No SSO cookie

Airbag pentru motociclete

voteaza
(0/ 0)
Airbag pentru motociclete
Moto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Honda Motor Co Ltd. a anuntat ca a conceput si produs primul sistem airbag pentru motociclete, (din lume)

 
 
[poza1s] Noul sistem, ce poate reduce severitatea ranilor cauzate de coliziunile frontale, va fi montat pe noua motocicleta Gold Wing, programata sa fie lansata �n Europa la mijlocul anului 2006. Sistemul Airbag al motocicletei este reprezentat de modulul airbag, alcatuit din: airbag-ul propriu-zis si un dispozitiv pirotehnic; senzorii de impact care monitorizeaza schimbarile �n acceleratie si un ECU, care efectueaza calcule pentru a detemina momentul coliziunii. C�nd are loc un impact frontal sever, cei patru senzori de impact montati pe furca masoara schimbarea �n intensitate a acceleratiei, cauzata de impact, si transmit aceste informatii la ECU. Acest component determina probabilitatea unei coliziuni si daca este necesar sa declanseze airbag-ul. Daca informatiile generate de ECU indica deschiderea air-bag-ului, ECU trimite un semnal electronic la dispozitivul pirotehnic, iar acesta raspunde instantaneu prin deschiderea airbag-ului. Activ�ndu-se imediat dupa impact, airbag-ul poate absorbi o parte din energia frontala a motociclistului, reduc�nd viteza la care motociclistul ar putea fi proiectat de pe vehicul. Deasemenea contribuie substantial la reducerea ranilor pe care motociclistul le poate avea �n urma impacului cu asfaltul sau cu alte vehicule. Prin realizarea unor teste de impact la Real World Crash Test Facility, prin aplicarea unor tehnologii de stimulare pe computer si datorita pozitiei de lider �n realizarea testelor de impact cu manechine, pentru motociclete, Honda a adunat si analizat o gama larga de date legate de comportamentului motociclistilor �n timpul coliziunilor. Honda a utilizat si experienta c�stigata �n domeniul autoturismelor �n ceea ce priveste airbag-urile si a aplicat toate aceste cunostinte �n dezvoltarea Sistemului Airbag pentru Motociclete. Principalele componente ale Sistemului Airbag pentru motociclete � Modulul Airbag - pozitionat �n fata motociclistului, contine airbag-ul propriu-zis si dispozitivul pirotehnic � ECU - pozitionat �n dreapta modulului, analizeaza semnalele primite de la senzorii de impact si determina daca este necesara sau nu activarea airbag-ului. � Patru senzori de impcat - atasati pe ambele parti ale furcii, au rolul de a detecta schimbari �n acceleratie cauzate de impacul frontal. Functii ale principalelor componente Modulul Airbag � Modulul airbag cuprinde airbag-ul si dispozitivul pirotehnic � Dispozitivul pirotehnic primeste un semnal electronic de la ECU, care �i comanda eliberarea gazului nitrogen pentru activarea airbag-ului. � Airbag-ul �ncepe sa se umfle eliber�nd presiune asupra capacului de pe modul si �l forteaza sa se deschida. � Marimea si forma airbag-ului, maniera �n care este atasat de motocicleta printr-un mecanism de prindere special si functia de dezactivare contribuie toate la maximizarea eficientei cu care sistemul absoarbe energia kinetica a motociclistului, ajut�nd la controlul vitezei cu care motociclistul poate fi aruncat �n fata vehiculului si reduc�nd severitatea ranilor. � �ntre momentul �n care un impact este identificat ca o posibila coliziune si momentul activarii airbag-ului trec numai 0.060 secunde. (coliziune laterala cu un vehicul stationat la 50 km/h, conform testelor Honda) ECU � Calculatorul monitorizeaza permanent datele primite de la senzorii de impact si, prin comparatia acestor date cu datele standard ale vehiculelor, determina daca este sau nu necesar sa activeze airbag-ul. � Datele primite de la fiecare senzor sunt individual evaluate si daca este necesar sa se devieze de la standardul de progamare din motive de siguranta, un semnal electronic este trimis catre dispozitivul pirotehnic. Senzorii de impact � Senzorii de impact ce monitorizeaza schimbarile �n acceleratie sunt atasati pe furca pentru a opimiza repiditatea raspunsului. � Nu este nevoie de nici o modificare �n structura motocicletei. � Pentru a opimiza acuratetea detectarii posibilitatii de impact, motocicleta este dotata cu patru astfel de senzorii, doi pe fiecare parte a furcii.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de Anonim

Este o idee ingenioasa airbag-ul , dar s-ar putea o metoda de protectie mai buna zic eu dar si airbag-ul este clar folositor

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0499 :: 17.77MB