Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Heikki Kovalainen, Vitaly Petrov, Kamui Kobayashi, Sergio Perez, Pastor Maldonado. Sunt doar cateva dintre numele pilotilor care au ajuns din campionatul GP2 in Formula 1. Si cu toate ca aceasta competitie ar putea fi considerata cea mai importanta din motorsport dupa F1 si cea mai buna rampa de lansare a unui tanar pilot catre culmile sportului cu motor, foarte putina lume stie ca Romania are un reprezentant in aceasta competitie.
Michael Herck este numele lui si, in ciuda faptului ca a crescut, a fost educat si antrenat departe de taramurile mioritice, sau poate tocmai datorita acestor fapte, se simte suta la suta roman. Nu vorbeste foarte bine limba noastra, dar flutura mandru steagul tricolor si nu accepta in niciun moment sa fie numit belgian.
Nascut in 1988 la Bucuresti si adoptat la varsta de un an si jumatate de milionarul Andre Herck, un cetatean belgian nascut la randul lui in capitala Romaniei, Michael a crescut in Monaco, dar nu s-a multumit sa fie un copil de bani gata si sa se bizuie doar pe banii tatalui sau. Astfel, acesta a participat la curse de karting inca de la varste foarte fragede si a ajuns la doar 16 ani sa concureze in Formula 3. In 2008, a facut pasul spre GP2, acolo unde a strans pana in prezent 35 de puncte, neobtinand inca nicio victorie de etapa.
Sa-l lasam insa pe tanarul care nu a auzit de Basescu sau de Gigi Becali sa ne vorbeasca putin despre ceea ce cunoaste mai bine, adica motorsport:
Reporter: Te-ai nascut in Romania, dar ai crescut in Monaco si in Belgia. Acum ai cetatenie belgiana, dar ti-ai pastrat si cetatenia romana, reprezentand in competitii tara noastra. In ce masura te consideri roman si in ce masura belgian?
Michael Herck: Sunt suta la suta roman. Concurez pentru Romania, fratele meu este sportiv in Romania, iar tatal meu este presedintele Federatiei Ecvestre Romane, asa ca totul ma leaga de Romania, inima imi bate pentru aceasta tara si Belgia nu a insemnat niciodata mai mult decat o tara adoptiva pentru mine.
Rep.: Care sunt totusi legaturile tale concrete cu Romania? Vorbesti limba romana, cand ai fost ultima data in Romania, stii cine este presedinte, cine este prim-ministru, care este situatia economica de la noi?
M.H.: Am inceput sa invat limba romana si deja inteleg foarte multe, pentru ca seamana foarte mult cu limba italiana, pe care o vorbesc inca din copilarie. Ultima data am fost la Bucuresti in luna octombrie a anului 2010, atunci cand tatal meu a fost ales presedinte al Federatiei Ecvestre.
Nu stiu cine este presedintele Romaniei, dar asta pentru ca nu sunt absolut deloc interesat de politica si nu cunosc nici macar cine este prim-ministrul Belgiei. De altfel, sunt satul de politica din Formula 1 si din motorsport, asa ca nu mai am nevoie si de altfel de politica. In ceea ce priveste situatia economica, stiu ca lucrurile nu merg deloc bine pentru Romania si am putut sa vad acest lucru cand am fost eu acolo.
Rep.: Ai participat in cam toate competitiile importante de motorsport, in afara de Formula 1. Care este cursa de care iti amintesti cu cea mai mare placere si rezultatul de care esti cel mai mandru?
M.H.: Sunt extrem de mandru de pole-position-ul obtinut anul trecut in conditii de ploaie extrem de puternica pe poate cel mai dificil circuit din lume, cel de la Francorhamps. Cu toate acestea, nu pot sa nu simt o oarecare dezamagire atunci cand imi amintesc lucrurile care s-au petrecut acolo. Astfel, desi obtinusem pole-position-ul, am fost penalizat pe nedrept si pentru a i se face loc pe primul loc ''adevaratului belgian'', Jerome D'Ambrosio.
Asa ca vedeti, acum puteti sa intelegeti de ce spun ca jocurile de culise si politica din Formula 1, din GP 2 si din toate competitiile de motorsport ma fac sa nu ma intereseze absolut deloc alta forma de politica.
Rep.: Care sunt obiectivele tale pentru acest sezon in GP 2 si cand ne putem astepta sa te vedem invingator in prima ta cursa in aceasta competitie?
M.H.: Sper ca foarte curand sa reusesc o victorie, cu toate ca noile pneuri imi dau mari batai de cap si fac rolul inginerilor mei mai important decat la meu in obtinerea unor rezultate bune. Totusi, am incredere in inginerii mei si sper sa obtin macar un podium in acest sezon.
Rep.: Care sunt sansele sa te vedem concurand sau macar testand pentru o echipa de Formula 1 in urmatorii ani?
M.H.: Hispania cere un buget de 6,5 milioane de euro, Williams cere 13 milioane, o zi de teste costa cam 250 de mii de euro, iar eu, in afara ajutorului tatalui meu, nu am nimic altceva...
Rep.: Ai concurat impotriva unor piloti ca Sergio Perez, Pastor Maldonado, Kamui Kobayashi, Vitaly Petrov sau Sebastien Buemi. Care dintre acestia crezi ca este cel mai valoros si care dintre ei crezi ca ar putea avea o sansa la un titlu mondial in Formula 1 in viitorii ani?
M.H.: Sergio Perez, fara discutie, este cel mai talentat si cel mai valoros dintre pilotii pe care mi i-ai enumerat. In ce masura se poate bate acesta la un titlu mondial depinde de mult prea multi factori pentru a-mi exprima eu o parere acum.
Rep.: Ne poti spune care este bugetul de care are nevoie un pilot pentru a face un sezon din GP 2 fara probleme?
M.H.: Sumele se invart undeva in jurul a doua milioane de euro, dar eu am un contract putin altfel...
Rep.: Spune-ne trei nume de piloti din GP 2 care crezi ca ar putea face fata in Formula 1 in viitorul apropiat.
M.H.: Eu, eu si eu.
Rep.: In incheiere, spune-ne cine crezi ca are cele mai mari sanse la castigarea titlurilor in Formula 1?
M.H.: La constructori, Red Bull cu siguranta, iar la piloti Sebastian Vettel este mare favorit.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!