No SSO cookie

EXCLUSIV! Interviu cu Romain Grosjean, pilot de rezerva al echipei Renault

voteaza
(0/ 0)
EXCLUSIV! Interviu cu Romain Grosjean, pilot de rezerva al echipei Renault
Formula 1 · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro va ofera un interviu exclusiv cu francezul Romain Grosjean, fost pilot oficial de Formula 1 si actual pilot de teste al echipei Lotus Renault.

 
 

Toata lumea stie cat este de greu pentru un pilot sa primeasca o sansa in Formula 1. Cu mult mai dificil insa este sa primesti o a doua sansa in Marele Circ, dupa ce ai dezamagit atunci cand ti s-a oferit prima sansa.

Cu toate acestea, Romain Grosjean spera... Spera ca, dupa experienta neplacuta din 2009, atunci cand a alergat in sapte curse, dar nu a reusit sa termine mai sus de locul 13, sa mai primeasca o a doua sansa, din partea echipei Lotus Renault, acolo unde este pilot de rezerva, sau din partea unei alte echipe.

Cartea de vizita il ajuta inca, avand in vedere ca francezo-elvetianul este campionul din 2008 din GP 2 Asia, castigator a doua curse in GT1 in 2010, din nou campion in GP2 Asia in acest sezon si lider al clasamentului general provizoriu in acest an in GP 2.

Tineretea este si ea de partea lui, Grosjean avand doar 25 de ani, iar talent pare sa fie din plin. In cele ce urmeaza, francezul ne va vorbi despre cariera sa de pana acum, despre posibilitatea de a reveni in Formula 1, dar nu si despre motivele pentru care acesta a fost pus pe liber de Renault in 2009, Grosjean evitand cu eleganta sa ne raspunda la orice intrebare legata de acest subiect.

Reporter: Ai alergat in sapte curse in 2009 in Formula 1, dar nu ai reusit sa obtii un loc mai bun de locul 13. Ai vreun regret legat de sezonul acela?

Romain Grosjean: Cum as putea sa am vreodata sau cum ar putea cineva sa aiba vreodata regrete legate de participarea in Formula 1? Vorbim de un vis pentru orice pilot de curse. Cu siguranta ca nu a fost momentul potrivit si nici locul potrivit pentru mine sa debutez in F1, dar oricum a fost o experienta fabuloasa. Nu o sa am insa niciodata niciun regret de acea perioada si nici nu o sa renunt sa incerc sa revin in Formula 1!

Rep.: Cum a fost sa concurezi alaturi de Fernando Alonso? Este el o persoana atat de dificila precum se vorbeste ca ar fi?

R.G.: Fernando este un pilot incredibil si un om foarte de treaba. A fost o sansa extraordinara pentru mine sa lucrez alaturi de el si cred ca am acumulat multa experienta pretioasa atunci. Nu o sa uit niciodata tot ceea ce am invatat de la el.

Rep.: Crezi ca ai fi putut fi tu pilotul care sa-l inlocuiasca pe Robert Kubica in acest sezon de Formula 1?

R.G.: Cred ca a fost clar din capul locului ca Lotus Renault avea nevoie de un pilot experimentat pentru a-l inlocui pe Robert. De aceea, Nick( n.r.: Nick Heidfeld) a fost alegerea perfecta. De asemenea, aveam un contract cu echipa DAMS pentru un sezon intreg de GP 2 si nu puteam sa incalc acel contract, asa ca nu s-a pus niciodata problema sa fiu eu cel care sa-l inlocuiasca pe Robert.

Rep.: Care este relatia ta cu Vitaly Petrov si Nick Heidfeld si cat de importante mai sunt rolul tau si cel al lui Bruno Senna, in conditiile in care testele private nu mai sunt permise in Formula 1?

R.G.: Relatia mea cu Vitaly, Nick si Bruno este una foarte buna. Petrecem foarte mult timp impreuna, vorbim, glumim si toti trei sunt niste oameni pe cinste si niste colegi foarte buni. Pentru mine, fiecare moment petrecut in sanul echipei este foarte important, pentru ca vreau sa acumulez cat mai multe cunostinte despre Formula 1. De asemenea, eu si Bruno participam la toate sedintele impreuna cu Vitaly si Nick si sfaturile noastre legate de masina sunt ascultate intotdeauna.

Rep.: Esti primul in acest sezon de GP 2 si ai obtinut deja titlul in GP 2 Asia. Crezi ca acesta poate fi anul tau si ca poti obtine in sfarsit primul tau titlu in GP 2? Spune-ne te rog care crezi ca sunt cei mai importanti rivali ai tai din GP 2.

R.G.: Faptul ca sunt deja campion in GP 2 Asia este o mare performanta pentru mine si echipa DAMS si ne da mare incredere pentru restul sezonului din GP 2. Sigur pot ajunge campion si am incredere ca acest lucru se va intampla in acest sezon. In ceea ce priveste rivalii mei, sunt foarte multi piloti valorosi in GP 2, nivelul fiind unul dintre cele mai ridicate din ultimii ani.

Rep.: Cat de important crezi ca este sprijinul financiar pentru obtinerea succesului in motorsport si cat de important este talentul? Poti ajunge undeva doar cu talent sau doar cu bani?

R.G.: Talentul este cel mai important! Nu exista piloti slabi in Formula 1 si nu au existat niciodata. Sprijinul financiar este insa si el foarte important, mai ales ca tot mai multe echipe se indreapta in ultimii ani spre organizarea ca echipe private. Asadar, cu siguranta ca nu poti sa ajungi undeva fara talent, dar probabil ca nu poti sa ajungi mare nici fara bani.

Rep.: Ce se mai aude la Renault de starea de sanatate a lui Robert Kubica? Exista vreo sansa sa-l vedem pe polonez revenind in acest sezon?

R.G.: Noi pilotii nu stim mare lucru legat de Robert, dar imi doresc din tot sufletul ca acesta sa revina cat mai repede alaturi de echipa.

Rep.: Cand te vezi revenind in Formula 1 si cand te vezi obtinand un podium sau o victorie de cursa in Marele Circ?

R.G.: Am sperante sa revin chiar din sezonul viitor alaturi de o echipa buna. In ceea ce priveste podiumurile si victoriile, este greu sa ma gandesc cand se vor intampla acestea. Intreaba-l pe Vettel daca isi imagina ca ar putea castiga cu Toro Rosso... Depinde asadar mult de circumstante. Trebuie sa ai o masina buna, sa fii intr-o zi buna si sa ai si putin noroc.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0911 :: 17.79MB