No SSO cookie

Interviu cu Martin Whitmarsh, managerul McLaren F1

voteaza
(0/ 0)
Interviu cu Martin Whitmarsh, managerul McLaren F1
Formula 1 · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Martin Whitmarsh vorbeste intr-un interviu despre noile reguli din Formula 1 si relatia dintre cei doi piloti Jenson Button si Lewis Hamilton.

 
 

Martin Whitmarsh, conducatorul echipei McLaren Mercedes, vorbeste in emisiunea Mobil 1 The Grid, dedicata sporturilor cu motor, despre dinamica dintre Lewis Hamilton si Jenson Button pe pista si consecintele pe care interzicerea realimentarii le are asupra echipei si partenerilor tehnici.

 

Ne aflam deja la jumatatea sezonului, cum a fost sa ii ai in echipa pe Button si Hamilton?

MW Jenson Button este detinatorul titlului mondial, iar Lewis este fostul campion mondial, astfel ca avem o insiruire fantastica de piloti. Ne bucuram sa lucram cu ei, iar Lewis si Jenson sunt foarte competitivi. Concureaza unul impotriva altuia, fiecare vrea sa castige in fata celuilalt, contribuind la o dinamica foarte sanatoasa.

 

Este stiut faptul ca Jenson are un stil de pilotaj foarte calm, in timp ce Lewis are o abordare mai tehnica. Au avut cei doi posibilitatea sa optimizeze masina in functie de stilul lor personal?

MW Cred ca de-a lungul timpului lumea a caracterizat stilul de pilotaj al lui Lewis ca fiind unul foarte agresiv, iar pe al lui Jenson ca fiind unul foarte calm. Sigur ca exista un oarecare sambure de adevar aici, insa cred ca ambii sunt piloti inteligenti care se adapteaza repede. Anul acesta, din cauza incarcaturii foarte mari de combustibil de la inceputul cursei, trebuia sa avem grija de masina, de frane si cauciucuri, astfel ca si stilurile de pilotaj s-au adaptat in functie de noul regulament.

 

Am vazut deja inceputul impactului pe care il are interzicerea realimentarii. Poti da mai multe detalii despre provocarile care apar?

MW Interzicerea realimentarii in timpul cursei pune accent sporit pe eficienta combustibilului, pe modul de pilotare din timpul cursei. Iar noi vedem asta ca pe o mare oportunitate. Parteneriatul cu Mercedes-Benz High Performance Engines si ExxonMobil ne permite sa dezvoltam combustibili care ne ajuta sa fim mai competitivi si sa avem o greutate de pornire mai mica in timpul cursei. Sigur ca ne confruntam mereu cu provocarea de baza, aceea ca, de anul trecut, motoarele de Formula 1 trebuie sa reziste la o serie de evenimente imprevizibile din timpul cursei. Prin urmare, durabilitatea devine extrem de importanta, motoarele trebuind sa functioneze la aceiasi parametri inalti, dar pentru mai mult timp. Este o provocare deosebita careia Mobil 1 i-a raspuns cu o noua descoperire, furnizandu-ne noi lubrifianti care ne ajuta sa prelungim viata motorului.

 

Crezi ca Acordul de restrictionare a resurselor va incuraja idei si mai indraznete ale partenerilor echipei in sezoanele urmatoare? Ce fel de imbunatatiri ar putea sa apara?

MW Orice afacere trebuie sa acorde importanta modului in care isi poate imbunatati eficienta, acesta fiind si cazul Formulei 1. Acordul de Restrictionare a Resurselor ofera inevitabil oportunitati pentru o gandire creativa si inovatoare in modul de abordare a problemelor si provocarilor cu care ne-am confruntat ca echipa de Formula 1 (fie ca e vorba de proiectarea sau dezvoltarea masinii, fie de stilul de pilotaj sau de intretinerea masinilor). Asadar, acordul este o mare provocare pentru Formula 1 si este ceea ce ne trebuie, pentru ca presiunile cu care ne intalnim ne obliga sa gandim original, creativ si sa incercam lucruri noi.

 

Care a fost avantajul oferit de Mobil 1 echipei, in ultimele 15 sezoane de parteneriat?

MW De 15 ani incoace, avem un parteneriat extraordinar cu Mobil 1; in tot acest timp o echipa Mobil 1 a continuat sa dezvolte noi formule de lubrifianti si combustibil pe care sa le utilizam in masinile noastre de Formula 1. Ne-au oferit importante beneficii de performanta; au permis motorului sa genereze mai multa putere, oferind astfel un castig de timp. Au permis motorului sa eficientizeze energie prin reducerea frictiunii. Ne-au oferit durabilitate. in acesti 15 ani exista exemple clare in care Mobil 1 a adus performanta acestei echipe si ne-a ajutat sa castigam curse si campionate.

 

Cum vezi situatia Formulei 1 la ora actuala, date fiind masurile de reducere a costurilor si noile echipe care apar in acest sport?

MW In prezent, ca orice alt sport, Formula 1 se confrunta cu o perioada de provocari, asemeni economiei mondiale. insa atunci cand esti in varf, Formula 1 ramane o competitie extrem de captivanta. Inevitabil, vor fi esecuri ale echipelor; nu trebuie sa ne fie rusine cu asta. Chiar si cand esti in top, este dificil sa continui sa obtii succesul. Formula 1 inca trebuie sa se maturizeze ca sport; putem face o treaba mai buna prin modul in care administram aceasta competitie si cred ca acum este important ca echipele lucreaza impreuna in cadrul FOTA, pentru a ne asigura ca oferim valoare celor ce investesc in acest sport.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0960 :: 22.19MB