In prima zi, Matti Seistola (Finlanda, nr.4 fond negru) s-a impus la E1, Pierre Renet (Franta, nr.4 fond rosu) a fost cel mai rapid la E2, in timp ce Christophe Nambotin (Franta, nr.4 fond galben) a castigat clasa E3.
La o temperatura ce a depasit 36 de grade la umbra, pilotii care au luat startul in prima din cele doua etape ale Grand Prix-ului Romaniei si-au depasit limitele reusind sa faca show pe probele speciale. Riderii, de-a lungul traseului care depaseste 83 de km si se parcurge de cate trei ori pe etapa, poarta un asa numit camel bag si primesc apa la punctul de alimentare si in zona probelor speciale. Chiar si asa din cauza efortului foarte mare depus pentru a parcurge cat mai repede traseul multi au fost pe punctul de a suferii din cauza deshidratarii.
La conditiile dificile din prima zi de concurs cel mai bine au rezistat pilotii francezi. Podiumurile de la trei categorii au fost dominate de pilotii din hexagon, pe langa victoriile de la E2 si E3 adaungandu-se si cea de la Juniori unde s-a impus Mathias Bellino. Finlandezii nu au stat nici ei deoparte astazi si au facut show duelandu-se pentru victoria de al E1. in cele din urma Juha Salminen si Eero Remes au trebuit sa se recunoasca invinsi de Matti Seistola. Oricum in etapele din Romania, Salminen care este pe punctul de a obtine cel de al optulea titlu mondial, nu trebuie decat sa termine pe podium. Daca va castiga in acest sezon Juha Salminen va deveni primul pilot care reuseste sa depaseasca baremul de sapte titluri.
"A fost o etapa frumoasa mi-au placut probele speciale mai ales cea de Enduro (La Paducel – Sarata Monteoru), insa conexiunea dintre ele a fost foarte lunga si din cauza caldurii ni s-a parut si mai lunga. Am stat astazi in sa aproximativ 8 ore, insa cele mai importante minute au fost cele 38 de pe probele speciale. Este foarte frumoasa zona aleasa de Extreme Adventure pentru acest Grand Prix si faptul ca avem paddock-ul in mijlocul orasului ne da posibilitatea sa fim mai aproape de fani."- Juha Salminen liderul clasamentului general la E1.
Romanii au fost sustinuti de Sorina Sandu concurenta in mondial la categoria Fete.
Grand Prix-ul Romaniei nu puncteaza in clasamentul fetelor asa ca Sorina Sandu, care este primul pilot roman inscris in Campionatul Mondial de Enduro a venit sa isi incurajeze conationalii. Din pacate favoritul celor din buzau, Alex Ionescu un motocrosist care incearca sa treaca catre enduro nu a putut termina toate cele trei tururi fiind rapus de efortul facut la temperatura extrem de ridicata. Dupa ce a fost nevoit sa se retraga din competitie Alex a admis ca ritmul in care se concureaza in mondial este mult prea rapid pentru un pilot care acum face transferul catre acest sport.
Julian Raduta si Marton Szilveszter au rezistat eforutului facut astazi. Aflati la prima participare intr-un Grand Prix din campionatul mondial cei doi au fost nevoiti sa plece ultimii pe traseu si au gasit multe portiuni in care traseul a devenit mai dificil din cauza urmelor. Chiar daca si maine temperatura va depasi 35 de grade la umbra cei doi rideri de la clasa EJunior sunt hotarati sa mai concureze alaturi de cei mai buni piloti de enduro din lume.
Aflat pe locul doi in clasamentul general al Campionatului Mondial de Rally-Raid clasa motoarelor peste 450 cmc, Mani a dovedit astazi ca poate tine pasul cu cei din mondialul de enduro.
Curiozitati din Grand Prix-ul Romaniei
- in Grand Prix-ul Romaniei concureaza echipa Armatei Frantei. Armee de Terre, iar pe locul trei la clasa Juniori (piloti cu varsta sub 23 de ani) s-a clasat soldatul Romain Dumontier.
- 110 de oameni lucreaza in aceste zile la Grand Prix-ul Romaniei
- Kurt Casseli a ajuns in Romania fara bagaje. Dupa o calatorie de trei zile californianul a ajuns la Buzau fara bagaje geanta sa ramanand in Paris.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!