No SSO cookie

EXCLUSIV! Interviu cu Sam Bird, pilotul care i-ar putea lua locul lui Schumacher in Formula 1

voteaza
(0/ 0)
EXCLUSIV! Interviu cu Sam Bird, pilotul care i-ar putea lua locul lui Schumacher in Formula 1
Formula 1 · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro va ofera un nou interviu cu unul dintre tinerii si talentatii piloti care ar putea face pasul spre Formula 1 in curand. De data aceasta am stat de vorba cu britanicul Sam Bird, cel despre care se spune ca i-ar putea lua locul lui Schumacher la Mercedes.

 
 

In ciuda faptului ca Formula 1 pare sa promoveze experienta inaintea tineretei, exista momente in care pilotii tineri si talentati din afara Marelui Circ primesc sansa de a demonstra ce pot. Unul din aceste momente a fost si testul dedicat tinerilor piloti de la finele sezonului trecut, test desfasurat la Abu Dhabi si care a propus doi tineri si talentati piloti.

Unul dintre ei este Daniel Ricciardo, cel care a si ajuns intre timp in F1, iar al doilea este Sam Bird, britanicul care a pilotat pentru Mercedes in cadrul acelui test si care a terminat pe doi, in fata pilotilor McLaren si Ferrari. Bird, care evolueaza in GP2 de doua sezoane, s-a aflat pana cu putin timp in urma in capul listei celor care l-ar putea inlocui pe Michael Schumacher in cazul unei retrageri a germanului.

Intre timp, Schumi a anuntat ca va mai ramane in Marele Circ cel putin un sezon, iar tanarul Sam Bird pare sa fie nevoit sa mai astepte pana ii va veni randul. Despre momentul in care va debuta in Formula 1, dar si despre GP 2 si multe alte lucruri am vorbit intr-un interviu oferit de britanic in exclusivitate pentru presa din Romania site-ului masini.ro.

Reporter: Esti doar pe cinci in clasamentul momentului in GP 2, cu toate ca erai vazut drept unul dintre favoritii la titlu in acest sezon. Care sunt cauzele evolutiei tale modeste din acest an si ce s-a intamplat dupa primele patru curse ale anului, avand in vedere ca nu ai mai reusit o clasare mai sus de locul cinci de atunci?

Sam Bird: Evolutia echipei noastre a fost una buna, zic eu, pe durata intregului sezon. Nu stiu daca exista vreo explicatie generala pentru caderea noastra de forma de la un anumit moment, in conditiile in care fiecare cursa a reprezentat un caz particular si de fiecare data a fost altceva care a cauzat rezultatele mai slabe. Uneori a fost vorba de scapari tehnice, uneori a fost vorba de greseli tactice, alteori am gresit eu.

Ceea ce mi se pare important este ca, acolo unde au fost lectii de invatat, cred ca le-am invatat si sunt optimist ca vom reusi ca in ultimele patru curse ale sezonului macar sa egalam primele patru curse ale anului.( n.r.: in primele patru curse, Bird a obtinut trei podiumuri.)

Rep.: Unde crezi ca te poti clasa la finele sezonului de GP 2? Poti termina pe podium?

S.B.: Obiectivele mele nu sunt niciodata pe un termen foarte lung, ci prefer sa incerc sa fiu cel mai bun in fiecare cursa in parte. Daca as putea reusi asta, atunci nu ar mai trebui sa am vreo grija in privinta clasamentului general, nu-i asa?

Locul trei si chiar locul doi sunt inca realizabile, dar nu depind numai de mine, asa ca vreau sa ma concentrez doar pe evolutiile mele, iar matematica o lasam pentru sfarsitul sezonului.

Rep.: Dupa ce ai impresionat in testul rezervat tinerilor care a avut loc in Formula 1 la finele anului trecut, nu am mai auzit foarte multe despre Sam Bird in legatura cu F1. A existat vreo discutie intre tine si Mercedes de atunci?

S.B.: Nu numai ca au existat discutii, dar sunt practic pilot de teste al echipei Mercedes. Am fost chiar cu echipa la Marele Premiu al Canadei, am pilotat pentru ei in cadrul unui festival si o sa iau parte la o demonstratie de strada care va avea loc la Rotterdam saptamana viitoare.

In ceea ce priveste sansele de a pilota pentru ei in Formula 1, nu-ti pot spune mare lucru, doar ca nimic nu e stabilit deja nici pentru ei, nici pentru mine. Totusi, eu vreau sa ma concentrez pe GP 2 la acest moment, iar despre F1 vom mai discuta atunci cand va exista ceva concret.

Rep.: Jerome D'Ambrosio piloteaza in Formula 1 chiar daca in sezonul trecut a alergat in GP 2 si a ocupat doar locul 12 la general. Crezi ca ai fi putut fi tu in locul lui Jerome sau a lui Sergio Perez sau Pastor Maldonado, alti doi piloti care au facut pasul din GP 2 in F1 in acest an?

S.B.: Nu. Toti acesti trei piloti merita sa fie in Formula 1, avand combinatia de talent si sprijin financiar care sa-i recomande pentru asa ceva. Eu inca nu am aceasta combinatie.

Rep.: Daca ai fi manager de Formula 1 si ar trebui sa alegi un singur pilot dintre Lewis Hamilton, Jenson Button si Sam Bird, pe cine ai alege si de ce?

S.B.: Pe Sam Bird, bineinteles! In ziua in care o sa gandesc altfel, va trebui sa ma gandesc serios sa ma apuc de o alta meserie...

Rep.: Cat de mari sunt diferentele intre echipele de GP 2? Sunt acestea la fel de mari ca in Formula 1, acolo unde doar trei sau patru echipe pot spera la victorii?

S.B.: Diferentele din punct de vedere tehnic sunt foarte mici in GP 2 pentru ca toata lumea lucreaza practic cu acelasi echipament. Avem aceleasi masini si oricine poate castiga in orice moment, lucru care se si vede in clasament. Ceea ce face totusi diferenta la nivel de echipe este probabil mediul de munca si metodele de pregatire.

Rep.: Care sunt diferentele dintre o masina de Formula 1 si una de GP 2, in masura in care le-ai putut percepe din scurtul timp pe care l-ai avut la dispozitie cu un monopost de F1?

S.B.: Sunt foarte multe, dar daca ar fi sa fac un mic rezumat, masinile de F1 sunt mai puternice si pilotul are la dispozitie mult mai multe dispozitive si tehnologii care sa-l ajute in curse. Plecand de la asta insa, cred ca se poate spune ca o masina de GP 2 este mai complicat de pilotat pentru ca nu te ajuta atatea lucruri cate te ajuta in F1.

Rep.: Ai 24 de ani deja, fiind de aceeasi varsta cu Sebastian Vettel, de exemplu. Speri inca sa ajungi campion mondial in Formula 1?

S.B.: Da, da si da!

Rep.: Cat de important este talentul si cat de important este sprijinul financiar pentru un pilot? Poate un pilot ajunge are cu doar unul din aceste atribute?

S.B.: Un pilot nu poate ajunge mare fara talent, iar acest lucru este clar cred pentru toata lumea. Nu e mai putin adevarat ca multi din pilotii de top ai acestui moment au avut nevoie de un sprijin financiar pentru a face primii pasi in Formula 1.

In climatul economic actual, sigur ca este nevoie de mai mult decat talent pentru a putea fi bagat in seama. Cu toate acestea insa, talentul adevarat si abilitatea de a pilota au fost, sunt si vor ramane intotdeauna cea mai valoroasa moneda pentru un pilot.





 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1165 :: 22.12MB