ar fi cursa pe care ai sterge-o din palmaresul tau daca ai putea?
C.C.: Cursa de care imi doresc sa uit este cu siguranta cursa de anul acesta de la Silverstone, acolo unde sunt sigur ca puteam face mult mai multe. Cea mai frumoasa amintire este cu siguranta castigarea titlului in World Supersport Championship.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!